دیدنی های بروجرد ؛ عروس زاگرس ایران

دیدنی های بروجرد

این روز ها سفر به سرزمین قوم لر و استان لرستان به سبب طبیعت بکر و دست نخورده آن بسیار مورد توجه است. به همین جهت دیدنی های این استان بسیار مورد توجه است. لذا قصد داریم در این مقاله از تاریخ ما شما را با دیدنی های بروجرد آشنا کنیم. تا در طول سفر خود به این شهر تاریخی، ایام خوشی را داشته باشید. جالب است بدانید تاریخچه این شهر به زمان حکومت ساسانیان و قبل از آن باز می گردد. به همین دلیل تاریخ دوستان و طبیعت دوستان میتوانند در اوقات فراغت خود به این شهر سفر کنند.

پارک فدک

اگر به دنبال یک منطقه تفریحی زیبا در نزدیکی شهر میگردید؛ بی شک پارک فدک گزینه ای مناسب است. تین مجموعه تفریحی در نزدیکی شهر بروجرد ساخته شده است. گردشگران در این مجموعه میتوانند از باغ پرندگان، باغ وحش، پیست دوچرخه سواری و دریاچه مصنوعی بازدید کنند. لازم به ذکر است دریاچه مصنوعی احداث شده در منطقه شادابی و طراوت فوق العاده ای به فضا بخشیده است. علاوه بر آن، در این دریاچه خدماتی نظیر قایقرانی ارائه میشود. که میتواند گزینه خوبی برای گذراندن ایام تعطیل با خانواده محسوب شود.

دیدنی های بروجرد

تپه چغا

تپه چغا یکی از بهترین مناطق در لیست دیدنی های بروجرد محسوب میشود. این تپه تفریحی، از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر محسوب میشود. مسافران در حین بالا رفتن از تپه با مجسمه هایی زیبا از شخصیت های معروف نظیر آرش کمانگیر مواجه میشوند. پس از رسیدن به بالای تپه با چشم اندازی بی نظیر از بروجرد مواجه می شوید. به همین دلیل این پته به بام بروجرد نیز معروف است. مکان های اختصاصی بازی، دریاچه مصنوعی و هتل های چند ستاره از سایر امکانات تپه جغتای محسوب میشود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید؛ حتما از این تپه بازدید کنید.

دیدنی های بروجرد

محوطه باستانی کوهدشت لرستان

آبشار ونایی

آبشارهای ونایی در دامنه ارتفاعات گرین در فاصله ۲۱ کیلومتری شمال‌غربی بروجرد واقع شده است. گرین از رشته کوه‌های مهم غرب ایران است که بیشتر مساحت آن در شمال استان لرستان و قسمتی از آن نیز در استان‌های همدان و کرمانشاه قرار دارد. منطقه سرسبز و بکر روستایی ونایی از جمله دیدنی های بروجرد است؛ که بیشتر گردشگران خصوصا دوست‌داران کوهپیمایی و کوهنوردی می‌توانند اوقات خوشی را در آن سپری کنند. وجود چشمه‌سارهای جوشان در این منطقه، طراوت ویژه‌ای را با نوای دلنشین جویبارها در کنار عطر سبزه‌های بهاری و خنکی نسیم در دشت‌ها در مقابل چشم گردشگران به تصویر می‌کشد.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها