درفک ، بام مه آلود گیلان

درفک ، بام مه آلود گیلان

بدون شک گیلان یکی از زیباترین استان‎های ایران است که دارای جاذبه‏‎های گردشگری فراوانی است. این استان سرسبز سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‎کند. روستای درفک یکی از زیباترین روستاهای استان گیلان است که ‎با داشتن طبیعتی بی‎نظیر و مه آلود ناظران را به تماشای زیبایی خود وا می‎دارد. در این مقاله قصد داریم تا درباره‎ی روستای درفک بیشتر توضیح دهیم.

جغرافیای روستا

بدون شک این روستا یکی از بهترین زیستگاه‎های گیاهی و جانوری است که در منطقه‎ای کوهستانی  قرار دارد. بام استان گیلان قله‎ی درفک است که بر فراز آتش فشان خاموش و در مسیر دو شهرستان رودبار و سیاهکل و بالای دیلمان قرار گرفته است. در این منطقه می‎توانید بی‎نظیرترین عکس‎های زندگیتان را بگیرید.

درفک

قله‎ی درفک

قله درفک که بام استان گیلان نیز محسوب می‎شود با ارتفاع ۲۷۰۰ متری از جنوب به کوه‎های منجیل متصل شده است. دامنه‎ی این کوه زیبا با پوشش گیاهی سرسبز خود و درختان تنومند هر ناظری را به تماشای خود بر می‎انگیزد. کوهپایه‎های جنگلی این کوه دشت‎هایی زیبا هستند که شما را مجذوب زیبایی خود می‎کنند. با رفتن با قله‎ی درفک شما خودتان را محصور میان ابرها می‎بینید. هوای این منطقه مه بسیار مه آلود است و قدرت دیدتان بسیار پایین می‎آید. از بالای قله روستای کوچکی که در دره زیر پایتان قرار دارد قابل مشاهده است.

آشنایی با رودخانه های استان گیلان

بهترین فصل برای سفر

بی شک پاییز بهترین فصل برای سفر به روستای درفک است؛ زیرا جنگل های بی نظیر آن در فصل پاییز غرق در برگ های رنگارنگ می شوند و با قدم زدن روی این برگ ها می توانید زیباترین خاطرات عمرتان را رقم بزنید و همچنین، مه غلیظ  و ابرهایی که در ارتفاعات بالا به زیر پایتان می رسند، سفرتان را رویایی تر می کنند.

درفک

 

علت نام‎گذاری قله درفک

نام قله ی درفک دارای روایت مختلفی است. روایتی از دال فک (دلفک) آمده است که در زبان تاتی (دال) نام پرنده ایست از خانواده ی عقاب و فک به معنای آشیانه می باشد؛ بنابراین دالفک یعنی آشیانه ی عقاب؛ اما روایات دیگری نیز وجود دارد مبنی بر این که درفک از قوم دربیک آمده که تیره ای از ساکنان حوالی دریای خزر بوده اند. در این جنگل بکر شما ممکن است با حیواناتی نظیر خرگوش، خرس، گوزن، شغال، گرگ، روباه و پلنگ روبه رو شوید؛ پس تا می توانید مراقب باشید که گرفتار حیات وحش این جنگل نشوید.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها