برترین جاذبه های گردشگری بلغارستان

برترین جاذبه های گردشگری بلغارستان

بلغارستان ممکن است از اولین کشورهایی نباشد که وقتی به دنبال مقصد گردشگری می گردید به ذهن شما خطور کند، اما جاذبه های گردشگری بلغارستان می گویند باید باشد، چرا که بلغارستان مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی برای کشف شدن و دیدن است.

بلغارستان کشوری است با غنای فرهنگی_تاریخی و چشم اندازهای متنوع طبیعی اعم از: قله‌های صخره‌ای بلند، کوهای زیبا، پارک‌های ملی عظیم، سواحل ماسه‌ای دریای سیاه، به همراه یادگارهای حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی و… که سفری به یادمانی و خاطره انگیز را برای شما گردشگران گرامی به ارمغان می آورد.

در اینجا نگاهی داریم به برترین جاذبه‌های گردشگری کشور بلغارستان:

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

در بین جاذبه های گردشگری بلغارستان می توان به کلیسای جامع الکساندر نوسکی اشاره کرد. این کلیسا در قلب شهر خیره کننده صوفیه واقع شده است. این کلیسای جامع بین سالهای ۱۹۱۲ و ۱۸۸۲  با پرداخت هزینه مردم،  به پاس بزرگداشت خون ۲۰۰۰۰۰ سرباز روسی که در جنگ روسیه و ترکیه برای آزادی بلغارستان از سلطه عثمانی به شهادت رسیدند تاسیس شد.

این کلیسا متشکل از گنبدی از روکش طلا، نقاشی‌های دیواری پر محتوا، تصاویر مقدسین، و بسیاری از جزئیات زیبا و خیره کننده دیگر که روح هر بیننده‌ای را زنده می کند. در سفر به بلغارستان حتما از این کلیسا بازدید کنید.

صوفیه

صوفیه بزرگترین شهر و پایتخت بلغارستان است. به جرات می توان گفت اگر پای به این شهر بگذارید، به درستی سخن ریک استیوز مستند ساز آمریکایی پی خواهید برد آنجا که می گوید: برای زندگی در بلغارستان، صوفیه بهترین شهر است. این به آن علت است که صوفیه به همه نیازهای یک فرد برای زندگی پاسخ مثبت می دهد.

جاذبه های گردشگری بلغارستان

بهترین جاذبه های گردشگری باکو

شهر وارنا

وارنا بزرگترین شهر در ریویرا بلغارستان و محل اصلی تجمع سواحل زیبای این کشور است که همواره از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی بلغارستان یاد می کنند. وارنا علاوه بر این‌ها، از فرهنگی غنی و زنده برخوردار است که خیابان‌های آن آدم را به یاد ادیسه می اندازد.

ملنیک

از دیگر جاذبه های گردشگری بلغارستان ، شهر ملنیک کوچک‌ترین شهر بلغارستان است و فضای آرام و زیبایی دارد. بیشتر گردشگران به خاطر دیدن هرم‌های نمکی و صومعه روژن به این شهر می روند که قطعاً ارزش دیدن دارند. اگر در سفر به بلغارستان، سری هم به شهر ملنیک زدید، پشنهاد می کنیم که بعد از گشت و گذار و دیدن جاذبه‌های آن، حتما به کافه‌های محلی هم بروید و مطمئن باشید ساعات خوشی برایتان رقم خواهد زد. هر ساله توریست‌های زیادی از این شهر بازدید می کنند.

منبع علی بابا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها