سفر به شهمیرزاد ، بازدید از بزرگترین باغ گردوی جهان

سفر به شهمیرزاد، بازدید از بزرگترین باغ گردوی جهان

شهمیرزاد ، منطقه ای خوش آب و هوا واقع در سمنان است. این شهر که از یک سو با جنگل های ابر هم مرز است و از سمت دیگر به مناطق کویری میرسد طبیعتی بکر و تاریخی غنی دارد. جاهای دیدنی شهمیرزاد میتواند تعریف جدیدی از زیبایی برای شما بسازد‌. از طرفی گردو های با کیفیت این منطقه طرفداران ویژه ای دارد. در ادامه شما را با برخی از این مناطق گردشگری اشنا میکنیم.

جنگل های فینسک

بازدید از جنگل های هیرکانی با درختان سر به فلک کشیده راش، ممرز و ازگیل برای بسیاری از گردشگران جذاب است. این جنگل در دامنه رشته کوه البرز و در بخش های شمالی شهمیرزاد واقع شده است. بازدیدکنندگان معتقدند جنگل در فصل بهار و اوایل پاییز زیبا تر از سایر روزهای سال است.

تنگه و چشمه روزیه

آب های خنک جاری در رود های شهمیرزاد سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب میکند. در قسمت جنوب شرقی روستای چاشم رودخانه ای خنک در جریان است. این رودخانه از دل تنگه ها جریان دارد. با حرکت در مسیر تنگه از سه آبشار زیبا بازدید می کنید. این آبشار ها از مهمترین جاهای دیدنی شهمیرزاد است‌. شما میتونید در دل گرمای تابستان از خنکای این چشمه لذت ببرید.

منطقه حفاظت شده پرور

اگر شما هم به بازدید از طبیعت بکر و دست نخورده علاقه مند هستید از پرور بازدید کنید‌. تقابل آب و هوای مرطوب خزری با گرمای کویری منطقه عجیب و در عین حال زیبای پرور را خلق کرده است.  مراتع سرسبز در قسمت شمالی مقصد عمده طبیعت گردان است. اما آثار تاریخی نظیر امامزاده سید تاج الدین، حمام و گورستان قدیمی از مقاصد تاریخ دوستان است.

قلعه شیخی

قلعه شیخی یکی از جاهای دیدنی شهمیرزاد است. که بازمانده دوران کهن است. در حال حاضر بیشتر بنا تخریب شده است. و تنها سنگ چین های محدودی از آن باقی مانده است. روایت است این قلعه توسط طرفداران حسن صباح ساخته شد. و بعد ها صفویان برای جلوگیری از حمله ترکان عثمانی از قلعه شیخی استفاده کردند.

معرفی صنایع دستی و سوغات سمنان

شیر قلعه

شیر قلعه مربوط به حکومت طبرستان می باشد که در دوره اشکانی در مناطقی از ایران حکومت داشتند و این قلعه را جهت حفاظت راه انشعابی از بزرگراه ابریشم، احداث کرده بودند و در قرن پنجم و ششم، اسماعیلی مذهبان که مرکز آنان قلعه الموت قزوین بود، از این قلعه استفاده نموده اند و به روایتی تونلی زیرزمینی از قلعه به چشمه قلعه ساخته بودند تا از آب چشمه استفاده نمایند و از گزند دشمنان در امان بمانند.

منبع جاذبه ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها