معروف ترین موزه های عطر در جهان

معروف ترین موزه های عطر در جهان در کشورهای مختلفی هستند. مردم از گذشته تا به امروز به خوش‌بو بودن اهمیت بسیاری می‌دادند. به همین دلیل در گذشته نیز فرهنگ استفاده از عطر در تمدن‌های مطرح وجود داشته است. در این مقاله به معرفی معروف‌ترین و بهترین موزه های عطر دنیا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

معروف ترین موزه های عطر در جهان

موزه عطر فرانسه در گراس 

زمانی که از عطر می‌گوییم بسیاری از ما به فکر مهد عطر دنیا یعنی فرانسه می‌افتیم. در گراس موزه‌ای وجود دارد که از قدیمی‌ترین عطرهای فرانسوی مملو است. قدمت این موزه به سال ۱۹۱۸ باز می‌گردد. این موزه دارای چندین دکوراسیون مختص به عطرهای متنوع است. البته عطرهای متنوعی هم در این موزه نگهداری می‌شوند.

معروف ترین موزه های عطر در جهان

موزه عطر پاریس | Musée du Parfum

این موزه دارای قدمتی سه هزارساله است که مهمانان بسیاری را پذیرا می‌باشد. شیشه‌های ناب و اسانس‌های خاص این موزه برای تمام بازدیدکنندگان بسیار جالب است. البته تفاوت مهمی که این موزه با دیگر موزه‌ها دارد؛ استفاده از معماری داخلی فوق‌العاده است. همین موضوع باعث شده تا جایگاه خوبی در لیست ما پیدا کند.

هیجان انگیز ترین پارک های آبی پاتایا

موزه عطر فارینا هاوس

آلمان نیز در قرن‌های اخیر جزو کشورهای پیشرو در اروپا در عرصه ساخت عطرهای صنعتی بوده‌اند و خانه‌های عطر شناخته شده‌ای را در این دوره در آلمان شکل دادند. یکی از این خانه‌های معروف خانه فارینا است که سه قرن قدمت دارد و این تاریخچه را در موزه‌ای در شهر کلن آلمان گردآوری کرده است. این موزه عطر خاندان فارینا تنها محدود به عطر نیست و اشیای قیمتی و آثار هنری متعددی هم در آن نگهداری می‌شود که دارای ارزش تاریخی و هنری بالایی هستند.

در این موزه یک سالن اختصاصی عطر وجود دارد که در آن اشیاء مربوط به عطرسازی با دقت تمام و پشت پرده‌هایی نگهداری می‌شود و شما می‌توانید این اشیاء، بطری‌ها و عطرها را از پشت پرده‌ها مشاهده کنید و حتی برخی از عطرها را استشمام کنید. در قسمتی از این سالن هم می‌توانید ساخت عطر را به طور زنده مشاهده کنید و با روش‌های دستی و صنعتی این کار به طور کامل آشنا شوید.

معروف ‌ترین موزه‌های عطر در جهان بسیار قدیمی و شایسته دیدن شما هستند. این موزه‌ها در کشورهای مختلف هستند اما می‌توان گفت بهترین آن‌ها در فرانسه می‌باشد.

معروف ترین موزه های عطر در جهان

منبع تابناک با تو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها