سرزمین چاد ، قلب مرده آفریقا

معرفی سرزمین چاد

سزمین چاد یکی از بزرگترین کشور‌های آفریقاست که متاسفانه خشکی بیش از حد آن باعث شده که به آن لقب قلب مرده آفریقا را بدهند بخش های قابل توجهی از زمین‌های چاد غیر قابل کشت هستند و به بیابان تبدیل شده‌اند همین خشکی بیش از حد این سرزمین باعث شده است که خیلی از بومیان این منطقه آنجا را ترک کنند و در نقطه‌ی دیگری از آفریقا که شرایط مساعدتری برای زندگی دارد مهاجرت کنند. اما متاسفانه ساکنینی که در حال حاضر در این سرزمین زندگی می‌کنند در شرایط خوب و مساعدی به سر نمی‌برند و زندگی کردن برایشان هر روز از روز قبل سخت تر می‌شود.

وضعیت جفرافیایی قلب مرده آفریقا

این سرزمین خشک و بی آب و علف از ناحیه‌ی شمالی در همسایگی لیبی و از ناحیه‌ی جنوب به کشور سودان، از قسمت شرقی کامرون و آمریکای مرکزی و از قسمت غربی در همسایگی کشور نیجر و نیجریه قرار دارد.  همانطور که اشاره کردیم سرزمین چاد یکی از خشک‌ترین سرزمین‌های آفریقاست این سرزمین دارای آب و هوای گرم و خشکی است به ندرت خاک این سرزمین بارش برف و باران را به خود می‌بیند

تنها ۳ درصد از زمین‌های سرزمین چاد قابل کاشت هستند و ۳۶ درصد مابقی به مراتع طبیعی تعلق دارد که امکان کشت و کار در آن وجود ندارد.

سرزمین چاد

جاذبه های گردشگری شامونیکس

جاذبه‌های گردشگری سرزمین چاد

دریاچه چاد

چهارمین دریاچه بزرگ آفریقا در سرزمین چاد قرار گرفته است. این دریاچه، منطقه خوبی برای زندگی ۴۴ گونه مختلف از جلبک‌های دریایی است. این دریاچه، زیبایی فوق العاده‌ای دارد و آب و هوای ساحلی و بارانی‌اش، موجب شده است تا به محلی محبوب برای ادامه زندگی مردم تبدیل شود.

پارک ملی زکوما

این پارک از جاذبه‌های این شهر است که در جنوب شرقی انجما قرار گرفته است. در سالهای گذشته شکارچی‌های غیر قانونی، حیوانات وحش این منطقه را تهدید می‌کرد ولی هم اینک با تدابیر حکومتی، اوضاع کمی بهتر است. گوزن‌های بالدار آفریقایی، فیل‌ها، شیرها و زرافه‌ها از دیدنی‌ترین حیوانات این منطقه هستند.

آتشفشان توسیده

چاد را می‌توان سرزمین آتشفشان‌ها دانست. در این کشور می‌توانید آتشفشان‌های زیبایی را ببینید که شبیه به آن، در جایی نیست. توسیده  یکی از زیباترین جاذبه‌های چاد است.   بدنه این آتشفشان سیاه به دلیل فوران‌هایی که در گذشته داشته است، خورده شده است و دهانه بازش چهره جالبی به آن بخشیده است.

سرزمین چاد

نتیجه گیری

جمهوری چاد یکی از خشک‌ترین و فقیرنشین‌ترین سرزمین‌های آفریقا بشمار می‌آید. خشکسالی بی مانندی که این سرزمین در حال دسته و پنجه نرم کردن با آن است از مهم‌ترین عواملی است که باعث فقیر شدن مردم این کشور شده است.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها