از فرهنگ مردم کاتالانیا چه می دانید !

از فرهنگ مردم کاتالانیا چه می دانید !

امروز در تاریخ ما می‌خواهیم راجع به فرهنگ مردم کاتالانیا صحبت کنیم. این کشور یکی از کشورهای مستقلی است که زمانی از اسپانیا جدا بوده است و قوانین و فرهنگ‌های خاص خودش را دارد. کاتالانیایی‌ها چندین سال است که در تلاشند تا از اسپانیا جدا شوند و کشور مستقلی برای خود داشته باشند، حتی رفراندوم‌هایی هم در این خصوص انجام داده‌اند اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

تاریخ و زبان مردم کاتالانیا

قبل از اینکه کاتالانیا به اسپانیا بپیوندد تمدن و تاریخی جداگانه داشته است. با ازدواج ایزابل و فردیناند این بخش به اسپانیا اضافه شد اما هنوز فرهنگ متفاوت خود را حفظ کرده است و روی آن تعصب خاصی دارد. کاتالانیایی‌ها زبان مخصوص به خود را دارند؛ در این کشور هر دو زبان کاتالانیایی و اسپانیایی زبان رسمی است و در همه‌ی مدارس و دانشگاه‌ها دروس به این زبان نیز تدریس می‌شود‌. زبان کاتالانیایی علاوه بر این کشور در بخش‌‌هایی از جنوب فرانسه، ساردینا، آندورا و والنسیا نیز استفاده می‌شود.

سنت عجیب کاتالانیایی‌ها

کاتالانیایی‌ها فرهنگ عجیب و متفاوت‌تری از بخش‌های دیگر اسپانیا دارند. یکی از سنت‌هایی که در این کشور بسیار روی آن تعصب دارند و در مراسم‌هایشان آن‌را برگزار می‌کنند، تشکیلِ برج انسانی است. هدف‌شان این است که چه تیمی در ساختن بلند‌ترین برج انسانی مهارت بیشتری دارد. در این مسابقه‌ی پرهیجان حفظ تعادل اهمیت زیادی دارد؛ تیمی برنده خواهد شد که حفظ تعادل بیشتری داشته باشد.

فرهنگ مردم کاتالانیا

تعطیلات رسمی کاتالانیا

کاتالانیا دارای مراسم‌ها و جشن‌های مخصوص است که فقط در همین کشور برگزار می‌شوند؛ از این رو تعطیلات رسمی‌ای را در این کشور می‌بینید که در سایر بخش‌های اسپانیا وجود ندارد. مثلا جشن لامرسا جشنی است که به احترام یک قدیس حمایت‌کننده از کاتالانیا برگزار می‌شود؛ روز این جشن در کاتالانیا یک تعطیلی رسمی است که در اسپانیا وجود ندارد.

قانون شهروندی متفاوت

جالب است بدانید حتی ایالت کاتالانیا قوانین مخصوص به خود را دارد و سیستم کیفری و قانون شهروندی آن، متفاوت از سایر شهرهای اسپانیا است. “ناواره” جزو استان هایی است که در این منطقه، بیشترین قدرت سیاسی را دارد. حتی در کاتالانیا، نیروی پلیس اختصاصی وجود دارد.

مسافرت به اسپانیا ؛ ناحیه اندلس در گذر تاریخ

گاو بازی

فرهنگ مردم کاتالانیا

در اسپانیا مسابقه محبوب و پرطرفدار گاوبازی، مدت های زیادی است که انجام می شود. در این میان کاتالانیا به طور رسمی، گاو بازی را ممنوع اعلام کرد. این قانون در ابتدا تصویب و به اجرا درآمد اما دادگاه قانون اساسی در سال ۲۰۱۵ این تصمیم را لغو کرد و گفت هیچ استانی حق ندارد این بازی تاریخی را ممنوع اعلام کند. با این حال کاتالانیایی ها کمتر از سایر بخش های اسپانیا علاقه به گاوبازی دارند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها