پارک جنگلی اگمونت را بیشتر بشناسیم!

طبیعت همیشه مأمن آرامش انسانی بوده است. پارک جنگلی اگمونت یکی از بهترین مکان‌های طبیعی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. پارک‌های جنگلی مناطقی در نظر گرفته شده برای همین کار هستند. با تاریخ ما همراه باشید تا این پارک را به شما معرفی کنیم.

پارک جنگلی اگمونت را بیشتر بشناسید!

این پارک در بخش جنوبی شهر نیوپلیموس  و غرب جزیره نیوزلند شمالی قرار گرفته است. این پارک دارای مسیری ۲۰۰ کیلومتری برای افراد علاقه‌مند به کوهنوردی و طبیعت‌گردی است.

آشنایی مختصر

این پارک ملی بسیار وسیع است. بنابراین توانسته است گونه‌های متنوع گیاهی جانوری را در خود جای دهد. در این پارک بیش از ۴۳ گونه پرنده زندگی می‌کند که بیش از ۲۵ گونه آن بومی همین منطقه هستند. بسیاری از گونه‌های بی‌مهرگان و ماهی‌های منحصر به فرد این نیوزلند در این پارک زندگی می‌کنند.

پارک جنگلی اگمونت

پوشش گیاهی دامنه کوهستان نیز بسیار جذاب است. در این پارک یک کوه وجود دارد که قله آن همواره کلاه برف زمستانی بر سر دارد. این کوه قدیمی‌ترین کوه نیوزند به شمار می‌رود. کوهی که بیشتر از ۱۲۰۰۰۰ ساس عمر دارد؛ قطعاً بهترین مکان برای گردشگری نیز هست. مناظر زیبا و پوشش گیاهی عالی موجب شده تا نقاشان و عکاسان و گردشگران به این پارک علاقه خاصی داشته باشند.

جاذبه های گردشگری شامونیکس

آتشفشان دیدنی

کوه تاراناکی که به‌عنوان کوه اگمونت هم شناخته می‌شود، در سواحل غربی از جزیره نیوزیلند قرار دارد و گفته می‌شود یکی از متقارن‌ترین آتشفشان‌های مخروطی در جهان است.(یکی دیگر از نامزدها آتشفشان Mayon) است. آتشفشان ۱۲۰۰۰۰ سال پیش متولد شد و در سال ۱۷۷۵ آخرین فوران خود را انجام داد، ولی جالبی آن اینجاست که این آتشفشان هنوز فعال است. آتشفشان شناسان توافق دارند که تاراناکی تنها نهفته، منتظر و مقیم این زمان است.
آتشفشان در مرکز نزدیک به دایره پارک ملی اگمونت واقع شده است.

در تصاویر ماهواره‌ای که از ارتفاع بالا گرفته شده است به نظر می‌رسد مرزی به‌صورت دایره‌ی سبز پررنگ وجود دارد که به دلیل تفاوت در پوشش گیاهی بین داخل و خارج از پارک ایجاد شده است. سایه تیره نشان دهنده جنگل‌های بومی است، درحالی‌که مناطق سبز کم‌رنگ نشان دهنده‌ی علفزارهایی است که تا انتهای مرز دایره پارک کشیده شده است. بسیاری از جنگل‌های دشت نیوزیلند برای کشاورزی آماده شده است، و تنها قسمت کوچکی از زمین‌های تکه‌تکه شده‌ی جنگل‌های بومی از درختان قدیمی تشکیل شده‌اند. دایره پارک ملی اگمونت حدود ۱۹ کیلومتر کشیده شده است.

پارک جنگلی اگمونت

پارک جنگلی اگمونت دیدنی‌های بسیاری دارد. از آتشفشان عالی تا جانوران زیبا و گیاهان بومی در این منطقه پیدا می‌شود. البته شما باید مسیر زیادی را بپیمایید که واقعاً ارزشش را دارد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها