جشن کریسمس در ترکیه

جشن کریسمس در ترکیه

بزرگ‎ترین تعطیلات مسیحیان در ترکیه در زمان برگذاری جشن‎ کریسمس است؛ اگر به دنبال سفر به کشور ترکیه و استانبول هستید با شروع این جشن می‎توانید تجربه‎ای متفاوت از سفر به ترکیه را بدست بیاورید. در روز ۲۴ دسامبر جشن کریسمس در سراسر جهان برگذار می‎شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جشن کریسمس در ترکیه بیشتر آشنا کنیم.

کریسمس در کلیساهای ترکیه

کلیسای سانتا ماریا کاتولیک، مکانی تاریخی که در نزدیکی کلیسای سنت آنتوان در خیابان استقلال قرار گرفته است. این کلیسای زیبا قدیمی‎ترین کلیسای کاتولیک در استانبول است. این کلیسا یکی از زیباترین مراسم‎های جشن کریسمس در ترکیه را دارد و در ساعت ۸ بعد از ظهر چهارشنبه این جشن آغاز می‎شود. آواز خوانی و انجام مراسم روز کریسمس در روز پنجشنبه و در ساعت ۱۱:۳۰ برگذار می‎شود. کلیسای قدیمی پیتر و پاول در بین سال‎های ۱۸۴۱ و ۱۸۴۳ ساخته شده است. این کلیسا همراه با سنت آنتونی و سنت مری دراپریز مراسم ایتالیایی برگذار می‎کند. ایاتریادا بزرگ‎ترین کلیسای ارتودوکس استانبول است که در خیابان استقلال و نزدیک تقسیم واقع شده است.مراسم کریسمس یونانی در این کلیسا در ساعت ۸ صبح و در روزهای ۲۴ و ۲۵ دسامبر برگذار می‎کند.

جشن کریسمس در ترکیه

آشنایی با شهرهای معروف ترکیه

کریسمس در هتل چهار فصل ترکیه

رستوران آکوا در هتل چهار فصل مراسم کریسمس را مجلل‎تر از سایر مکان‎ها برگذار می‎کند. بوفه شکلات که در سالن یالی هتل قرار گرفته از ۵ بعد از ظهر تا ۱۱ شب مشغول به سر شکلات است. این در حالیست که هتل چهار فصل سلطان احمد در لابی شیرینی زنجفیلی پخش می کند و در کافه تراس زیر نور ستاره ها، آبمیوه و نوشیدنی های گرم سرو می کند.

کریسمس در بخش آسیایی ترکیه

در بخش آسیایی ترکیه، سنت خوبی برقرار است. اهالی این منطقه آخر شب کریسمس در کلیسای اسامپشن محله ی کادیکوی مودا که در میان مهاجرین مشهور است، مراسم این جشن زیبا را برگزار می کنند. نماینده ی کلیسا در ساعت ۱۰ شب کریسمس و ۱۱:۳۰ روز کریسمس مراسمی را ترتیب می دهد که به سبک ترکی، انگلیسی و لاتین برگزار خواهد شد. اگرچه در پایتخت کشور ترکیه، آنکارا، مجموعه ای غنی از کلیساهای تاریخی در مراکز فرهنگی این شهر وجود ندارد، اما کلیسای بین المللی پروتستان آنکارا مراسمی شامل آوازخوانی و قرائت کتاب مقدس به زبان ترکی و انگلیسی در ساعت ۷ بعد از ظهر ۲۴ دسامبر برگزار می کند.

جشن کریسمس در ترکیه

اگر رفتن به کلیسا مطلوب شما نیست، اما هنوز می خواهید با جامعه ی مهاجرین بهترین جشن کریسمس خود را تجربه کنید، باید بگوییم که رستوران “پاپ آپ” در محله ی “جهانگیر” یکی از اماکنی است که محدودترین فضا و بالاترین تقاضا را دارد؛ چراکه نمایشی از لذیذترین غذاهای ترکیه را به خلاقانه ترین روش ممکن برای مهمانانش برگزار می کند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها