قدیمی ترین شهرهای اروپایی

قدیمی ترین شهرهای اروپایی علاوه بر تاریخ فوق‌العاده‌ای که دارند جاذبه‌های دیگری هم دارند که ارزش سفر به این شهرها را دو برابر می‌کنند. لمس تاریخ اروپا با استفاده از این شهرها ممکن می‌شود. تاریخ ما امروز آن‌ها را به شما معرفی می‌کند.

قدیمی ترین شهرهای اروپایی

پلوودیو در بلغارستان

این شهر دارای تپه‌ای است که قدمتی بیشتر از شش هزار سال دارد. البته این تپه متعلق به شش هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌باشد.

در گذشته نام این شهر (Evmolpia) بود. دلیل این نام گذاری هم پادشاهی مردم دوست بود که در این منطقه حکم رانی می‌کرد. این پادشاه و دودمان آن از سال ۱۲۰۰ به روی کار آمدند. زمانی که فلیپ دوم به این شهر حمله کرد و پادشاهی را سرنگون نمود نام آن به (Philippopolis) تغییر یافت. در آن زمان بناهای بسیاری به دست حاکم شهر به آن اضافه شد. البته بناهای بسیاری هم خراب شده بود که دوباره ساخته شدند.

قدیمی ترین شهرهای اروپایی

دقت داشته باشید که بسیاری از باستان شناسان این شهر را به عنوان قدیمی‌ترین شهر در قاره اروپا می‌دانند. بسیاری هم آتن را قدیمی‌تر دانسته‌اند. منابع هر دو را تأیید کرده‌اند. بنابراین نمی‌توان گفت کدام یک قدیمی‌ترین شهر این قاره است.

راهنمای بازدید از کاخ باکینگهام

آتن در یونان

این شهر از حداقل سه هزار سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته است. این شهر هم اکنون پایتخت کشور یونان است. بسیارری معتقدند این شهر ابتدا از آکروپولیس تشکیل شده بود. این منطقه یکی از قدیمی‌ترین منطقه‌ها در اروپا به حساب می‌آید. مکانی که مرتفع‌ترین بخش شهر نیز به حساب می‌آمده است.

بر اساس داستان‌های عامه نام آتن از الهه آتنا که الهه عقل است برگرفته شده است. در بسیاری از منابع از آتنا به‌عنوان نماد صلح و رفاه نیز نام برده‌اند. به‌هرحال آتن همیشه مرکز توجه بوده است. این شهر روزگاری از نظر تجارت و بازرگانی اهمیت بسیاری داشت. امروز نیز صنعت گردشگری در آن رونق بسیاری دارد.

جزیره کرت یونان

جزیره کرت بزرگ‌ترین جزیره و یکی از پرجمعیت‌ترین جزایر کشور یونان است. شهر چانیا در این جزیره قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود. اولین نشانه‌های حضور انسان‌ها در این شهر به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. در این شهر ویرانه‌ها و بقایای ساختمان‌های باستانی کشف شده است که به دوره مینوسی ها (۲۱۰۰-۱۱۰۰ قبل از میلاد) بر می‌گردد.

هومر در کتاب‌هایش می‌گوید که شهر چانیا روزگاری یکی از مهم‌ترین شهرها بوده است و صنایع‌دستی و هنری مثل سفالگری، نقاشی‌های دیواری و ضرب سکه در این شهر انجام می‌شده است. امروزه شهر چانیا یکی از پربازدیدی‌ترین مناطق در جزیره کرت است و بناها و ویرانه‌های تاریخی، موزه‌ها و تفریحات ساحلی و آبی فراوان، مسافران زیادی را به این شهر می‌کشاند.

قدیمی ترین شهرهای اروپایی

قدیمی ‌ترین شهرهای اروپایی شهرهایی هستند که گردشگران بسیاری به دیدن آن می‌آیند. بنابراین شهرهای زیادی بر سر آن رقابت می‌کنند. در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها