برترین جاذبه های گردشگری آنتالیا

برترین جاذبه های گردشگری آنتالیا

به نظر شما چه چیزی آنتالیا را از ۸۱ استان کشور ترکیه متمایز می سازد؟ آنتالیا، شهری است ساحلی با آب و هوای دلچسب مدیترانه‌ای، که در جنوب غرب ترکیه و در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته است. از این رو سالانه میلیون ها گردشگر برای بازید از جاذبه های گردشگری آنتالیا، این شهر را مقصد سفر خود قرار می دهند. این شهر به دلیل ساحلی بودنش از تفریحات آبی با کیفیت و بی نظیری برخوردار است به همین دلیل در فصول گرم سال میزبان گردشگران فراوانی از سراسر جهان از جمله ایرانیان است. موارد چشم گیری مانند جاذبه‌های تفریحی، هتل ها، رستوران‌های لوکس و… گرد هم آمده‌اند و آنتالیا را به مهم‌ترین قطب گردشگری ترکیه تبدیل کرده‌اند. آنتالیا، برای شما عزیزان در هر سن و سلیقه‌ای که هستید شگفتانه‌ای از طبیعت و تاریخ ترکیه را به نمایش می گذارد چند مورد از این جاذبه‌ها را باهم بشناسیم.

پرگه

پرگه یکی از جمله مکان‌های تاریخی و توریستی کشور ترکیه به شمار می رود و در ۱۸ کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است. این شهر تاریخی متشکل از یک تئاتر فرهنگی، یک میدان بزرگ و حمام‌های رومی است و به دلیل چشمه‌های متعددش به شهر اب نیز شهرت دارد. قدمت خرابه‌های این شهر به حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد و زمانی زیستگاه هیتیان، بوده است.

همه چیز در مورد اسکله قدیمی آنتالیا

آبشار‌های دودن

بازدید  از آبشار سه گانه بوردور، و طبیعت بکر این ناحیه برای دوست داران طبیعت یک باید است. بوردور یک ابشار سه گانه است که در ۲۸ کیلومتری جاده قدیم آنتالیا قرار دارد. این ابشارها از دو چشمه همیشه جوشان پینار باشی سرچشمه می گیرند. دیدن این چشم انداز هر بیننده‌ای را به وجد می آورد.

موزه آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

چنانچه علاقه‌مند به یافتن اطلاعاتی درمورد تاریخ کشور ترکیه هستید، شانس بازدید از این موزهء فوق العاده را به هیچ وجه از دست ندهید. بهترین یافته های آثار تاریخی از مکان های حفاری شده در سراسر سواحل ترکیه در این موزه به نمایش گذاشته شده است. مهم‌تر این که، آثار این مجموعه به صورتی نمایش داده شده است که فهم تاریخ غنی و پربار (و تا حدی پیچیده) کشور ترکیه را برای افراد آسان تر می سازد. در قسمت عمده‌ای از این موزه که به باستان شناسی اختصاص داده شده است، یافته هایی از عصر برنز تا بیزانس به نمایش گذاشته شده،که بیشتر از ویرانه‌های آن حوالی به‌دست آمده است. چنانچه فرصت کافی ندارید، یک راست به گالری‌های حاوی موزاییک‌های دوران سلوکیه، صفحه نمایش نقره‌ای آسپندوس و مجسمه های الاهیت پرگه سر بزنید.

جمع بندی

اگر شما از دوستداران تاریخ هستید، خاطر جمع باشید که در سفر به ترکیه و بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا، با یک گالری از تاریخ و تمدن این کشور روبه رو خواهید شد. آنتالیا در چند سال اخیر توانسته با ارائه خدمات رفاهی و تفریحی از جمله هتل‌ها و رستوران‌های لوکس، سواحل بی نظیر به یکی از زیباترین و بکر تررین مقاصد گردشگری تبدیل شود.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها