همه چیز در مورد کشور بنگلادش

معرفی کشور بنگلادش

کشور بنگلالش یکی از پرجمعیت‌ترین کشور‌های قاره آسیا محسوب می‌شود. این کشور زیبا مهد تاریخ و تمدن جاذبه‌های گردشگری آسیا بشمار می‌آید. زبان مردم این کشور بنگالی (ترکیبی از زبان‌های هندی و آریایی) است و مردم این کشور از لحاظ پوشش و آداب و رسوم شباهت بسیار زیادی به مردم هند دارد.

همراه تاریخ ما باشید تا درباره‌ی اقلیم و موقعیت جغرافیایی این کشور اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

موقعیت جغرافیایی کشور بنگلالش

این کشور حاصلخیز در قسمت جنوبی قاره آسیا و شرق کشور هند واقع شده است. و دارای مساحتی قریب به ۵۷۰/۴۷ کیلومتر مربع است و از لحاظ گستردگی نهمین کشور پر جمعیت جهان بشمار می‌آید.

کشور بنگلادش

آب و هوای بنگلالش

کشور بنگلالش به علت قرار گرفتن در مجاورت اقیانوس هند و خلیج بنگلالش دارای آب و هوای گرم و مرطوب مساعدی است. این کشور در فصل‌های تابستان در معرض سیل‌های تند و ویرانگر، جریان‌های موسمی اقیانوس هند قرار می‌گیرد.

با ۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی آشنا شوید

جاذبه‌های دیدنی کشور بنگلالش

آهسان منزیل

این بنا یکی از عمارت‌های مجللی است که در شهر داکا (پایتخت بنگلالش) واقع شده است. و به خاطر معماری خاصی که دارد از اهمیت ویژه‌ای در بین مردم بنگلاش بخصوص داکایی‌ها  برخوردار است این عمارت تاریخی دارای قدمت بسیار زیادی است اما به خاطر رسیدگی‌ و بازسازی‌های که بر روی ان صورت می‌گیرد همچنان شیک و مجلل به نظر می‌رسد.

کشور بنگلادش

جاذبه دیدنی سادارگات

بازدیدی از عرض رودخانه در یک منطقه پر جمعیت و شلوغ است و علاقمندان از قایق سواری لذت خواهند برد . سوژه بسیار جالبی برای عکاسی محسوب می شود. تفریحی هیجان انگیز و شاد بوده وحس زندگی و زنده بودن را به آدمی می بخشد

بایدها و نبایدهای در کشور بنگلادش

  • هنگام گشت و گذار مراقب لوازم خود باشید.
  • در این کشور لازم است تا خانم ها از لباس های پوشیده استفاده کنند و همچنین زیورآلات زینتی خود را پنهان نمایند.
  • قبل از سفر به بنگلادش اطلاعاتی درباره آب و هوای این کشور بدست بیاورید. متاسفانه رعد و برق های شدید و طوفان های وحشتناکی در بنگلادش اتفاق می افتد.
  • آب لوله کشی در کشور بنگلادش قابل آشامیدن نیست از این رو برای مصرف خود آب های معدنی تهیه کنید

نتیجه گیری

کشور بنگلالش یکی از بزرگترین و حاصل خیزترین کشور‌های آسیایی بشمار می‌آید و از لحاظ جمعیت رده‌ی نهم  پرجمعیت‌ترین کشورجهان را از آن خود کرده است. درون شهر‌های این کشور انواع و اقسام مسجد‌ها با معماری‌های گوناگونی ساخته شده است به همین علت برخی از شهر‌های این کشور لغب شهر مسجد‌ها را از آن خود کرده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها