معرفی صنایع دستی و سوغات سمنان

معرفی صنایع دستی و سوغات سمنان

سفر به سمنان و بازدید از جاذبه های آن بسیار هیجان انگیز است‌. طبیعت زیبا و آثار تاریخی متعددی که در شهر وجود دارد؛ برای بسیاری از گردشگران جذاب و دوست داشتنی است. اما صنایع دستی و سوغات سمنان از دیگر ابعاد جذاب مسافرت به این شهر رنگارنگ است. طیف گسترده سوغاتی های این شهر سلیقه همه گردشگران را پوشش میدهد. خرید و فروش سوغاتی نقش موثری بر اقتصاد این شهر دارد. در ادامه شما را با معروف ترین صنایع دستی این شهر آشنا میکنم.

قالی

یکی از هنر دستی که بیشتر سمنانی ها به آن مسلط هستند؛ قالی بافی است. با اینکه قالی های ماشینی در بازار رواج یافته است؛ اما از محبوبیت قالی دست بافت سمنانی کم نشده است. زمینه اکثر فرش های بافته شده در سمنان، سرمه ای و لاکی است. همچنین قالی هایی با طرح خشتی، گل و مرغ، لچک و گلدانی در این شهر بسیار رواج دارد.

قالی سمنان

سفال و سرامیک

اگر به دنبال خرید خاص ترین سوغات سمنان هستید؛ خرید ظروف سفالی را به شما پیشنهاد میکنیم. زیبایی منحصر به فرد این سرامیک ها و سفال ها در میان گردشگران بسیار مشهور شده است. سفالگری در سمنان قدمتی تاریخی دارد. و چندین هزار سال قبل از میلاد مسیح، سمنانی ها به سفالگری مشغول بودند. چرا که خاک مرغوب و کویری این شهر برای سفال سازی مناسب است.

در سمنان کجا برویم؟

منبت کاری

شهر سمنان به هنر های هزار رنگش معروف است. در بین این هنر ها منبت کاری هنری خاص و اصیل است. بی شک منبت با هر اثر هنری دیگری تفاوت های اساسی دارد. کنده کاری های ظریف و زیبا بر دل چوب برجستگی های زیبایی ایجاد میکند؛ که چشم هر بیننده ای را به خود جلب میکند. اگر قصد خرید ماندگار ترین سوغات سمنان را دارید؛ منبت کاری میتواند انتخاب خوبی باشد.

منبت کاری

نان سنتی

در سمنان نان های سنتی متنوعی پخت می شود که خوردن آنها بسیار لذت بخش است . از جمله این نان ها می توان به نان شیرین، کماچ، نان شیرمال، نان خانگی و نان پیاز اشاره کرد که برخی از آنها مانند نان شیرمال و نان شیرین را می توان به عنوان یک شیرینی یاد کرد زیرا در اکثر شهرهای استان نان های محلی پخت می شوند که می توان به عنوان سوغاتی استان سمنان آنها را برشمرد که بسیار اشتها آور و وسوسه برانگیزند و توجه گردشگران را به خود جلب می کنند. در این بین نان شیرمال بیشتر مورد توجه است.

منبع yjc
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها