قاره اروپا

قاره اروپا دومین قاره کوچک دنیاست که تعداد زیادی از پیشرفته‌ترین کشورها را در درون خود جای‌داده است. اروپا دارای مساحتی در حدود ۱۰ میلیون کیلومترمربع است و جمعیت آن کمتر از ۱ میلیارد نفر است. در این مقاله قصد داریم در رابطه با مواردی همچون وسعت اروپا، تاریخ اروپا و … صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

وسعت اروپا و تراکم جمعیت

وسعت اروپا بااینکه نسبت به سایر قاره‌ها پایین‌تر است، اما تراکم جمعیت بسیار بالایی را در خود جای‌داده است و از حیث تراکم جمعیت، بعد از قاره آسیا در رتبه دوم قرار دارد. چیزی در حدود ۷۳۰ میلیون نفر در این قاره زندگی می‌کنند. وجود آب فراوان در قاره اروپا از عمده دلایلی است که باعث شده اروپا محل زندگی انسان‌ها و جانداران بسیار زیادی باشد. آب فراوان و سرسبزی بی‌نظیر اروپا باعث شده است که به این قاره، لقب قاره سبز را بدهند. از شهرهای پرجمعیت و مهم کشورهای قاره اروپا می‌توان به مواردی همچون لندن، مسکو، استکهلم، برلین و … اشاره کرد. توجه شما را به این نقشه اروپا جلب می کنم.

اروپا چند کشور دارد؟

۵۰ کشور در قاره اروپا وجود دارد که هرکدام از آن‌ها از فرهنگ‌های مختلفی برخوردارند. از این ۵۰ کشور، ۴۴ کشور، به‌طور کامل در جغرافیای اروپا قرارگرفته‌اند و بقیه کشورها، قسمتی از مساحتشان در اروپا و مابقی آن در آسیا قرار دارد. کشورهای اروپا هرکدام، تحولات بسیاری نظیر جنگ‌های جهانی را گذرانده‌اند که در بسیاری از آن‌ها آسیب‌های فراوانی دیده‌اند و همچنین در برخی موارد شاهد رشد و پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌اند. برخی از کشورهای اروپا دارای اقتصاد قدرتمندی می‌باشند و بسیاری از محصولات تولیدشده آن‌ها در صنایع مختلف در سرتاسر دنیا حرف اول را می‌زنند. یکی از دلایل اقتصاد قدرتمند کشورهای اروپا، اتحاد بسیار خوب آن‌ها و در پی آن وجود سازمان‌هایی همچون اتحادیه اروپا و… می‌باشد. اگر دوست دارید که با موقعیت کشورهای اروپایی آشنا شوید، همواره نقشه اروپا به فارسی را همراه داشته باشید تا مکان دقیق این کشورها بهتر در ذهن شما نقش ببندد.

سفر به اروپا

وجود آثار باستانی و همچنین جاذبه‌های طبیعی فراوان در کشورهای اروپا، باعث شده است تا این قاره به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای توریست‌های سراسر دنیا تبدیل شود. از زیباترین و مهم‌ترین جاذبه های گردشگری اروپا می‌توان به مواردی همچون ونیز، برج ایفل، کلیسای سنت باسیل، کلوسئوم و … اشاره نمود. هرکدام از این مقاصد گردشگری گفته‌شده هرساله پذیرای تعداد بسیار زیادی از گردشگران در سراسر دنیا می‌باشند. این موضوع باعث شده صنعت توریسم به یکی از پردرآمدترین صنایع برای اروپایی شود که از کمترین زخایر معدنی برخوردار است.

برای اطلاع از قیمت تور اروپا  و خرید تور ارزان اروپا در تمامی طول سال می توانید به وب سایت فاینداتور www.findatour.co مراجعه کنید.

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها