معروف ترین جنگل های بارانی دنیا

معروف ترین جنگل های بارانی دنیا

چرا دانشمندان از جنگل های بارانی دنیا ، به عنوان ریه‌های زمین یاد می‌کنند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت: جنگل‌های بارانی، علاوه بر نقش مهمی که در فراهم کردن اکسیژن برای تنفس ما دارند، با تنوع زیستی شگرف خود سکونتگاهی مهم و امن برای حیوانات هستند. از این رو نقش بسزایی در چرخه‌های طبیعت از جمله زندگی انسان‌ها بر روی کره خاکی دارند.

جنگل‌ها در بین مناطق گردشگری دنیا، از زیباترین و انرژی بخش‌ترین مناطق هستند. در این نوشتار به چند مورد از زیبا‌ترین جنگل‌های بارانی زمین می پردازیم با ما همراه شوید.

آمازون امریکای جنوبی

آمازون این جنگل غول پیکر، یکی از بزرگ‌ترین جنگل های بارانی دنیا است که در شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته است. حدود ۶۰% از از این جنگل‌ها در خاک برزیل قرار دارند و در واقع تا کشور‌های بولیوی، پرو، اکوادور، کلمبیا، گویان، سورینام و گویان فرانسه نیز گسترش پیدا کرده است. جالب است بدانید که بیش از ۲۰% اکسیژن جهان بر عهده همین جنگل‌های آمازون است. طبیعت بکر این جنگل‌ها هر بیننده‌ای را مبهوت خود می سازند.

ماداگاسکار، افریقا

جزیره مجذوب کننده ماداگاسکار، در ۲۵۰ مایلی ساحل جنوبی افریقا، در اقیانوس هند قرار گرفته است. این جزیره پهناور اکنون خانه تعداد زیادی از منحصر به فرد‌ترین گونه‌های حیوانی و گیاهان کره زمین است. جالب است بدانید تا کنون دانشمندان چیزی حدود ۶۱۵ گونه جانوری جدید در آن کشف کرده‌اند.

جنگل های مرموز جهان

 جنگل ملی تونگاس، آلاسکا

در قلب جنوب شرقی آلاسکا و در اطراف راه آبی معروف “Inside Passage” بزرگ‌ترین جنگل بارانی معتدل دنیا جا خوش کرده است.

سفری به جنگل ملی تونگاس، شانس دیدن خرس، عقاب و حتی میلیون‌ها ماهی آزاد در حال تخم‌گذاری را به شما می‌دهد. پس کابینی پیدا کنید یا چادری بردارید و به اکتشاف این جنگل‌های وحشی زیبا بپردازید.

 کنگو، افریقای مرکزی

جنگل های بارانی کنگو با مساحتی نزدیک به ۴ میلیون کیلومتر مربع که در ۶ کشور افریقایی گسترش یافته است، یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای طبیعت می باشد. وقتی به دومین جنگل بارانی بزرگ دنیا سفر می‌کنید، می‌توانید انتظار دیدن گوریل‌های عظیم‌الجثه، شامپانزه و فیل را داشته باشید. همچنین، این جنگل‌ها منزلگاه کوتوله ها (Pygmy)، یکی از جالب‌ترین بومیان این کره خاکی هستند. با متوسط قد ۱۳۲ سانتی‌‌متر، این بومیان نشان می‌دهند که جنگل‌های بارانی چقدر می‌توانند متفاوت باشند.

جنگل های بارانی

جمع بندی

همانطور که گفتیم جنگل‌ها نقش بسزایی در چرخه‌ی طبیعت، به خصوص زندگی انسان‌ها بر روی این کره خاکی دارند. جنگل‌ها علاوه بر فراهم کردن اکسیژن مورد نیاز ما، با تنوع زیستی شگرف خود خانه‌ای امن برای حیوانات هستند. امروزه با توجه به مشکلات آب و هوایی و کاهش منابع طبیعی، شاید هیچ کجا را زیباتر و انرژی بخش‌تر از جنگل‌ها برای سفر نیابیم.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها