بهترین فرودگاه های دنیا

بهترین فرودگاه های دنیا

اسکای ترکس وبسایتی است که سالانه لیستی از بهترین فرودگاه های دنیا را منتشر می‌کند.اگر شما هم جز کسانی هستید که پروازهای متعددی انجام می‌دهند، حتما با برخی از فرودگاه ها مواجه شده اید که فقط برای انتقال افراد از جایی به جایی دیگر ساخته شده اند و هیچ امکانی برای استراحت و یا رستورانی برای صرف غذا در آن ها دیده نمی شود. اما خوشبختانه در سراسر جهان فرودگاه های خوبی ساخته شده اند که سفری لذت بخش را برایتان به ارمغان می آورند. درادامه با چند مورد از بهترین این فرودگاه ها آشنا شوید.

فرودگاه بین المللی کانسای (KIX)

تعداد مسافران سالانه: ۲۵.۲ میلیون

رتبه ی فروگاه در سال قبل: ۹

فرودگاه کانسای (Kansai International Airport) واقع در جزیره ی مصنوعی اوساکا بِی (Osaka Bay) می باشد و از مراکز اصلی پروازهای خطوط هوای آنا (ANA) و ژاپن ایرلاینز است. مسافران این فرودگاه در نظرسنجی سایت اسکای تراکس معماری مدرن، امکانات تمیز، و کارکنان کارآمد را مورد تمجید قرار دادند.

این فرودگاه همچنین دارای عرشه ای مختص تماشای هواپیماهای ورودی و خروجی در آسمان است.

  • آمار سالانه ی مسافران توسط فرودگاه بین المللی کانسای ارائه شده است و مربوط به سال ۲۰۱۶ می باشد.
بهترین فرودگاه های دنیا
SONY DSC

فرودگاه چانگی سنگاپور

در تازه ترین رده بندی اسکای ترکس، فرودگاه چانگی سنگاپور از بین بهترین فرودگاه های دنیا مقام اول را به خود اختصاص داده است. نمونه این فرودگاه در دنیا کم نظیر است. مسافرانی که به این فرودگاه وارد شده اند آن را به مانند یک باغ استوایی توصیف کرده اند. امکاناتی که این فرودگاه را به بهترین در دنیا تبدیل کرده اند اعم از:آبشاری با درختان استوایی به نام گرداب بارانی، که در مرکز قرار گرفته،رستوران های مختلف، فروشگاه ها،صندلی هایی ب شکل تخت خواب، باشگاه، استخر و حمام. که همه برای راحتی مسافرین در نظر گرفته شده است.

هتل نووتل ؛ اولین هتل فرودگاهی ایران

فرودگاه هاندا در توکیو

این فرودگاه که در سال ۱۹۳۱ افتتاح شد، توانسته با امکاناتی که ارائه داده است. مقام دوم بهترین فرودگاه را به خود اختصاص دهد، این فرودگاه متشکل از: هتل، رستوران، مراکزخرید،کافی شاپ و …و همچنین پر رفت وآمدترین فرودگاه ژاپن و فرودگاه اصلی توکیو محسوب می شود.

فرودگاه هیترو (LHR)؛ لندن

تعداد مسافران سالانه: ۷۵ میلیون

رتبه ی فروگاه در سال قبل: ۸

فرودگاه هیترو (London Heathrow Airport) سومین فرودگاه شلوغ دنیا است و بزرگ ترین فرودگاه در میان ۵ فرودگاه اصلی که در لندن خدمات ارائه می دهند می باشد. فرودگاه هیترو در حال باز سازی است و ساختمان جدیدی نیز برای ترمینال ۲ بنا ساخته است.

ساختمان ۸ ساله ی ترمینال ۵ این فرودگاه در اسکای تراکس به عنوان بهترین ترمینال فرودگاه دنیا شناخته شد.

فرودگاه هیترو نهاد اصلی خطوط هوایی ویرجین آتلانتیک و بریتیش ایرویز می باشد.

بهترین فرودگاه های دنیا
Terminal 4 Heathrow AirportLondonUnited Kingdom, Architect: 3D Reid Lighting Design By Pinniger & Partners, 2010, Heathrow Airport Terminal 4 Departures 2010 Exterior Wide View (Photo by View Pictures/UIG via Getty Images)

نتیجه گیری

درست است که فرودگاه های متعددی در سراسر دنیا ایجاد شده اند. اما همه ی ما نیازمند یک  سری امکانات در فرودگاه ها هستیم که لذت سفر را برای ما دو چندان کند چرا که فرودگاه فقط این نیست که شما را از شهری به شهر دیگر منتقل کند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها