لاپلند سرزمین عجایب، نفس گیرترین مقصد زمستانی

لاپلند

همیشه تعطیلات کریسمس فرصت بسیار خوبی برای مسافرت همراه با خانواده و دوستان بوده و هست و خیلی‌ها علاقه دارند که تعطیلات کریسمس خود را در یک فضای برفی و با رنگ و بوی کریسمس در کنار خانواده جشن بگیرند. اگر به دنبال چنین جایی برای سفر هستید لاپلند فنلاند یک مقصد بسیار خوب برای گرفتن جشن کریسمس و گذارندن تعطیلات است. این سرزمین شمالی‌ترین و بزرگ‌ترین منطقه‌ی کشور فنلاند است. لاپلند سزمینی سحرآمیز و رویایی است که می‌گویند محل تولد و زندگی بابانوئل بوده و مردم کریسمس را در این سرزمین با شور هیجان خاصی جشن می‌گیرند.

گویی هرآنچه که  از یک کریسمس رویایی در فیلم‌ها و کارتون‌ها می‌بینیم در این سرزمین جامه‌ی عمل بخود پوشانده از جنگل‌های کاج و صنوبر و آب و هوای برفی گرفته تا کلبه‌های چوبی و سورتمه‌هایی که توسط گوزن‌های قطبی کشیده می‌شوند همگی در این سرزمین رویایی دیده می‌شوند.

لاپلند

سورتمه سواری با هاسکی

سوار شدن بر سورتمه‌هایی که توسط سگ‌ها، عموما سگ‌های هاسکی کشیده می‌شوند یکی از ده‌ها سرگرمی و فعالیت تفریحی جذاب در لاپلند است. این نوع سواری به سبک مردم شمالی است، سگ‌های هاسکی طبیعت بدنی‌شان اجازه می‌دهد که در جاهای سرد به راحتی زندگی کنند همچنین به دلیل قدرت بدنی بالایشان بهترین گزینه برای کشیدن سورتمه‌ها هستند. همچنین سورتمه سواری در این شرایط شور و هیجان خاصی دارد. پارس کردن سگ ها با هیجان و کشیده شدن سورتمه با سرعت روی برف لذت تفریح کریسمس را برای مردمی که از این سرگرمی استفاده می‌کند شیرین تر می‌کند.

تاریخ کریسمس

 سافاری شفق قطبی

یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی جهان شفق قطبی یا نورهای شمالی است که در سرتاسر زمستان و در نواحی قطبی مشاهده می‌شوند. از ماه نوامبر تا آوریل و به ویژه بین ساعات ۵ بعدازظهر تا ۲ بامداد می‌توانید نورهای رقصان و رنگارنگ مسحورکننده ای را در آسمان برخی نواحی این سرزمین مشاهده کنید. تورهای مختلفی برای رصد و تماشای شفق قطبی در اینجا برگزار می شود و بازدیدکنندگان را به نواحی بکر طبیعت می برند تا در سکوت و تاریکی بتوانند به بهترین شکل این نورهای زیبا را ببینند.

لاپلند

برخی از این نورها ترکیبی هستند و مثلا با اسنومبیل شما را به این مناطق می‌آورند. برخی دیگر تجربه اقامت در خانه‌های برفی یا ایگلو یا ایگلوهای شیشه‌ای را به مسافران می دهند که می توانند در عین حال که در ایگلو دراز کشیده‌اند آسمان پرستاره بالای سرشان را هم تماشا کنند. البته دیدن نورهای شمالی کمی با شانس شما هم بستگی دارد و اگر بخت با شما یار باشد می توانید این نورهای رقصان را تماشا کنید

اسکی و اسنوبورد

همان طور که دیدیم بسیاری از تفریحات این منطقه را تفریحات برفی تشکیل می‌دهند. پیست اسکی لاپلند اگرچه به اندازه پیست‌های کوهستان آلپ نیست اما در روزهایی که شرایط مساعد باشد می توانید اسکی بازی کنید یا تازه این ورزش مهیج را یاد بگیرید. علاوه بر اسکی، اسنوبورد سواری هم می تواند تجربه ای هیجان انگیز و مفرح در لاپلند فنلاند باشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها