فرق بین هتل و متل چیست؟

فرق بین هتل و متل چیست؟

هرساله گردشگران زیادی به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند و مکانی را برای محل اقامت خود انتخاب می‌کنند، که امکانات و خدمات ویژه‌ای برای آسایش آن‌ها ارائه داده شود. در‌ این مقاله به فرق بین هتل و متل می‌پردازیم.

مقایسه فرق بین هتل و متل

  • هتل اشاره‌ای به مهمانخانه، مهمان‌سرا و مهمان‌پذیر دارد، که بصورت مسکونی و اجاره‌ای است. این هتل‌ها امکانات ویژه‌ای مانند استخر شنا، رستوران، کافی‌شاپ و… را برای مسافران خود ترتیب داده‌اند تا از طریق ارائه این خدمات تفریحی و رفاهی آسایش و راحتی آن‌ها تامین شود، همچنین هتل‌ها دارای اتاق‌های زیادی هستند که گاهی به بیش از ۱۰۰ اتاق می‌رسد. امکانات اتاق و سوئیت هتل‌ها شامل تخت خواب، توالت و حمام مجزا و… است. در این موارد ذکر شده به فرق بین هتل و متل اشاره‌ای کوتاه کردیم.

فرق بین هتل و متل چیست؟

  • متل نوعی واحد اقامتی است، که در حاشیه‌ها، جاده‌ها و کمربندی‌های شهرهای مختلف وجود دارد‌ و برای مسافرانی که مسافت طولانی‌ای را طی کرده‌ اند ساخته شده است. امکانات اتاق‌ متل‌ها شامل تلویزیون، یخچال، دستگاه چای‌ساز و قهوه‌ساز و… است. یکی از ویژگی‌های مثبت متل‌ها این است که سوپرمارکت، رستوران و پمپ بنزین در نزدیکی آن‌ها قرار دارد تا مسافران احتیاجات خود‌را به راحتی فراهم کنند. قیمت متل‌ها نسبت به هتل‌ها به علت تفاوت ارائه خدمات بسیار پایین‌تر است.

چرا در هتل ها خمیردندان وجود ندارد؟

چند تعریف جالب از فرق بین هتل و متل

  • هتل از واژه فرانسوی hôtel گرفته شده است و به معنی میزبان است.
  • تاریخچه هتل با متل بسیار متفاوت است، زیرا تاریخچه ساخت هتل‌ به سالیان دوری باز می‌گردد، اما متل‌ها از طریق توسعه یافته شدن راه‌های جاده‌ای شکل گرفته، که یکی از فرق‌های بین هتل و متل است.
  • متل Mo-tel مخفف دو کلمه Motorist به معنای راننده است، که معنی دیگر آن،  به معنی محل اقامت بین جاده‌ای، که صرفا برای استراحت موقتی مسافران است.

فرق بین هتل و متل چیست؟

  • امکانات کلی هتل‌ها شامل استخر در فضای داخلی و گاهی در فضای باز، جکوزی، باشگاه بدنسازی، اتاق‌های تفریح و مخصوص بازی، خدمات خشکشویی داخل ساختمان، خدمات نظافت روزانه اتاق، اتاق‌‌های پذیرایی و مراکز تجاری است.
  • معمولا کسانی‌که تصمیم به ساخت هتل می‌گیرند، هدفشان تاسیس جایی است که همه امکانات در آن نه تنها بهترین باشد بلکه موجب لذت بردن مراجعین آن‌ها نیز بشود.

در‌واقع طراحی هتل‌ها به ‌گونه‌ای است که مهمانان آن گردشگر و یا ساکن همان شهر، بتوانند لحظات مفرحی را در فضای هتل بگذرانند. اما در مقابل، متل ‌ها با هدف اقامت مسافران بین ‌راهی ساخته می‌‌شوند.

در طراحی متل دسترسی آسان به اتومبیل شخصی و نزدیکی به ورودی بزرگراه ‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. متل‌‌ها امکانات اولیه‌‌ای ارائه می‌‌دهند تا هر مسافری توان پرداخت هزینه اقامت در آن‌‌ها را داشته باشد. حتی اگر به متل ‌های واقع در اطراف جاذبه‌‌های گردشگری دقت کنید، طراحی به ‌گونه ‌ای است که فرض شده است که مسافران بیشتر اوقات خود را در بیرون از متل می ‌گذرانند و تنها برای استراحت و گذراندن شب به متل باز می ‌گردند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها