۲۹ اصطلاح رایج و ضروری در کافه که باید بدانید!

۲۹ اصطلاح رایج و ضروری در کافه که باید بدانید!

امروز کافه‌ها رستوران‌ها نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کردند لذت نوشیدن یک فنجان قلب در یک عصر پاییزی یا یک کاسه بستنی تازه بعد از خرید چیزی است که کافه‌ها به ما هدیه می‌دهند شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام مطالعه منو با انواع اصطلاحات مواجه می‌شوید. در این مقاله از تاریخ ما قصد داریم شما را با اصطلاحات رایج در کافه و رستوران آشنا کنیم تا راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید و سفارش دهید با ما همراه باشید

گلاسه

در فهرست منو هر کافه‌ای حتماً چندین نوع گلاسه و شیک با مواد سازنده مشابه وجود دارد. اما تفاوت مهمی میان طرز تهیه گلاسه‌ها و شیک‌ها وجود دارد. برای تهیه شیک شیر و بستنی را به طور کامل باهم مخلوط می‌کنند. اما در گلاسه شیر را بر روی بستنی می‌ریزند.

قهوه ترک

این نوع از قهوه در ایران و خاورمیانه بسیار محبوب است. برای تهیه قهوه ترک ابتدا دانه‌های قهوه را به طور کامل آسیاب می‌کنند تا شبیه به آرد شود. سپس این ترکیب را بر روی اجاق‌گاز و با قهوه جوش معمولی دم می‌کنند. اگر دوست دارید فال قهوه بگیرید می‌توانید قهوه ترک سفارش دهید. چرا که مقداری لرد در ته فنجان ته نشین می‌شود.

قهوه فرانسوی

اگر مزه لرد ته فنجان قهوه ترک را دوست ندارید؛ می‌توانید قهوه فرانسوی سفارش دهید. دانه‌های قهوه فرانسوی به نسبت درشت‌تر است و در داخل یک فیلتر کاغذی قرار می‌گیرد. عصاره قهوه توسط دستگاه قهوه جوش جدا می‌شود. میزان شکر قهوه فرانسوی مطابق با سلیقه افراد متفاوت است.

کاپوچینو

یکی دیگر از اصطلاحات رایج در کافه میتوان به کاپوچینو اشاره کرد. علاوه بر غذاهای ایتالیایی که بسیار لذیذ هستند؛ انواع نوشیدنی‌های ایتالیایی نیز محبوب و خوشمزه هستند. کاپوچینو یک نوشیدنی معروف ایتالیایی است که از ترکیب اسپرسو دبل و کف شیر بخار داده شده تهیه می‌شود.

اسپرسو

اسپرسو در حقیقت نوعی قهوه است. روش دم کردن اسپرسو با قهوه ترک و قهوه فرانسه متفاوت است. هنگام دم کردن اسپرسو آب داغ با فشار از میان دانه‌های قهوه آسیاب شده رد می‌شود. اسپرسو یک نوشیدنی تقریباً تلخ است. از این قهوه برای تهیه نوشیدنی‌هایی نظیر موکا، لاته و کاپوچینو استفاده می‌شود.

لاته

اگر تلخی مزه قهوه را دوست ندارید؛ لاته انتخابی مناسب برای شماست. این نوشیدنی از یک شات اسپرسو به همراه شیر فوم دار تهیه می‌شود. مزه بی‌نظیر اسپرسو به همراه طعم ملایم شیر ترکیبی فوق‌العاده ایجاد می‌کند که طرف‌داران بسیاری دارد.

آیس لاته

یکی از محبوب‌ترین اصطلاحات رایج در کافه میتوان به آیس لاته اشاره کرد.هرچند برای تهیه لاته گرم و آیس لاته یک دستورالعمل دنبال می‌شود. اما اضافه کردن چند تکه یخ به اسپرسو گرم ترکیب جدیدی ایجاد می‌کند که بسیار خوش مزه است. نکته دیگری که حائز اهمیت است عدم وجود فوم در آیس لاته است. چرا که این فوم هنگام ترکیب‌شدن با یخ از بین می‌رود.

آیس کافه

ایس لاته تنها انتخاب موجود در فصل‌های گرم سال نیست. اگر در روزهای گرم سال هوس قهوه کردید می‌توانید آیس کافه سفارش دهید و از طعم دل‌انگیز دانه‌های قهوه در ترکیب با خنکی یخ لذت ببرید.

آیریش کافی

ایرلندی‌ها مبتکر روش جدیدی برای سرو قهوه بودند. ایده آنها به‌قدری خوشمزه بود که به‌سرعت در سراسر جهان محبوب شد. برای تهیه قهوه ایرلندی از یک فنجان قهوه فرانسوی، مقداری سیروپ (شربت) مخصوص ایرلندی و خامه زده شده استفاده می‌شود. اگر به دنبال مزه‌ای متفاوت از قهوه خستید حتماً این گزینه را امتحان کنید.

موکا

یکی اصطلاحات رایج در کافه موکاست. همان‌طور که اشاره شد اسپرسو پایه بسیاری از نوشیدنی‌های گرم موجود در منو کافه‌هاست. موکا ترکیبی از اسپرسو، شیر فوم دار و شکلات داغ است. تهیه موکا بسیار ساده است و دوستداران این نوشیدنی می‌توانند به‌سادگی آن را در منزل درست کنند.

قهوه آمریکنو

اگر به دنبال تهیه یک قهوه ساده با مقدار کافئین بالا هستید؛ می‌توانید قهوه امریکنو را امتحان کنید. برای تهیه این قهوه کافی است یک شات اسپرسو را با یک شات آب جوش مخلوط کنید تا رقیق شود. از آنجایی که هیچ افزودنی به قهوه آمریکنو اضافه نمی‌شود؛ بهتر است از قهوه با طعم خوب استفاده کنید.

ماکیاتو

در لیست نوشیدنی‌های خوشمزه ایتالیایی نام ماکیاتو در صدر فهرست قرار دارد. برای این نوشیدنی ایتالیایی کافی است مقداری شیر را بجوشانید. سپس اسپرسو داغ را به‌آرامی به آن اضافه کنید تا طرح دلخواه خود را ایجاد کنید. این نوشیدنی به لاته شباهت زیادی دارد اما از لاته سبک‌تر است.

چای ماسالا

ماسالا یکی از اصطلاحات رایج در کافه و چای فروشی ها است. مزه بی‌نظیر این چای هندی را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنید. چای ماسالا ترکیبی از دارچین، چای خشک سیاه و ادویه‌جات مثل فلفل یا میخک و زنجبیل و شکر است. این ترکیب را می‌توانید با آب جوش یا شیر دم کنید و از خواص متعدد آن بهره ببرید.

شکلات داغ

در لیست نوشیدنی‌های کافه، شکلات داغ یکی از محبوب‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید. برای تهیه این نوشیدنی مقداری شکلات تلخ آب شده را با شیر فوم دار ترکیب می‌کنند تا تلخی شکلات کمتر شود. اگر در یک غروب بارانی پاییز قصد انتخاب یک نوشیدنی را داشتید هات چاکلت انتخاب مناسبی محسوب خواهد شد.

اسموتی

اگر علاقه‌مند به نوشیدن عصاره میوه‌ها هستید؛ اسموتی انتخابی خوشمزه برای شماست‌. در حین تهیه اسموتی بافت طبیعی میوه حفظ میشود و مانند آبمیوه تفاله میوه جدا نمیشود. ممکن است به لیوان اسموتی شما مقداری شکر یا یخ نیز اضافه شود.

شیک

قطعا تا کنکون با انواع شیک در منو کافه ها مواجه شدید. شیک یکی از اصطلاحات رایج‌ در کافه است. همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم شیک‌ها ترکیبی از شیر و بستنی هستند. این ترکیب با مواد دیگری نظیر نوتلا، موز و شکلات مخلوط میشود تا مزه متفاوت و جدیدی از نوشیدنی‌های سرد ارائه کند.

کوکتل

این نوع از نوشیدنی در کشورهای خارجی سرو میشود. در حقیقت به ترکیب نوشیدنی‌های الکلی با آب‌میوه کوکتل گفته میشود. به دلیل ممنوعیت سرو الکل در کافه‌های داخل کشور این نوع نوشیدنی تغییر کرده و با نام موکتل سرو میشود.

موکتل

از آنجایی که کوکتل ها نوشیدنی‌های محبوبی محسوب می‌شوند؛ کافه داران ایرانی با کمی تغییر نوعی از آن را ارائه می‌کنند. برای تهیه موکتل از آب گازدار یا سودا استفاده میشود و آن را با آب‌میوه های مختلف ترکیب می‌کنند.

کرپ

اگر علاقه‌مند به میل کردن وعده صبحانه در کافه هستید؛ می‌توانید کرپ را انتخاب کنید‌. کرپ در واقع نوعی نان نازک مزه دار است‌ که در داخل آن از انواع مواد نظیر موز، خامه یا شکلات استفاده میشود.

پنینی

پنینی یک میان وعده ساده و خوشمزه ایتالیایی است که طرف‌داران زیادی دارد. کلمه پنینی از اصطلاحات رایج در کافه ها و صبحانه فروشی هاست. پنینی انواع مختلفی دارد اما پنینی مرغ و گوشت از همه محبوب‌تر است. در حقیقت این غذا نوعی ساندویچ گریل شده شکم‌پر و خوشمزه است.

پانچ

پانچ نوعی نوشیدنی خوشمزه بر پایه میوه و آب گازدار است. این نوشیدنی خوشمزه در طعم‌های مختلف عرضه میشود و از ترکیب آب گازدار و قطعات میوه تهیه میشود. علاقه‌مندان به این نوشیدنی می‌توانند آن را از کافه‌ها تهیه کنند یا خود در منزل به درست‌کردن آن اقدام کنند.

پاستا آلفردو

انتخاب پاستا آلفردو می‌تواند تمام تلاش‌های شما برای لاغر شدن را زیر سؤال ببرد. این غذای بی‌نظیر ایتالیایی از ترکیب نوعی پاستای لوله‌ای شکل با قطعات مرغ مزه‌دار شده و سس ویژه آلفردو است. برای تهیه سس الفردو از مقدار زیادی خامه، پنیر و شیر استفاده میشود. به همین دلیل از کالری بسیار بالایی برخوردار است.

 کاربونا

کاربونا یکی دیگر از اصطلاحات رایج در کافه‌هاست. این غذای ایتالیایی نوع دیگری از پاستا است که به‌صورت رشته‌ای و با مرغ یا بیکن سرو میشود. سرآشپزهای مختلف از سس‌های گوناگونی در کنار کاربونا استفاده می‌کنند که هریک به نوبه خود خوشمزه است.

کلد برو

واژه کلد برو یک از جدید ترین اصطلاحات رایج در کافه است. این سبک از دم کردن قهوه کاملاً ابتکاری و جدید است. برای تهیه کلد برو از آب سرد استفاده میشود و دانه‌های قهوه حدود ۲۴ ساعت در داخل آب سرد قرار می‌گیرند تا قهوه به‌خوبی دم بکشد. قهوه‌هایی که با روش رایج دم می‌شوند پس از سرد شدن مزه ترش و تند می‌دهند؛ بنابراین قهوه دوستان و بارمن ها اقدام به ارائه روشی مبتکرانه برای تهیه قهوه سرد کردند.

آفوگاتو

ترکیب بی نظیری از بستنی وانیلی و یک شات اسپرسو غلیظ را افوگاتو می‌نامند. این ترکیب بی نظیر انتخاب بسیار مناسبی برای دسر محسوب میشود. به همین دلیل تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین آیتم‌های کافه در روزهای گرم سال میشود.

فراپه

یکی دیگر از نوشیدنی‌های بر پایه قهوه است. برای تهیه فراپه مقداری شکر را در یک لیوان قهوه خل کنید. سپس شیر سرد و یخ را به آن اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید که یکدست شود. برای تزئین لیوان فراپه می‌توانید از خامه فرم دار استفاده کنید و از مزه این نوشیدنی یونانی لذت ببرید.

موهیتو

اگر از دوستداران نوشیدنی های خنک هستید، حتما نام موهیتو را شنیده اید. موهیتو یکی از اصطلاحات رایج در کافه است. زادگاه این نوشیدنی محبوب کشور کوباست. مردم این کشور برای اولین‌بار برگ نعنا و شکر و آب لیموی تازه را به آب گازدار اضافه کردند و نوشیدنی بی نظیری به جهانیان ارائه دادند. امروزه به این ترکیب جادویی تکه‌های میوه نیز اضافه میشود. موهیتو هندوانه و توت فرنگی از محبوب‌ترین انواع موهیتو به‌حساب می‌آید.

دتاکس واتر

اگر بدنتان با کمبود آب مواجه است و نوشیدن آب برای شما مشکل است؛ دتاکس واتر ایده‌ای بی‌نظیر برای شماست. این نوشیدنی در واقع آب مزه‌دار شده با تکه‌های کوچک میوه است. شما می‌توانید هر میوه‌ای که دوست دارید را قطعه‌قطعه کنید و در داخل بطری آب بریزید تا مزه‌دار شود.

پنکیک

پنکیک‌ها از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین کیک‌های فوری برای صبحانه هستند. ترکیب شیر، تخم‌مرغ و شکر پایه اصلی پنکیک را تشکیل میدهد. این مواد به صورت لایه های نازک میپزد. در لابه لای پنکیک ها میتوان از نوتلا، خامه و عسل استفاده کرد

آیس تی

آیس تی یکی از عجیب ترین اصطلاحات رایج در کافه است. همانقدر که نوشیدن یک چای گرم در روزهای سرد سال برای ما جذاب است؛ صرف یک فنجان چای با قطعات یخ در آمریکا محبوب است. نوشیدنی موسوم به آیس تی برای اولین‌بار در آمریکا ارائه شد و مورد استقبال عموم قرار گرفت. امروزه عده زیادی از نوشیدن این چای لذت می‌برند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها