قدیمی ترین شهرهای جهان

قدیمی ترین شهرهای جهان

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که قدیمی ترین شهرهای جهان در کجای این کره خاکی قرار دارند؟ یا اینکه فکر کرده اید شهری که شما درآن ساکن هستید ممکن است چند سال قدمت داشته باشد؟ در جای، جای این کره خاکی شهرهایی وجود دارند که شاید قدمت آن ها برمیگردد به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد. هرکدام از این شهرها فرهنگ و جاذبه های تاریخی خود را دارند. و بی شک همه ی ما علاقه مند هستیم دنیای معاصر خود را بهتر درک کنیم، انتخاب کردن هرکدام از این شهرها به عنوان مقصد سفر خود تجربه ی متفاوتی را برایمان رقم خواهد زد. در ادامه با چند نمونه از این شهرها بیشتر آشنا شویم.

کادیس، اسپانیا

کادیس از جمله قدیمی ترین شهرهای جهان به شمار می رود. تقریبا ۱۱۰۰ سال قبل از میلاد، عده ای از مردم و خانواده های نیروهای دریایی اسپانیا، در کادیس سکنی گزیدند.

قدیمی ترین شهرهای جهان

جنگل های مرموز جهان

شوش، ایران

در بین شهرهای قدیمی شناخته شده، در ایران خودمان هم هستند شهرهایی  که قدمتشان به هزاران سال قبل از میلا د می رسد. شوش هم به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های تاریخ  شناخته شده است. گفته شده که تمدن هایی چون، میان رودان و ایلامی ها در این شهر نقش پرداز بودند، در زمان ایلامی ها شوش به عنوان مرکز تمدن شناخته شد.

آتن، یونان

سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید از بناهای تاریخی با صلابت اتن به یونان سفر میکنند.  آتن ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد شکل گرفته است. آتنا الهه جنگ نام خود را از مهد تمدن یونان یعنی آتن گرفته است.

بلخ، افغانستان

اولین ساکنان بلخ در حدود سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد در این شهر سکنی گزیدند. بلخ را کهن‌ترین شهر تاریخ جهان نامیده‌اند که یکی از شهرهای مهم امپراتوری ایران هم بوده است. لقب «مادر شهرهای جهان» به شهر بلخ افغانستان تعلق دارد. بلخ یکی از قطب‌های صنعت پنبه است. در این شهر کهن بزرگان زیادی زیسته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، ناصرخسرو قبادیانی، رابعه بلخی، رشیدالدین وطواط و ابوالموید بلخی اشاره کرد.

قدیمی ترین شهرهای جهان

سخن پایانی

برخی از مردم برای کاوش درباره تمدن و تاریخ یک مکان مشخص، راهی سفر می شوند.     بلکه بتوانند جوابی برای پرسش هایی که روزانه درباره ی فرهنگ انسان های دوره ی باستان از خود دارند را پیدا کنند. انجام این کار علاوه بر لذتی که به دنبال دارد، باعث می شود که درک بهتری نسبت به پیرامون و جوامعمان داشته باشیم.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها