آبفشان فلای رنچ ؛ ناشناخته‌ترین پدیده گردشگری نوادای آمریکا

آبفشان فلای رنچ ؛ ناشناخته‌ترین پدیده گردشگری نوادای آمریکا

آیا تاکنون درباره آبفشان‌ها چیزی شنیده‌‌اید؟ و یا اینکه یکی از آن‌ها را از نزدیک دیده‌اید؟ در این بخش از مجله تاریخ ما، قصد داریم شما را با آبفشانی به نام آبفشان فلای رنچ آشنا کنیم که شاید کمتر کسی از آن شنیده باشد. این آبفشان هفت رنگ یکی از عجایب ایالت نوادای آمریکا است که در شهرستان واشو در نزدیکی مزرعه فلای قرار گرفته است و قدمت آن به نیم قرن بیشتر نمی‌رسد.

آبفشان‌های بیشماری در جهان وجود دارند، اما آن چیزی که آبفشان فلای را از دیگر آبفشان‌ها متمایز می‌سازد این است که برخلاف تصور طبیعی بودن آن، یک پدیده مصنوعی است که به دلیل یک اشتباه انسانی رخ داده است. چگونگی وقوع این پدیده شگفت انگیز را در ادامه با هم مرور کنیم.

چگونگی پدید آمدن آبفشان فلای_ نوادا

در سال ۱۹۱۶ و در خلال حفاری چاهی عمیق در منطقه نوادا، چاه به طور تصادفی به آب رسید و آب خنک بر بیابان داغ بلک راک جاری شد. عملکرد چاه تا چند ده سال طبیعی بود، تا این که در دهه ۱۹۶۰، بخش‌های ضعیف دیوار چاه تخریب شد و آب‌های معدنی زمین گرمایی با راه یافتن به سطح زمین، چاه آب را به چشمه آب گرم تبدیل کردند. اما این تازه آغاز ماجرا بود.

دیری نگذشت که مواد معدنی فواران یافته روی چاه رسوب کرد و این چشم‌انداز زیبای شبیه به آتشفشان را پدید آورد. این پدیده کماکان ادامه دارد و آب معدنی گرم تا ارتفاع ۱.۵ متری از دهانه‌ها فوران می‌کند. تنوع مواد معدنی این آبفشان باعث پدید آمدن این رنگ‌های زیبا شده است. و جالب اینجاست که این پدیده به ظاهر طبیعی نیم قرن بیشتر قدمت ندارد و عامل پدید آمدنش هم طبیعی نبود.

آبفشان فلای رنچ

برتر‌ین جاذبه های گردشگری اوکراین

مواردی که باید قبل از اینکه به سمت این جاذبه بروید بدانید:

  • آبفشان فلای رنچ ؛ بر روی بخشی از زمین‌های خصوصی  صحرای بلک راک نودا، واقع شده است و محیطی که این جاذبه در آن قرار گرفته است یک محیط خصوصی است، از این رو نزدیک شدن به آن بدون اجازه قانونی، ممنوع است و بازدید از آن برای عموم ازاد نیست.
  • با وجود اینکه بازدید از این جاذبه برای عموم آزاد نیست، این امکان برای گردشگران فراهم است که برای ورود مبلغی را به مالک زمین پرداخت کنند و با هماهنگی لازم از منطقه بازدی به عمل آورند.
  • جالب است بدانید رنگ‌های که بر روی دیوار‌های این آبفشان مشاهده می‌کنید طبیعی هستند و بیشتر آن‌ها از وجود جلبک‌های دریایی هستند نه به خاطر سرا‌زیر شدن آب‌ها بر روی آنها.
  • در این منطقه به غیر از آبفشان فلای، جاذبه‌های دیگری مانند چشمه‌های طبیعی، باتلاق‌ها و دشت‌های دیگر وجود دارند.
  • گفتنی است که این منطقه ارزشمند جایی مناسب برای ستاره‌شناسی و نجوم نیز می‌باشد.
منبع کاروان هوایی 2000
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها