عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان

عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان

اکثر کلیساهای جهان از مصالح و ابزارهای محکم و مدرن ساخته می­شوند. در این میان شاید برای برخی ­ها باور کردنش کمی مشکل باشد ولی کلیساهای قدیمی و تاریخی حیرت­ انگیزی هم وجود دارند که از چوب ساخته شده ­اند. که در طول زمان از دستخوش تغییرات مصون مانده ­اند و همچنان بافت و ظاهرشان را حفظ کرده ­اند. اگر به دنبال بدست آوردن اطلاعاتی در مورد عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان هستید در تاریخ ما، ما را همراهی کنید.

عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان

کلیسای رولدال

یکی از قدیمی ­ترین و در عین حال زیباترین کلیساهای چوبی جهان، کلیسای رولدال است که در نروژ قرار دارد. علاوه بر این که یک کلیسا است و مردم در آنجا به عبادت می­پردازند به عنوان یک موزه­ مورد استفاده قرار می­گیرد. به صورتی که در طول هفته به­ جز یکشنبه ­ها گردشگران از آن بازدید می­کنند. و در روز یکشنبه مردم در آن به عبادت مشغول می­شوند.

کلیسای هدال

این کلیسا از نظر وسعت بزرگترین کلیسای چوبی نروژ محسوب می­شود. که در قرن ۱۳ بنا شده است به گفته برخی ساخت این کلیسا در ظرف سه روز به طول انجامید و این عامل مهمی در محبوبیت و جذابیت این کلیسا به­ شمار می ­آید.

همه چیز در مورد کلیسا ساگرادا فامیلیا

کلیسای رینلی

شاید این کلیسا از نظر معماری و ظاهر  نمایی که دارد خیلی عجیب نباشد اما نکته ی جالبی که در مورد آن وجود دارد، این است که قبلا کاربری دیگری داشته است و بعدا به کلیسا تبدیل شده است. یکی دیگر از جذابیت های رینلی، شکل سنتی آن است که به خوبی حفظ شده است و با یک نگاه گذرا به آن می توان به گذشته سفر کرد.

کلیسای آندردال

کلیسای آندردال در سال ۱۱۴۷ در روستای کوچک آندردال ساخته شد که یکی از کوچک ترین روستاهای در نوع خود در کشور نروژ محسوب می شود. این کلیسا فقط ۴۰ جایگاه برای نشستن دارد و مانند بسیاری از کلیساهای قرون وسطایی دیگر، بعد از بازسازی در آن تغییراتی هم داده شده است.

عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان

نتیجه گیری

در مطالب فوق از عجیب ­ترین کلیساهای چوبی جهان سخن به میان آوردیم کلیسا های زیادی در جهان وجود دارند که از جنس سنگ و مصالح سخت ساخته شده ­اند. قابل توجه است با وجود اینکه چوب از استحکام کمی که نسبت به دیگر مصالح برخوردار است اما کلیساهای متعددی از جنس چوب با قدمت دیرینه ­ای توانسته­ اند از گزند تغییرات در امان بمانند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها