جاذبه های گردشگری چناران؛ شهر تاریخی جوانمردان

جاذبه های گردشگری چناران

بی شک خراسان رضوی یکی از دیدنی ترین استان های ایران است. جاذبه های گردشگری چناران به دلیل نزدیکی به شهر مذهبی مشهد و پتانسیل بالای آن، مورد توجه خاص و عام بوده است. در متون تاریخی چناران به شهر جوانمردان معروف است. بی شک چناران در هر فصل از سال دیدنی است‌. چشمه های طبیعی، چشمه گیلاس روستا های تاریخی همواره پذیرای گردشگران است. در ادامه شما را با این شهر توریستی آشنا خواهیم کرد.

روستا و قلعه اسجیل

آب و هوای آلوده زندگی شهری از بزرگترین معضلات زندگی صنعتی است. برای رهایی از دود و دم میتوانید سری به روستای اسجیل بزنید. یک روستای سرسبز و کوهپایه ای میتواند مصداقی از طبیعت بکر باشد. هرچند تاریخچه حیات به هزاره اول میلادی بازمیگردد. و به همین سبب بناهای تاریخی نیز دارد. قلعه اسجیل یکی از بناهای تاریخی روستا است. که در زمان قاجار ساخته شده است.

روستا و قلعه اسجیل

چشمه گیلاس

یکی از قدیمی ترین و زیباترین چشمه های خراسان رضوی است. و جز زیباترین جاذبه های گردشگری چناران است. این چشمه دیدنی در دهستان بیزکی قرار دارد. در متون تاریخی این چشمه یادآور مرگ یزدگرد پدر بهرام گور است‌. این چشمه آهکی در گذشته به چشمه گلسب معروف بود. و موقعیت جغرافیایی ویژه آن به گسترش و محبوبیت آن بسیار کمک کرده است. اگر علاقمند به طبیعت هستید از این منطقه بازدید کنید.

چشمه گیلاس

تنگه بوچیر هرمزگان ؛ جاذبه ای دیدنی در دل جنوب ایران

روستای کاهو (کهو)

هرچند چناران در همه فصول سال زیباست؛ اما روستای کاهو در پاییز دیدنی تر است‌. بسیاری از طبیعت گردان معتقدند باغات روستای کهو در پاییز عروس ایران است. این نام گذاری به دلیل درختان کهنسال و رودخانه های فصلی پر اب است‌. و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری چناران  است. دره‌ای بسیار زیبا در نزدیکی روستای آبقد از توابع درزاب چناران وجود دارد که شامل آبشارهای بسیار زیادی‌ست. یکی از این آبشارهای زیبا که در نوبه خود محبوب‌ ترین آبشار این منطقه شناخته می‌شود، «آبشار آبقد» می‌باشد. این آبشار با داشتن دیواره‌هایی به ارتفاع ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر، به عنوان یکی از مقاصد محبوب صخره نوردان محسوب می‌شود.

منبع جاذبه ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها