سواحل شب تاب جهان در کدام کشور ها هستند؟

سواحل شب تاب جهان در کدام کشور ها هستند؟

گویی طبیعت برای به وجد آوردن انسان همیشه حرف برای گفتن دارد.گاهی از زیبایی می‌گوید و گاهی از آرامش و گاهی مناظر جادویی را به رخ بیننده میکشد. از پدیده‌های شگفت انگیز و ناشناخته جهان، میتوان سواحل شب تاب را نام برد که قدم زدن در کنار این سواحل همانند قدم زدن در آسمان در کنار ستارگان درخشان است. دلیل بوجود آمدن چنین جاذبه گردشگری باورنکردنی، موجوداتی هستند به نام فیتوپلانکتون‌ها. آن‌ها در تاریکی شب با موج به ساحل می‌آیند و مانند نقطه‌های آبی کوچکی میدرخشند. با ما همراه باشید تا شما را با مناطقی که چنین پدیده‌ی شگفت انگیزی در آن‌ها رخ می‌دهد آشنا کنیم.

پادانگ بای ساحل شرقی بالی در اندونزی

پادانگ بای یک شهر کوچک ساحلی محبوب در نزدیکی کاندیداسا در شرق بالی است. در این ساحل شب هنگام زمانی که غواصان برای شنا به دل آب می‌زنند ساحل بسیار دیدنی می‌شود. هنگامی که مشعل‌های شیرجه خود را خاموش می‌کنند، خود را در محاصره درخشش وهم آور نورهای آبی و سبز می‌یابند.

ساحل شب تاب چابهار

در شب انگار در ساحل چابهار یک عالمه چراغ آبی فسفری پر رنگ ریخته اند و انگار هزاران ستاره در آب ساحل چابهار سقوط کرده اند. پای تان را در آب ساحل می گذارید و انگار هزاران ستاره دور پای تان حلقه می‌زنند. شب‌های پاییز و زمستان چابهار که از هوای معتدلی برخوردار است بهترین زمان برای تماشای این ساحل فوق العاده است.

سواحل شب تاب جهان در کدام کشور ها هستند؟

بهترین سواحل دنیا در ماه سپتامبر

لومینوس لاگون جامائیکا

این یکی از بهترین مکان‌ها در کشور جامائیکا برای مشاهده یک ساحل شب تاب با آرامشی بی‌نظیر است. آب‌های این دریاچه در یک شب تاریک، مملو از میلیون ها جاندار کوچک می‌شود که هر آن‌چه را که لمس می‌کنند ، از ماهی گرفته تا گیاهان و شناگران‌، به رنگ آبی آسمانی درخشان می‌کنند.

جزایر ماتسو در تایوان

این ساحل نیز از سواحل شب تاب در جهان است منتها با این تفاوت که در این ساحل، نوار اتصالی آب دریا با جزیره خط درخشان و فسفری را به وجود می آورد. دلیل این نوع روشنایی، جلبک های خاصی است که می توانند این تصویر خارق العاده را به وجود آورند. این ساحل به اشک های آبی نیز معروف است و دلیل آن شناور بودن نورهای جلبکی شناور شبیه به اشک در آب ها این ساحل است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها