۲۰ جاذبه معروف و دیدنی هامبورگ

۲۰ جاذبه معروف و دیدنی هامبورگ

هامبورگ یک شهری بندری در شمال آلمان است که به‌عنوان دومین شهر بزرگ آلمان و بزرگ‌ترین بندر اروپا محسوب می‌شود. جاذبه های شهر هامبورگ شامل مناطق تفریحی، تاریخی و طبیعی است که گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. اگر شما هم قصد سفر به هامبورگ را دارید؛ بهتر است قبل از شروع مسافرت اطلاعات جامعی دررابطه‌با مناطق تفریحی و گردشگری این شهر به دست آورید.

بندر هامبورگ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم؛ هامبورگ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای بندری اروپا است. از این شهر به‌عنوان دروازه آلمان یاد می‌شود؛ چرا که به‌وسیله رودخانه اِلپ دریای شمال متصل می‌شود. اگر عکس‌هایی از بندر هامبورگ دیده باشید؛ یک پل بسیار زیبای سه و نیم کیلومتری بر روی رودخانه خودنمایی می‌کند. قدم‌زدن بر روی این پل هنگام شب منظره بی‌نظیر در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. علاوه بر بازدید از پل، می‌توانید به کارهایی نظیر قایق‌سواری و قدم‌زدن در ساحل مشغول شوید. قدم‌زدن در کنار ساختمان‌های بلند و قدیمی شما را به یاد قرن نوزدهم میلادی میندازد. این ساختمان‌ها درگذشته به‌عنوان انبار توتون ادویه مورداستفاده قرار می‌گرفتند.

سیتی هال

در مرکز شهر قدیمی هامبورگ، یک ساختمان بزرگ و مجلل و شیک به سبک نیو رنسانس ساخته شده است، مواجه می‌شویم این مجموعه یکی ازجاذبه های شهر هامبورگ محسوب می‌شود که ساخت آن در سال ۱۸۹۷ به پایان رسید.  این ساختمان مجلل دارای ۶۴۷ اتاق مجزا است که اخیرا در برنامه (شبهای طولانی موزه ها) بازدید از اکثر آنها برای عموم آزاد بود.

گالری هنری کونستهاله هامبورگ

اگر به خیابان Glockengieberwal  در شهر هامبورگ سری بزنید، با سه ساختمان مجزا ولی به هم پیوسته مواجه خواهید شد. این ساختمان‌ها در حقیقت یک گالری هنری با ارزش از آثار هنرمندان قرون ۱۴ تا ۱۹ میلادی را مشاهده میکنید. برخی آثار هنرمندان معاصر نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است. با بازدید از این موزه و گالری هنری، می‌توانید با سبک زندگی و دغدغه های انسان در طول قرنها آشنا شوید. علاوه بر آن انواع برنامه‌های فرهنگی و تفریحی انگلیسی زبان و آلمانی زبان که برای بزرگسالان و کودکان در این مجموعه برگزار می‌شود، بازدید کنید.

سرزمین عجایب مینیاتوری

اگر بازدید از یک دنیای کوچک برایتان جالب و سرگرم‌کننده است؛ می‌توانید به سرزمین عجایب مینیاتوری که یکی از جاذبه های شهر هامبورگ محسوب می‌شود سفر کنید. در این سرزمین کوچک تمام خطوط راه‌آهن دنیا در ابعاد کوچک شبیه‌سازی‌شده است. این پارک تفریحی مینیاتوری در مساحتی بالغ‌بر هزار و ۴۷۰ مترمربع را ساخته شده است. هرچند این معنا هنوز هم در حال تکمیل شدن است و کارشناسان معتقدند پس از تکمیل، مساحتی دوبرابر مساحت کنونی خواهد داشت. بازدید از این پارک می‌تواند بسیار جالب و سرگرم‌کننده باشد.

کلیسای سنت میشل

در میان هزاران کلیسایی که در شهر هامبورگ وجود دارد، کلیسای موسوم به سنت میشل یکی از بی‌نظیرترین شاهکارهای هنری مربوط به قرن هفدهم است. هنگام ورود به این کلیسا، با یک مجسمه برنزی که صحنه مبارزه میکلانژ و اهریمن را نمایش می‌دهد، مواجه می‌شویم. سبک معماری باروک در هنگام ورود به کلیسا بسیار چشمگیر است. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از راه‌پله و آسانسور خود را به برج‌های دیده‌بانی دو طرف کلیسا برساند و از منظره بی نظیر شهر و بندر در زیر پای خود لذت ببرند.

موزه دریایی بین‌المللی

موزه دریای یکی از جاذبه های شهر هامبورگ که مناسب دوسداران تارخچه صنعت کشتیرانی است. در این موزه از قدیمی‌ترین قایق‌های ساخته دست بشر که مربوط به سه هزار سال پیش هستند تا مدرن‌ترین تکنولوژی‌های آبی به نمایش گذاشته شده است. با بازدید از این موزه می‌توانید اطلاعات کاملی دررابطه‌با روند بهبود صنعت دریانوردی در هامبورگ به دست آورید.

گورستان اولسدورف

گورستان اولسدورف یکی از زیباترین گورستان‌های دنیاست. علاوه بر آن از این مجموعه به‌عنوان بزرگ‌ترین گورستان روستایی جهان نیز نام‌برده می‌شود. در این قبرستان بزرگ حدود ۲۸۰ هزار نفر آرمیده‌اند. کشته‌شدگان مربوط به جنگ‌های جمهوری‌خواهی آلمان، جنگ جهانی دوم و نهضت مقاومت در برابر نازی‌ها در این منطقه دفن شده‌اند. بازدید از این منطقه می‌تواند درس‌های زیادی از تاریخ دربرداشته باشد.

دریاچه‌های مصنوعی آلستر

دو دریچه مصنوعی به نام آلستر و البه از مهم‌ترین جاذبه های شهر هامبورگ محسوب می‌شوند. این دو دریاچه به رودخانه‌هایی البه و آلستر متصل می‌شوند. در فصل زمستان اسکی روی آب‌های یخ‌زده این رودخانه بسیار محبوب است. اما در روزهای دیگر سال نیز می‌توانید سوار قایق‌های تفریحی شوید و از گردش بر روی آب‌های خروشان لذت ببرید.

پارک جنیش

اگر کمی از رودخانه البه دور شوید؛ به یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین فضاهای سبز شهر هامبورگ خواهید رسید. در داخل این پارک زیبا خانه‌های تاریخی متعددی وجود دارد. خانه معروف جنیش نیز در این منطقه قرار دارد. با بازدید از اتاق‌های مختلف این خانه می‌توانید با سلیقه و سبک زندگی مردم قرن ۱۹ آشنا شوید.

منطقه آلتونا

آلتونا یک محله پر جنب‌وجوش است که دقیقاً در بالای رودخانه البه قرار گرفته است. در این محله بافت قدیمی شهر که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است بسیار موردتوجه است. علاوه بر آن انواع موزه‌ها و کلیساهای موجود در محله جلب‌توجه می‌کند.

منطقه تاریخی ورهوس

ورهوس یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های شهر هامبورگ است. در این منطقه انبارهای متعدد که بر پایه چوب ساخته شده‌اند وجود دارد. این انبارهای قدیمی به‌عنوان یک منطقه آزاد کشتیرانی در سال ۱۹۷۲ افتتاح شد.

باغ‌وحش هامبورگ

بازدید از اولین باغ‌وحش بدون قفس دنیا ایده‌ای هیجان‌انگیز است که در طول سفر به هامبورگ با آن مواجه هستید. در این باغ‌وحش از هزاران گونه جانوری مختلف نگهداری می‌شود. نکته منحصربه‌فرد این مجموعه استفاده از گودال به‌جای قفس است. به همین دلیل محیط باغ‌وحش به محیط طبیعی زندگی حیوانات مشابه تر است.

کلیسای سنت نیکولاس

این کلیسای تاریخی یکی از عظیم‌ترین سازه‌های دینی آلمان محسوب می‌شود. هرچند بنای اصلی کلیسا در سال ۱۸۴۲ در اثر آتش‌سوزی بزرگ هامبورگ آسیب دید و در طول جنگ جهانی مورد اصابت موشک قرار گرفت. اما هنوز هم یکی از بلندترین برج‌های دنیا محسوب می‌شود.

کلیسای سنت جاکوپ

این ساختمان دینی جزو مهم ترین جاذبه های شهر هامبورگ است. بنای اولیه به سبک قرون وسطایی ساخته شده بود. اما به دلیل آسیب‌هایی که در طول جنگ جهانی به آن وارد شد؛ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. همین موضوع سبب شده تا رگه‌های از معماری مدرن را در این مجموعه مشاهده کنیم.

موزه هنر و صنعت

اگر علاقه‌مند به بازدید از موزه‌ها هستید می‌توانید سری هم به این مجموعه که به‌اختصار MKG نامیده می‌شود، بزنید‌. بنای اصلی این موزه مربوط به سال ۱۸۷۷ است. این مجموعه به سبک ویکتوریایی ساخته شده و ترکیبی بی نظیر از تاریخ و فرهنگ را به نمایش میگذارد.

موزه شکلات

اگر در دوران کودکی آرزو داشتید به‌جای چارلی در کارخانه شکلات‌سازی باشید، آرزویتان برآورده شده است. با بازدید از این موزه تخصصی در حوضه شکلات می‌توانید تاریخچه شکلات و مراحل ساخت آن را از نزدیک مشاهده کنید. اما قسمت هیجان‌انگیز امکان ساخت شکلات به دستان خود شماست.

مجموعه ساختمان چیلهاوس

اگر به دنبال یک مجموعه معماری در لیست جاذبه های شهر هامبورگ  هستید از ساختمان چیلهاوس بازدید کنید. ساختمان چیلهاوس جلو گاه سبک معماری بی‌نظیر المانی‌ها است. این مجموعه ساختمان‌ها در یکی از مناطق اعیانی هامبورگ قرار دارد و پشت‌بام آن شبیه به عرشه کشتی ساخته شده است.

موزه مهاجرت

همان‌طور که اشاره کردیم از هامبورگ به‌عنوان دروازه دنیا یاد می‌شود. اما تاریخچه این لقب به دوران جنگ جهانی بازمی‌گردد. زمانی که نزدیک به ۵ میلیون المانی، فرانسوی، روسی و مردم سایر کشورها برای یافتن زندگی بهتر دست به مهاجرت زدند. این موزه در حقیقت برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد این مهاجران افتتاح شده است.

مرکز خرید Europa Passage

قطع به‌یقین جذاب‌ترین بخش هر سفر بازدید از مراکز تجاری و خرید سوغاتی است. مسافران هامبورگ می‌توانند به مرکز خرید europa passage  مراجعه کنند. این مرکز خرید ظاهری شبیه به کشتی دارد و در طبقات مختلف آن می‌توانید محصولات مختلفی را تهیه کنید.

تونل البه

هرچند در لیست جاذبه های شهر هامبورگ بیشتر به موزه‌ها و مناطق تاریخی اشاره کردیم، اما این تونل تجلیگاه تکنولوژی و فناوری در عصر جدید است. چهار آسانسور عظیم به حمل افراد و وسایل نقلیه به عمق ۲۴ متری از زمین مشغول هستند. با استفاده از این تونل عظیم شهر و اسکله به یکدیگر مرتبط شده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها