متئورا ؛ صخره های معلق در آسمان یونان

متئورا ؛ صخره های معلق در آسمان یونان

متئورا یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده زیبا در یونان است که توانسته گردشگران زیادی را  به خود جذب کند. متئورا در واقع به معنی صخره‌هایی است که در هوا معلق هستند، این صخره‌های زیبا بسیار بلند هستند و در بالای آن‌ها صومعه‌ها و معبدهایی برای عبادت وجود دارد که در زمان‌های قدیم توسط راهبان برای عبادت ساخته شده‌اند. این صخره‌های بلند و باشکوه به ثبت جهانی یونسکو رسیده‌اند.

اطلاعات مختصری از متئورا

صخره‌های بلند و با شکوهی که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند و حس آرامش را به انسان القا می‌کند. این صخره‌های باشکوه محل عبادت راهبان و مسیحیان بوده است که در ابتدا در غارهای موجود در این ناحیه ساکن بودند و بعدها تصمیم گرفتند تا در بالای این صخره‌ها معبد هایی برای عبادت و رسیدن به آرامش بنا کنند، راهبان خودشان تمام مصالح مورد نیاز را به بالای این صخره‌ها انتقال دادند و در این راه سختی‌های بسیاری کشیدند. متئورا در حدود ۲۰۰۰ سال است که به محل عبادت معروف است.  بناهای موجود در این منطقه در اثر عوامل مختلف تخریب شده‌اند و از ۲۴بنا امروزه فقط ۶ بنا باقی مانده است.

آشنایی با معبد های موجود در صخره های متئورا

همانطور که گفته شد بیشتر بناهای موجود در این صخره‌ها تخریب شده‌اند اما تعدادی از آن‌ها هنوز باقی مانده‌اند و گردشگران زیادی هر ساله از این معابد بازدید می‌کنند از جمله‌ی این معابد می‌توان به صومعه زیبا و عظیم متئورون، معبد مقدس ورلام، معبد مقدس روزانو، معبد مقدس سنت نیکولاس آناپاسا، معبد مقدس ترینیتی و معبد سن استفان اشاره کرد.

متئورا

سفر به جزایر یونان

دهه ۱۹۲۰

در دهه ۱۹۲۰، برای دسترسی و انتقال راحت‌تر به صومعه‌های متئورا، پیشرفت‌هایی صورت گرفت. پله‌هایی در داخل صخره‌ها ساخته شد تا توریست‌ها و زائران مذهبی بتوانند به‌راحتی به معابد بروند. همچنین پل‌هایی به زمین‌های هموار مجاور کشیده شدند.

جنگ‌جهانی دوم

در طول جنگ‌جهانی دوم متئورا بمباران شد و بسیاری از ساختمان‌هایش آسیب دیدند. اندک راهبان باقی‌مانده توان دفاع از شهر را در برابر نیروهای آلمانی و ایتالیایی نداشتند. سربازان آثار هنری را صومعه‌ها را دزدیده و شهر را غارت کردند. پس از تخریب، جمعیت اطراف شهر کار بازسازی صومعه‌ها را انجام دادند و امروزه به‌عنوان صومعه و کلیسای مقدس اورتودوکس‌های یونانی شناخته می‌شود.

آیا به بالابر نیاز است

اکنون یک بالابر دستی، بخش های مختلف صومعه‌های متئورا را به‌هم متصل می‌کند تا هزاران توریستی که هرساله برای بازدید می‌آیند، جابه‌جایی آسانی را تجربه کنند. تمامی قسمت‌های باقی‌مانده از صومعه‌ها تحت حفاظت یونسکو است و به‌عنوان بناهای یادبود بشری به ثبت رسیده‌اند.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها