معرفی اقامتگاه بوم گردی مریم گلی

معرفی اقامتگاه بوم گردی مریم گلی

اقامتگاه بوم گردی مریم گلی کجاست؟ آیا این اقامتگاه از امنیت بالایی برخوردار است یا اینکه امکانات کافی برای استراحت مطلوب مسافران فراهم می‌کند؟ اینها سوالاتی هستند که ممکن است سوال شما هم باشند. اگر چنین است! با مجله تاریخ ما همراه باشید تا به طور کامل با این اقامتگاه در استان گیلان آشنا شوید.

 معرفی اقامتگاه مریم گلی

اقامتگاه غیر هتلی مریم گلی نوعی اقامتگاه است که بیشتر جنبه تفریحی_توریستی دارد. این اقامتگاه در روستای زیبای جاده کنار از توابع استان گیلان قرار دارد. مریم گلی متشکل از دو کلبه نارون و برکه با ظرفیت‌های ۱۳ و ۵ نفر است که همه روزه آماده پذیرایی از مسافران این منطقه است. این کلبه زیبا از امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران برخوردار است و هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران و عاشقان شمال کشور است.

امکانات اقامتگاه مریم گلی

اقامتگاه بوم گردی مریم گلی امکانات رفاهی ویژه‌ای برای راحتی و آرامش مسافران خود فراهم آورده است. امکاناتی نظیر:

  • تعبیه آشپزخانه در کلبه‌ها
  • تخت خواب
  • رخت خواب‌های سنتی
  • سیستم تهویه مطبوع هوا
  • سیستم سرمایشی( کولر گازی )
  • سیستم گرمایشی
  • سرویس‌های بهداشتی عالی
  • آلاچیق

همچنین در این اقامتگاه آشپزان حرفه‌ای بومی نیز فعالیت می‌کنند و انواع غذاهایی مانند میرزا‌قاسمی، ترشه کباب، کال کباب، واویشکا و… را طبخ می‌کنند.

اقامتگاه بوم گردی مریم گلی

مهم‌ترین مناطق تفریحی اطراف اقامتگاه مریم گلی

شما می‌توانید با اقامت در کلبه‌های مریم گلی از گشت و گذار در تالاب انزلی و ییلاق ماسال، منطقه شاندرمن و قایق سواری بهره‌مند شوید. مهم‌ترین مناطق گردشگری در اطراف اقامتگاه بوم گردی مریم گلی عبارتند از: تالاب انزلی، ماسال و قلعه رودخان.

تالاب انزلی

تالاب انزلی به عنوان یکی از زیباترین و برترین تالاب‌های کشور ایران، محل تخم‌گذاری پرندگان نادر و مقصدی مطلوب برای پرندگان مهاجر و همچنین محل رویش گل های لاله مردابی است. شما با اقامت در کلبه‌های برکه و نارون می توانید در طول روز به سمت تالاب انزلی حرکت کرده و لحظات دلچسبی را در این منطقه بگذرانید.

مهم‌ترین تفریحات گردشگران در این منطقه تماشای لاله مردابی، پرندگان نادر و مهاجر، پناهگاه حیات وحش سلکه، منطقه حفاظت شده سیاه کشیم و پناهگاه حیات وحش سرخانکل است که می تواند لحظاتی فراموش نشدنی را برای شما خلق کند.

ماسال

ماسال یکی از معروف‌ترین مناطق استان گیلان و بخش‌های شمالی محسوب می‌‌شود. ماسال منطقه‌ای کوهپایه‌‌ای با آب و هوای منحصر به فرد است که همه ساله به عنوان مقصد گردشگری هزاران نفر از ایرانیان انتخاب می شود. بام سبز ماسال، ییلاقات ماسال، آبشارهای ماسال، دیواره سنگی اسبه ریسه ماسالو بازارهای محلی ماسال مهم‌ترین تفریحات شما در بازدید از این مناطق خواهند بود.

آشنایی با رودخانه های استان گیلان

قلعه رود خان

قلعه رودخان در مقایسه با تالاب انزلی و ماسال شهرت کمتری دارد، با این حال شما می‌توانید پس از اقامت در اقامتگاه بوم‌ گردی مریم گلی از این قلعه نیز بازدید کنید. قلعه رودخان به عنوان بزرگترین قلعه آجری ایران شناخته می‌شود و در پارک جنگلی قلعه رودخان قرار دارد.

فاصله اقامتگاه مریم گلی تا مکان های مهم

فاصله تا شهر رشت: ۴۴.۱ کیلومتر ( ۵۳ دقیقه )

فاصله تا شهر صومعه سرا: ۱۸.۷ کیلومتر ( ۲۳ دقیقه )

فاصله تا فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت: ۵۴.۳ کیلومتر ( ۵۸ دقیقه )

فاصله تا ایستگاه راه آهن قزوین: ۲۱۳ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه )

فاصله تا پایانه مسافربری رشت: ۴۹.۷ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳ دقیقه)

فاصله تا مناره بازار: ۶.۷ کیلومتر ( ۱۲ دقیقه )

فاصله تا تالاب انزلی: ۱۶.۳ کیلومتر ( ۲۱ دقیقه )

فاصله تا تالاب سیاه درویشان: ۳۱ کیلومتر ( ۳۴ دقیقه )

فاصله تا تالاب هندخاله: ۳۱.۹ کیلومتر ( ۳۶ دقیقه )

فاصله تا منطقه زیبا و کوهستانی تنیان: ۲۵ کیلومتر ( ۳۹ دقیقه )

فاصله تا پارک ساحلی بندرانزلی (دریا): ۴۴.۱ کیلومتر ( ۵۶ دقیقه )

فاصله تا قلعه رودخان: ۴۸.۷ کیلومتر ( ۱ ساعت )

فاصله تا غار آویشو: ۴۱.۶ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه )

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها