راهنمای کامل تحصیل در آلمان

راهنمای کامل تحصیل در آلمان

اگر آلمان را بهشت مهاجران تحصیلی به نامی بیراه نگفته ایم. اعداد و ارقام نشان می دهد که تعداد زیادی از دانشجویان خاورمیانه و آفریقا برای تحصیل در آلمان اقدام می کند. آنها دلایل مختلفی برای انتخاب خود بیان می کند؛ اما مهمترین دلیل آنها اعتبار جهانی دانشگاه های آلمانی و رایگان بودن تحصیلات عالیه در این کشور پیشرفته اروپایی است. به همین دلیل در این مقاله از تاریخ ما شما را با شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور صنعتی و اروپایی آشنا خواهیم کرد.

مزایای تحصیل در آلمان

کیفیت عالی آموزش در مراکز تحصیلی آلمان مهمترین دلیل مهاجرت دانشجویان است. مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی معتبرند. از طرف دیگر تحصیلات عالیه در کشور صنعتی آلمان به طور کامل رایگان است. البته برخی از گرایش های خاص شهریه ماهانه محدودی دارند؛ اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ناچیز است. در حالی که در بسیاری از کشور ها مهاجران تحصیلی اجازه کار ندارند؛ ولی دانشجویان آلمانی در طول تحصیل می توانند در مراکز متعددی به صورت نیمه وقت یا تمام وقت مشغول به کار شوند. بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمانی برای ورود به بازار کار به مشکلی بر نمی خورند. چرا که آلمان یکی از قطب های صنعتی بزرگ جهان است‌؛ و نیاز مبرمی به جذب متخصصان حرفه ای دارد. لذا تحصیل در آلمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فستیوال‌ها و جشن های مشهور آلمان

مدرک زبان آلمانی، برای دریافت ویزای تحصیلی

همانطور که بیشتر اشاره کردیم؛ دانشگاه های آلمان به هر دو  زبان‌ انگلیسی و آلمانی فعال هستند. دانشجویانی که قصد تحصیل در مراکز آلمانی‌زبان دارند؛ باید قبل از اقدام برای دریافت ویزا مدرک B1 زبان Goethe Zertifikat را تهیه کنند. و هنگام مصاحبه آن را به سفارت آلمان در ایران تحویل دهند. افرادی که موفق به دریافت این مدرک شوند؛ می توانند در کشور آلمان به سادگی با سایر افراد ارتباط برقرار کنند. و اطلاعات خوبی در بانکها و ادارات و سایر ارگان های اجتماعی به دست آورد. لذا برای زندگی روزمره در شهر به مشکل بر نخواهد خورد.

راهنمای کامل تحصیل در آلمان

تاثیر معدل در پذیرش تحصیلی از آلمان

تجربه ما نشان داده که حداقل معدل ۱۵ برای تحصیل در آلمان لازم است. اما اگر معدلتان پایین‌تر است، ناامید نشوید! برخی رشته‌های آلمانی زبان با معدل کمتر هم به متقاضیان پذیرش می‌دهند. لذا هنوز هم فرصت های زیادی برای مهاجرت تحصیلی در پیش روی شما وجود دارد.

تاثیر سن در پذیرش تحصیلی از آلمان

اگر شما هم جزو کسانی هستید که فکر می‌کنید سن فقط یک عدد در شناسنامه است و به خصوص برای ادامه تحصیل هیچ وقت دیر نیست، باید بگوییم که کاملا درست فکر می‌کنید. سن در اخذ پذیرش تحصیلی از آلمان هیچ تاثیری ندارد. و دانشگاه‌های این کشور به هیچ عنوان این فاکتور را در نظر نمی‌گیرند. اما سن در دریافت ویزای تحصیلی می‌تواند موثر باشد که آن هم چندان مهم نیست و اگر گپ تحصیلی دارید با گواهی کار می‌تواند پر شود. پس باز هم جای نگرانی نیست!

منبع visamondial
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها