سفر به ونیز ؛ شهری روی آب

سفر به ونیز ؛ شهری روی آب

اگر تمایل دارید معنای واقعی شهری روی آب را بدانید، پیشنهاد می کنیم سفر به ونیز ؛ یکی از رویایی‌ترین و منحصر به فرد‌ترین شهر‌های روی آب در شمال ایتالیا را در برنامه سفر تور ایتالیا بگنجانید. ونیز،  شهری است که به مانند یک تکه چوب بر روی اب شناور است. خیابان‌ها در این شهر به وسیله کانال‌های آبی به یکدیگر مرتبط هستند و ترددها به وسیله قایق صورت می گیرد. دیدنی‌های این شهر بسیارند همه ی این ویژگی‌ها ونیز،  را به محبوب‌ترین شهر ایتالیا در بین گردشگران تبدیل کرده است و سالانه میلیون‌ها توریست از این شهر بازدید می کنند میتوان گفت که این شهر هرگز خالی از توریست نیست تنها در فصول سرد و بارانی رفت و امد کمتر است. با ما در ادامه همراه شوید.

دیدار از پیازا سان مارکو

میدان سنت مارکو؛ معروف به پیازا سان مارکو یکی از مهمترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های شهر ونیز برای گردشگران در سفر به ونیز به حساب می آید. در اطراف این میدان جاذبه‌هایی چون، باسیلیکا، کاخ دوج و برج ناقوس قرار دارند به همین جهت این میدان به مکانی پرازدحام از مردم ونیزی و توریست‌های رنگارنگ تبدیل شده است. جالب است بدانید مارکو پولو؛ تاجر و جهانگرد ونیزی، نیز در این محل دفن شده است. بهترین زمان برای بازدید از سان مارکو، از غروب خورشید به بعد است چرا که کافه‌ها و رستوران‌ها برای سرگرمی مشتری‌ها قطعه‌‌هایی از موسیقی‌های جذاب پخش می کنند و فضایی رویایی را برای گردش و قدم زنی برای همگان فراهم می‌آورند.

همه چیز در مورد شهر پالرمو ایتالیا

کلیسای سنت مارک

کلیسای سنت مارک، کی از مهمترین کلیسا‌های ونیز به شمار می رود. حتما از این کلیسا بازدید کنید چرا که لحظات شگفت انگیزی را تجربه خواهید کرد. این کلیسا  با معماری به سبک بیزانسی، یک کلیسای جامع از آثار گوناگون تاریخی است. تاسیس این کلیسا به سال ۱۰۹۴ برمیگردد و تابحال تغییرات بسیاری کرده است.

دیدار از کاخ دوج

این کاخ منحصر بفرد که اقامتگاه دوج ونیز (مقام عالی ونیز) بوده است، زیبایی مثال زدنی دارد. برخی از تورها با دریافت چند یورو اضافه تر شما را به بخش هایی از کاخ می برند که برای عموم مردم قابل دسترسی نیست. این تور شما را به راه های مخفی، زندان ها، اتاق بازجویی، اتاق تسلیحات و پل آه می برد که کاخ را به زندان هایی که در طرف دیگر کانال ساخته شده اند وصل می کند. پس از آن تور شما را به دیدن اتاق های زیبای دیگری همچون Sala del Maggior Consiglio یا تالار بزرگ می برد.

این تالار وسیع محل تشکیل جلسه بیش از ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورای بزرگ بوده است. زیبایی این کاخ با سقف های طلاکاری شده و ۷۶ نقاشی دیواری تاریخی صد چندان شده است. یکی از نقاشی های این کاخ با نام “بهشت” که توسط نقاش ونیزی تینتورتو به تصویر در آمده است، با وسعتی برابر با ۷۴ در ۳۰ فوت بزرگترین نقاشی دیواری رنگ و روغن جهان است و بر یکی از دیوارهای این تالار جلوه نمایی می کند.

جمع بندی

سفر به ونیز

در این کره خاکی مقاصد زیادی نیستند که بتوانند بیننده را در نگاه اول به خود خیره کنند، ونیز در زمره مقاصدی قرار دارد که ببینده را با اولین نگاه مجذوب و مبهوت خود می کند. برای همه ی ما  قدم زدن بر روی آسفالت تکراری شده به همین جهت تردد به وسیله قایق در خیابان‌های غوطه ور در آب  ونیز برای ما می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها