برترین جاذبه های تاریخی سنت پترزبورگ

جاذبه های تاریخی سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ یکی از شهرهای قدمت‌دار شمال غرب کشور روسیه است. این شهر، مرکز فرهنگی این کشور لقب گرفته و از جمله شهرهای توریستی روسیه به شمار می‌آید. جاذبه‌های تاریخی سنت پترزبورگ، شهرت جهانی داشته و بازدید از آنها، از پیشنهادهای ویژه گردشگری در سراسر جهان محسوب می گردد. در این مقاله قصد داریم برترین جاذبه های تاریخی سنت پترزبورگ را بررسی کنیم.

در ادامه به معرفی تعدادی از برترین جاذبه‎های تاریخی سنت پترزبورگ می‎پردازیم.

موزه ارمیتاژ

این موزه هنری جایگاه سه میلیون اثر ارزشمند در زمینه هنرهای تجسمی از جمله نقاشی در سبک‌های متفاوت بوده و توانسته است لقب قدیمی‌ترین موزه فرهنگ و هنر جهان را از آن خود نماید.

جاذبه های تاریخی سنت پترزبورگ

قلعه پیتر و پائول

این بنا از جمله آثار ارزشمند و منحصر به فرد ورودی شهر سنت پترزبورگ بوده و در گذشته های دور، پادگان نظامی و ندامتگاه زندانیان سیاسی به شمار می آمد.

کلیسای ناجی در خون

این بنا، از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های تاریخی سنت پترزبورگ بوده و از معماری شگفت انگیز و مثال زدنی در دنیای هنر برخوردار می‌باشد.

کاخ کاترین

به جرات می‌توان گفت، کاخ کاترین یکی از زیباترین کاخ‌های سلطنتی و مجلل دنیا بوده که ۱۰۰ کیلوگرم طلای ناب و خالص در زیباسازی و تزئین آن مورد استفاده قرار گرفته و از ارزش مالی بالایی نیز برخوردار می‌باشد.

موزه دولتی روسیه

این موزه، از جمله برترین جاذبه‌های تاریخی بسیار زیبای شهر سنت پترزبورگ بوده و از جمله موزه‌های ملی قرن نوزدهم به شمار می‌آید.

کلیسای جامع کازان

کلیسای کازان از آثار مفاخر و بینظیر شهر سنت پترزبورگ در روسیه بوده و از بزرگترین عبادتگاههای معنوی این شهر به شمار می آید. این کلیسا، سالانه تعداد بیشماری از گردشگران را به خود جلب می نماید.

سایر جاذبه‎های سنت پترزبورگ

سن پترزبورگ پر از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است که اغلب این بناها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. همه ساله گردشگران زیادی برای بازدید از زیبایی‌های آن، عازم روسیه می‌شوند. یک روز برای بازدید از موزه ی وسیع ارمیتاژ کافی نیست.

معرفی شهر سنت پترزبورگ  

کلبه پتر کبیر

این کلبه اولین کاخ پتر کبیر محسوب می شود که ازچوب ساخته شده است. این کلبه چوبی فقط ۶۰ متر مربع مساحت دارد که شامل سه اتاق می شود ، یک اتاق خواب ، یک اتاق نشیمن و یک اتاق مطالعه .

موزه سنت ایزاک

کلیسای سنت ایزاک که به ایزاکیوفسکی هم معروف است بزرگترین کلیسای ارتودوکس روسیه در شهر سن پترزبورگ و چهارمین کلیسای ارتودوکس بزرگ جهان می باشد.

جاذبه های تاریخی سنت پترزبورگ

کلیسای ناجی در خون

این کلیسای فوق‌العاده زیبا در اوایل قرن ۲۰، در محل ترور تزار الکساندر دوم، در خیابان نوسکی پراسپکت ساخته شد و گنبد پیازی رنگ بسیار زیبا و موزاییک‌های تقریبا پر زرق و برقی دارد. در طول محاصره‌ی شهر در جنگ جهانی دوم توسط نیروهای نازی، شوروی‌ها از این کلیسا به عنوان جایی برای ذخیره‌ی سیب‌زمینی استفاده می‌کردند.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها