معرفی بهترین استادیوم های ورزشی اروپا

معرفی بهترین استادیوم های ورزشی اروپا

در دنیا بیش از ۴۰ رشته ورزشی شناخته شده وجود دارد. فوتبال، یکی از معروف ترین و محبوب ترین رشته های ورزشی در اکثر کشور است. این رشته ورزشی هیجان انگیز، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این افراد برای خرید بلیط بازی های فیفا، لیگ های برتر و المپیک ساعت ها در صف می ایستند‌. بازی های فوتبال هم برای برگزار کنندگان و هم برای بینندگان مزایای زیادی دارد. برگزارکنندگان اقدام به احداث ورزشگاه های زیبا میکنند؛ و گردش مالی زیادی از این راه کسب میکنند‌. به عنوان مثال درآمد بهترین استادیوم های اروپا بسیار زیاد است. چرا که تماشای بازی در این ورزشگاه های لوکس و زیبا آرزوی هر فوتبال دوستی است. در ادامه شما را با برخی از این استادیوم ها آشنا میکنیم.

ماراکانا ریودوژانیرو، برزیل

برزیل مهد فوتبال و سرزمین مادری اسطوره های بزرگ آن است. ورزشگاه ماراکانا نیز یکی از بهترین استادیوم های ورزشی برزیل است؛ که در شهر ریودوژانیرو واقع شده است. این ورزشگاه در سال ۱۹۵۰ میلادی افتتاح شد. بازی دوستانه تیم های ریودوژانیرو و سائوپائولو اولین بازی برگزار شده در این ورزشگاه بود. البته هشت روز بعد، شاهد بازی های المپیک برزیل در این ورزشگاه بودیم. اولین بازی بین المللی این ورزشگاه، بازی میان تیم ملی برزیل و مکزیک بود؛ که با نتیجه ۰_۴ به نفع برزیل به اتمام رسید. هم اکنون باشگاه های فلامینگو، واسکو و …. از این ورزشگاه استفاده میکنند.

ماراکانا ریودوژانیرو، برزیل

سن سیرو، ایتالیا

بی شک هر طرفدار فوتبالی نام این استادیوم معروف ایتالیایی را شنیده است. سن سیرو، یکی از بهترین استادیوم های اروپا است؛ که انواع مسابقه های لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و غیره در آن برگزار میشود. جالب است در هر نقطه از این ورزشگاه ۸۰ هزار نفری بنشینید؛ تسلط کامل به بازی دارید. به همین دلیل سالانه فوتبال دوستان زیادی خود را به ایتالیا می رساند؛ تا بازی های حساس را در آن تماشا کنند.

آلیانز‌آرنا، آلمان

طراحی زیبا و منحصر به فرد آلمانی ها از عوامل شهرت این ورزشگاه است. قابلیت تغییر رنگ، نمای بسیار زیبایی به ورزشگاه می بخشد. و در نمای آن از دو رنگ آبی و قرمز (نشانگر دو تیم بایرن و مونیخ) استفاده شده است. لیگ برتر آلمان از محبوب ترین لیگ های جهانی است. از طرفی تیم ملی آلمان یکی از تیم های قوی در رنک جهانی محسوب میشود. به همین دلیل بازی های حساس و مهمی در این ورزشگاه لوکس برگزار میشود.

سانتیاگو برنابئو، اسپانیا

ورزشگاه سانتیاگو خانه یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های جهان یعنی رئال مادرید است. این ورزشگاه در سال ۱۹۴۷ افتتاح شد و تاکنون دو بار در سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۱ بازسازی شده است. و از بهترین استادیوم های اروپا محسوب میشود. این ورزشگاه شاهد رشد و نام‌آوری بازیکنان بسیار مشهوری همچون زین‌الدین زیدان، رونالدو و کریستیانو رونالدو بوده است؛ که پرستیژ خاصی را به ورزشگاه داده‌اند .

سانتیاگو برنابئو، اسپانیا

بهترین فصل خرید در کشور های اروپایی

اولدترافورد، انگلستان

این ورزشگاه در سال ۱۹۱۰ افتتاح شد و بعد از بازسازی که در سال ۲۰۰۶ در آن انجام‌شده ظرفیت آن به ۷۵ هزار نفر رسید اما چیزی که این ورزشگاه را خواست می‌کنند ظرفیت و یا سبک ساختاری آن نیست به خاطر این است که این ورزشگاه خانه شیاطین سرخ یعنی منچستر یونایتد است که باعث می‌شود تا هواداران از جاهای مختلف به سمت این استادیوم سرازیر شوند.

منبع سفرستان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها