سفر به ایروان بازدید از تاریخ و مدرنیته

سفر به ایروان بازدید از تاریخ و مدرنیته

سفر به ایروان یک ماجراجویی تمام عیار است. قدمت این شهر تاریخی به قرن هشتم پیش از میلاد برمیگردد. آثار تاریخی به جا مانده از اعصار قبل از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری ایروان است. اما گشت و گذار در خیابان های سرسبز و نوشیدن یک قهوه در کافه های رنگارنگ نیز خالی از لطف نیست. بازدید از این شهر اطلاعات کاملی از تاریخ پر پیچ و خم ارامنه در اختیار شما قرار میدهد. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی ایروان اسنا خواهیم کرد.

با تاریخ ارامنه آشنا شوید

بسیاری از گردشگران ارمنستان را کشور تاریخ، کلیسا و موزه های باستانی نامیده اند. با گشت و گذار در خیابان های ایروان سنت و مدرنیته را در کنار هم میبینید. موزه ماتناداران، موزه نسل کشی ارامنه و کلیسای مریم مقدس بازگو کننده تاریخ عمیق ایروان است‌.

سفر به ایروان

موزه تاریخی ایروان 

اگر طی سفر به ایروان قصد آشنایی با تاریخ غنی ارامنه دارید؛ حتما از این موزه تاریخی دیدن کنید. این موزه در نزدیکی میدان جمهوری واقع شده است. و ۹ هزار اثر ارزشمند را در دل خود جای داده است. این آثار شامل کتب تاریخی و دست نویس، نقاشی ها و اشیای باارزش نظیر اولین تلفن تاریخ و آلات جنگی است‌. از لا به لای این آثار میتوان به فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان پی برد.

میدان جمهوری، میعادگاه گردشگران 

اگر به ایروان سفر کردید حتما از میدان جمهوری دیدن خواهید کرد. چرا که دور تا دور این میدان را بنا های تاریخی و جاذبه های توریستی احاطه کرده است. ساختمان های این میدان با سنگ های مرمر سفید و صورتی تزیین شده اند. و جذابیت بسیار زیادی دارند. برج ساعت بزرگ از معروف ترین سازه های این میدان است. در مرکز میدان نیز فواره های آب وجود دارد. که با تاریک شدن هوا با رقص اب و جلوه های بصری توجه مسافران را به خود جلب میکند.

ماجراجویی در ارمنستان

پارک عشاق 

سفر به ایروان

پارک عشاق یکی از مقاصد گردشگری است که در سفر به ایروان میتوانید از آن بازدید کنید. این نامگذاری ظاهرا به این دلیل بوده که این پارک محلی محبوب برای زوج ها و جوانان به حساب می آید. این پارک بسیار زیباست و فضاهای سبز و گلکاری شده زیبا، آبشارها، برکه ها و پل های متعددی وجود دارد که آن را به مکانی رمانتیک و عاشقانه تبدیل کرده اند. علاوه بر این، بسیاری از فستیوال ها و جشن های ملی ارمنستان، همچنین کنسرت ها، نمایش ها و فستیوال های فیلم مختلف در همین پارک برگزار می شوند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها