آثار باستانی گرجستان

آثار باستانی گرجستان

این کشور زیبا در طول سالیان دراز تاریخی پر فراز و نشیبی داشته و بارها مورد حمله و اشغال حکومت‎ها زیادی قرار گرفته است. از جمله حکومت‌هایی که در طول زمان به این کشور یورش برده‎اند می‌توان به رومیان، مغولان و ایرانیان اشاره کرد. گرجستان در قرن یازده و دوازده توانست از زیر سلطه‌ی حکومت خود بیرون بیاید و وارد عصری جدید از تاریخ خود شود. نمونه‎های آثار هنری و معماری به جای مانده از تاریخ این کشور نمایانگر فرهنگ و تمدن کهن این کشور است. بعضی از این آثار که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند جزء معروف‌ترین آثار باستانی گرجستان هستند و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با آثار باستانی گرجستان بیشتر آشنا کنیم.

مجموعه آثار باستانی تخت سلیمان

کلیسای جامع باگراتی و صومعه گلاتی

این کلیسای قدیمی که در نزدیکی شهر کوتائیسی قرار دارد. احداث این کلیسای قدیمی در قرن ۱۱ شروع شد و بین قرن‌های ۱۲ تا ۱۷ ساخت آن به پایان رسید. این کلیسای زیبا که یکی از بهترین آثار باستانی گرجستان است با نقاشی‌های زیبای خود روی دیوار و موزاییک‌ کاری‌های زیبا چشم هر ناظری را مجذوب زیبایی خود می‌کند. این دو بنا که معماری قرون وسطایی گرجستان را به نمایش می‎گذارند دارای اثار نفیس بسیاری هستند. این دو بنا به معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی گرجستان معروف هستند.

آثار باستانی گرجستان

بناهای تاریخی متسختا

اگر سفری به گرجستان دارید توصیه می‌کنیم هرگز این منطقه دیدنی را از دست ندهید. متسختا، پایتخت سابق گرجستان، یکی از جاذبه‌های دیدنی‌ای است که باید در طول سفرتان به گرجستان از آن بازدید نمایید. متسختا یک توقفگاه بین راهی مهم در جاده راه ابریشم، میان دریای سیاه و کاسپین بود، که در بردارنده‌ی سه بنای تاریخی مهم است. اگر به این شهر سفر کردید به هیچ وجه بازدید از این بناهای تاریخی را از دست ندهید: صومعه جواری (Jvari Monastery)، کلیسای جامع سوتیتسخولی (Svetitstkhoveli Cathedral)، صومعه سامتاورو(Samtavro Monastery). این سه مکان دربردارنده‌ی بقایای باستان‌شناسی هستند که نشانگر دانش پیشرفته‌ی گرجی‌ها در زمینه‌ی هنر سنگ تراشی، سفال و فلزکاری در دوران باستان است. همچنین می‌توان با مشاهده‌ی این بناهای تاریخی پی به تکامل معماری گرجستان در  طول قرن‌های چهارم تا هشتم میلادی برد.

آثار باستانی گرجستان

منطقه Upper Svaneti

منطقه Upper Svaneti در گرجستان ناحیه‌ای است کوهستانی که برج‌هایی باستانی و روستاهایی با ساختار معماری قرون وسطا در آن یافت می شوند. روستای Chazhashi از جذابیت منحصربفردی برخوردار است، زیرا هنوز هم بیش از ۲۰۰ مورد از این خانه‌های باستانی در روستا پابرجا هستند و شما می توانید در طول مسافرت خود در گرجستان از آن‌ها دیدن نمایید. برج‌های گسترده شده در سرتاسر منطقه، گردشگران را به گذشته‌های دور می‌برند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها