تمیزترین شهرهای دنیا کدام اند؟

هرساله سازمان‌های گردشگری بین‌المللی اقدام به معرفی تمیزترین شهرهای دنیا می‌کنند. طبیعی است که یکی از مهم‌ترین المان‌ها در پیشرفت گردشگری، رعایت نکات بهداشتی در شهرها باشد. در ادامه به معرفی تمیزترین شهرهای جهان در ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تمیزترین شهرهای دنیا کدام اند؟

تمیزترین شهرهای ایران را که می‌شناسید. سفر به آن‌ها واقعاً شگفت انگیز است. تمیزترین شهرهای جهان نیز همین احساس را به شما خواهند داد.

هامبورگ آلمان

این شهر سال‌هاست که در این فهرست جایگاه اول را دارا است. هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است اما همیشه به خاطر تمیز بودن شهر موردتوجه قرار گرفته است. مهم‌ترین هدفی که هامبورگ دنبال می‌کند؛ کاهش هشتاد درصدی تولید دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۵۰ است. البته مسئولان این شهر اقدام به ارائه جزئیات طرح توسعه «شبکه سبز»  کرده‌اند. در این طرح آمده است که تا ۲۰۵۰ مردم دیگر نیازی به خارج کردن ماشین از خانه نخواهند داشت.

تمیزترین شهرهای دنیا

کپنهاگ دانمارک

کپنهاگ پایتخت دانمارک است. این شهر به شهر دارای اقتصاد سبز معروف شده است. شاخص جهانی اقتصاد سبز در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد این شهر موفق به کسب جایگاه اول شده است. این شهر با سرمایه‌گذاری بر روی فاضلاب امروزه از آب فاضلاب در محیط‌هایی مثل استخرها استفاده می‌کند. سیستم تصفیه آب این شهر واقعاً فوق‌العاده است.

جاذبه های گردشگری شهر گراتس

ولینگتون، نیوزیلند

شاید ولینگتون با نیم میلیون جمعیت، شهر بزرگی در نیوزیلند نباشد، اما قطعاً یکی از تمیزترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های متمایز این شهر که به کاهش آلودگی هوای ولینگتون به میزان حداقل ۳۳ درصد کمک کرده است، استفاده‌ی شهروندان آن از وسایل حمل‌ونقل عمومی است. مقامات شهری ولینگتون همچنین برنامه‌های متعددی برای مدیریت زباله و بهره‌وری انرژی به‌منظور کاهش میزان انتشار دی‌اکسید کربن ترتیب داده‌اند.

هونولولو، هاوایی

به این خاطر که صنایع آلاینده‌ی بسیاری در هونولولو در هاوایی وجود ندارد، این شهر توانسته کیفیت هوای خود را تحت کنترل درآورد. هونولولو همچنین از نزدیکی به اقیانوس بهره‌ی کافی را برده است، زیرا بادهای اقیانوسی به از بین رفتن آلاینده‌های تولیدشده توسط هتل‌ها و ترافیک شهری کمک می‌کنند. بارش مداوم باران نیز این شهر را از آلایندگی‌ها مصون می‌دارد.

دولت تلاش‌هایی در جهت حراست و زیبایی فضاهای عمومی شهری داشته است. فراوانی فضاهای سبز و سیاست عدم ریختن زباله نیز به تمیزی این شهر کمک کرده است.

تمیزترین شهرهای دنیا

چهار شهر که در لیست تمیزترین شهرهای دنیا قرار گرفته‌اند در این مقاله نام برده شده‌اند. سیستم‌های تصفیه فوق‌العاده و سرمایه‌گذاری‌هایی که  در این شهرها انجام شده است باعث این شده تا این شهرها در این لیست قرار بگیرند.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها