استون هنج ، سنگ‌هایی با دنیایی از اسرار کشف نشده

استون هنج ، سنگ‌هایی با دنیایی از اسرار کشف نشده

یکی از بناهای تاریخی عجیب که قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد سازه‌ی استون هنج است؛ همه‌ی باستان‌شناسان بر این باورند که رازهای کشف نشده‌ی جالبی در آن قرار دارد‌. تاریخ ما در این مطلب به معرفیِ این سازه می‌پردازد؛ اگر به مطالب عجیب و رازآلود علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنم این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.

موقعیت جغرافیایی بنای شگف‌انگیز استون‌هنج

استون‌هنج در قسمت جنوبی انگلستان و در یک دشت سرسبز به‌نام “سالزبری ویلتشر” واقع شده است. برای رسیدن به این بنایِ با قدمتِ دیدنی  باید از یک‌سری از تپه‌ها عبور کرد و به یک سطح یکنواخت و صاف رسید تا از منظره‌ی آن لذت برد. باستان‌شناسان دشت سالزبری را منطقه‌ای با اهمیت می‌دانند؛ زیرا در گذشته مراسم آیینی بزرگی را در آنجا برگزار می‌کردند.

تلاش هایی برای کشف رازهای سازه استون‌ هنج

دانشمندان و باستان شناسان تحقیقات گسترده‌ای بر روی سازه استون‌‌هنج انجام داده اند اما هنوز نتوانستند به نتایج روشنی دست یابند البته در سال‌های اخیر بعضی از این رازها در حال فاش شدن است. یکی از اقدامات مهمی که در این زمینه انجام شد عکس برداری زیرزمینی از سازه استون‌هنج بود که نشان می داد در گذشته این سنگها قسمتی از یک ساختمان پیچیده بوده اند که شاید برای برگزاری مراسم آیینی و یا سکونتگاه و یا جایی برای بهبود بیماران از آن استفاده می شده است. عده‌ای هم معتقدند که این بنا یک بنای نجومی است که از آن استفاده های نجومی می کردند.

استون هنج

زیباترین جاذبه های ایران از دید انگلیسی ها

رازهای شنیدنی استون‌هنج

استون‌هنج حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است. رازی که باستان‌شناسان در حال پیگیری آن هستند، دلیل ساخت این بنای عجیب است؛ اما راز دیگری که عجیب‌تر می‌نماید چگونگی ساخت استون‌هنج است. تخته‌سنگ‌های بزرگی که با قطر ۱۰۰ متر در مجاور هم قرار گرفته‌اند، ارتفاعی به اندازه‌ی ۶ متر و وزنی به میزان ۵۰ تن دارند.

بررسی‌هایی که انجام گرفته حاکی از آن است که برای به حرکت درآوردن هر کدام از این سنگ‌ها با این حالت‌های خاص باید ۶۰۰۰ نفر مرد تنومند فعالیت کرده باشند؛ به‌طوری که در کل برای ساخت قسمت مرکزی آن بیشتر از ۱۰ سال زمان لازم است که قدری عجیب تصور می‌شود و افراد را بیشتر به نظریه‌ی موجودات فرازمینی سوق می‌دهد.

استون‌هنج در سیاره‌ای دیگر

یکی از مسائل عجیبی که انسان را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد نظریات یک سری از افراد راجع‌به چگونگی ساخت این بنای شگفت‌انگیز است. آنها معتقدند موجودات فرازمینی در ساخت این بنا دست داشته‌اند؛ زیرا هم ساخت این بنا دشوار بوده است و هم عکسی که ناسا از مریخ منتشر کرده است موضوع را برایشان محکم‌تر می‌کند. ناسا چندی پیش عکسی از مریخ منتشر کرد که شباهت عجیبی به استون‌هنج داشت، یعنی بنای استون‌هنج در مریخ هم ساخته شده است.

استون هنج

سالیان سال است که باستان‌شناسان در حال شناسایی رمز و راز استون‌ هنج و چگونگی ساخت آن هستند اما هنوز هم استدلال محکمی برای دلایل نظریاتشان پیدا نکرده‌اند. مسائل شگفت‌انگیز و عجیبی مانند موجودات فرازمینی جذاب‌تر هستند و مردم آنها را بیشتر دوست دارند. اگر موجودات فرازمینی در ساخت این بنا در تلاش بوده‌اند ما از آنها سپاسگزاریم؛ فقط لطفا زودتر خودتان را به ما نشان دهید، نظر شما چیست؟

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها