مشهور ترین موزه های تاریخی مسکو

مشهور ترین موزه های تاریخی مسکو

اگر به دنبال افق های فکری جدید برای آشنایی با هنرمندان بزرگ و برجسته اروپایی هستید،با بازدید چند موزه از مشهورترین موزه های تاریخی مسکو، می توانید به کل تاریخ روسیه سفر کنید. در مسکو پایتخت روسیه، بالغ بر ۵۰۰ موزه وجود دارد که با بازید از هرکدام از این موزه ها شما را با بینشی جدید از فرهنگ روسیه آشنا می سازد. مجله گردشگری تاریخ ما دومورد از برجسته ترین این موزه ها را به شما معرفی می کند.

موزه های تاریخی مسکو

مقبره لنین (lenin)، مسکو

سلامت جسمانی لنین، رهبر شوروی، در سال ۱۹۲۳ رو به وخامت گذاشت و پس از یک افت شدید ناگهانی درگذشت. او ۲۱ ژانویه ۱۹۲۴ فوت کرد. صدها هزار نفر با اندوه قصد خداحافظی با او را داشتند و در همان زمان ناگهان حاکمان کشور تصمیم گرفتند برای لنین مقبره ای بسازند تا افرادی که نتوانستند به مراسم لنین بیایند، در این مقبره با رهبرشان خداحافظی کنند. ساختمان چوبی مقبره، ۲۷ ژانویه آماده شده بود. ۵ سال پس از فوت لنین، ساخت مقبره سنگی آغاز شد و در سال ۱۹۳۰ به اتمام رسید.

موزه مرکزی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه

موزه مرکزی نیروهای مسلح، یکی از مشهورترین موزه های تاریخی مسکو به شمار می رود. این موزه زمانی که روسیه با بحران های جنگ داخلی دست و پنجه نرم می کرد در سال ۱۹۱۹ ساخته شد. هرچند که محافظت از این موزه در آن بحران مشکل بود اما عوامل آن جا به  ناچار برای اینکه روحیه سربازها تضعیف نشود تمام سعی خود را می کردند که از موزه محافظت کنند. اکنون این موزه به دست وزارت دفاع فدراسیون روسیه اداره می شود. موزه متشکل از :۲۴ سالن نمایش و غلب بر یک میلیون شی از متعلقات فرماندهان معروف ، افسران و سربازان، اسناد، سلاح ها، جوایز، پرچم ها، تصاویر ویژه و… است.

معرفی شهر مسکو

موزه تاریخی دولت

در سال ۱۸۷۲ این پروژه به دستور امپراتور الکساندر دوم و به وسیله دو معمار به نام های شروود و سیمنوف طراحی و ساخته شد. موزه از ۳۹ سالن نمایش تشکیل شده است، در واقع شما می توانید کل تاریخ روسیه از همان روزهای ابتدایی را در این سالن ها به خوبی لمس کنید. آثار عبارت اند از: جامعه اولیه روسیه، اقتصاد و فرهنگ، اولین کتاب های چاپ شده، لباس های ملی، آثاری از نقاشان معروف، اشیا باستانی و تعداد متعددی آثار دیگر که شما برای دیدن بیش از ۲۲ هزار اثر باید ۳ کیلومتر پیاده روی کنید.

موزه های تاریخی مسکو

نتیجه گیری

متوجه شدیم که ماهیت اصلی موزه ها، نمایش تاریخ است. وهمه ی آثاری که در موزه ها به چشم می خورد همه و همه آثار دست هنرمندان در طول تاریخ است که دید مارا  در نگاه اول نسبت به جهان، فرهنگ، قوم و ملیت های گوناگون در یک چشم به هم زدن تغییر می دهد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها