گران ترین شهرهای دنیا

گران ترین شهرهای دنیا

گران ترین شهرهای دنیا شهرهایی هستند که هزینه زندگی و سفر به آن‌ها بسیار بالاتر از سایر شهرهای دنیا است. این شهرها معمولا اقتصاد بسیار قوی دارند و ارزش پول آن‌ها نیز بسیار بالا است. این شهرها بسیار مدرن هستند و از امکانات رفاهی بسیار خوبی برای زندگی برخوردارند. سفر به یکی از این شهرهای گران می‌تواند تجربه و لذت داشتن یک زندگی لوکس و مدرن را به شما بدهد. در ادامه به چند مورد از شهرهای گران دنیا اشاره خواهیم کرد:

سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که اقتصاد بسیار قوی و پیشرفته‌ای دارد و حتی توانسته در رده‌ی اول گران ترین شهرهای دنیا قرار بگیرد. در این کشور آزادی زیادی برای کسب و کار وجود دارد و همچنین مردم به دین‌های متفاوتی گرایش دارند و به زبان‌های مختلفی نیز صحبت می‌کنند.

هنگ کنگ ، چین

هنگ کنگ شهری است در چین که رشد اقتصادی بسیار زیادی داشته است و جزو ثروتمندترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. این شهر واحد پولی و امکانات دیگری دارد که جدا از کشور چین است.

پاریس ، فرانسه

پاریس یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا است همچنین این شهر جزو گران ترین شهرهای دنیا نیز محسوب می‌شود. می‌توان گفت در واقع پاریس پایتخت مد و صنعت است.

زوریخ ، سوئیس

شهر زوریخ در سوئیس از لحاظ بزرگی، تراکم جمعیت و اقتصاد اولین شهر این کشور است. زوریخ یک شهر مدرن و لوکس با اقتصاد قوی است، این شهر نظم بسیار زیادی دارد و حمل و نقل عمومی در آن بسیار جا افتاده است. در این شهر آرامش و رفاه خوبی برای زندگی وجود دارد.

گران ترین شهر های دنیا

لوکس ترین شهرهای دنیا

تل آویو

دومین شهر پرجمعیت اسرائیل و یکی از گران ترین شهرهای دنیا است که در حاشیه دریای مدیترانه واقع شده است. تل آویو تنها شهر در خاورمیانه است که در بین ده شهر گران جهان قرار گرفته است. بر طبق گفته EIU، در جای دیگر خاورمیانه، استانبول رده ۴۸ بین ۱۲۰ کشور را به خود اختصاص داده است که نتیجه تورم زیاد غیر قابل کنترل است.

نیویورک

نیویورک در یک رتبه با تل آویو قرار دارد و به عنوان دهمین گرانترین شهر دنیا شناخته شده است. لس انجلس و نیویورک به عنوان دو شهر آمریکایی در رتبه بندی امسال روند صعودی داشته اند و این موضوع وابسته به ارزش دلار است، چرا که پنج سال پیش، نیویورک و لس آنجلس در مقام ۳۹ بوده اند.

کپنهاگ

کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک است. هزینه های بالای ارتباطی، درمان و خرید های روزانه سبب شده است رتبه این کشور به نسبت سال قبل بالاتر بیاید. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر برابر ۱۳۴۹.۰۶ دلار است که مثلا در مقایسه با ایران (تهران) ۵۹۰.۳ دلار است که افزایش ۱۲۸ درصدی را نشان می دهد.

منبع pay98
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها