معرفی ۱۱ کشور سردسیر دنیا

معرفی ۱۱ کشور سردسیر دنیا

آیا تا به حال به کشورهای سردسیر جهان فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید کدام کشور سردسیر طولانی‌ترین زمستان را دارد؟ در کنار تمامی کسانی که همیشه مقصد سفر خود را در کشورهای گرمسیر و خوش آب و هوا جستجو می‌کنند، کسانی هم هستند که خواهان کشورهای سردسیر و همیشه برفی هستند. به همین منظور تصمیم داریم در این سری از مجله گردشگری تاریخ ما، سردترین کشورهای دنیا را مورد بررسی قرار دهیم و چند مورد از آنها را معرفی کنیم.

اگر شما هم از طرفداران مقاصد سرد و یخی هستید با ما همراه شوید تا ببینید چه کشورهای شگفت‌انگیزی در انتظارتان نشسته‌اند.

۱- گرینلند

گرینلند کشوری خودمختار است که در نزدیکی پادشاهی دانمارک واقع شده است و همچنین بزرگترین جزیره در جهان محسوب می‌شود. بدون شک گرینلند سردترین کشور جهان است زیرا در منطقه قطب شمال واقع شده است، این کشور به طور کامل با مقدار زیادی یخ پوشیده شده است که از نفوذ اشعه خورشید به این منطقه جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، این کشور سالهاست که زمستان را تجربه می‌کند.

میانگین دمای این کشور سردسیر در زمستان ۶۵- است که در تابستان به هشت درجه بالای صفر می‌رسد. گرینلند تاکنون دمای ۸۶- درجه سانتی‌گراد را نیز به خود دیده است با این تفاسیر بهتر است اگر بدنتان با سرما سازگار نیست، قید سفر در فصل زمستان آن را بزنید زیرا نمی‌توانید حتی یک روز از روزهای زمستان آن را به راحتی سپری کنید.

۲- قزاقستان

قزاقستان یکی دیگر از کشورهای سردسیر  دنیاست که در آسیای میانه قرار گرفته است. دمای هوای این کشور در فصل تابستان حدود سی درجه بالای صفر، و در زمستان بین ۲۰- تا ۳۰- درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. این میزان دما در برخی از شهرهای آن به قدری افت می‌کند که اگر بدون دستکش از خانه خارج شوید ممکن است به علت یخ‌زدگی انگشتان خود را از دست بدهید.

۳- مغولستان

مغولستان کشور کوچکی است که در شرق آسیای مرکزی واقع شده است. این کشور همچنین یکی از سردترین کشورهای جهان با شرایط آب و هوایی بسیار سرد در تابستان است. دمای این کشور سردسیر در ماه ژانویه به حدود ۳۰- درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. بنابراین در مغولستان آب و هوا بسیار سرد است تا حدی که بسیاری از جانوران در یخبندان‌های سالانه، جان خود را از دست می‌دهند.

ساکنان این کشور از ماه‌های اکتبر تا آوریل، سخت‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند.

۴- فنلاند

فنلاند یک فصل زمستان طولانی مدت را در سال تجربه می‌کند. این کشور شمالی‌ترین کشور اروپا و یکی از محبوب‌ترین کشورهای اسکاندیناوی است. فنلاند به دلیل دریای بالتیک و جریان اقیانوس اطلس در بیشتر سال آب و هوای بسیار سردی را تجربه می‌کند.در فصل زمستان که چهار ماه طول می‌کشد، درجه حرارت در اینجا می‌تواند به زیر منفی چهل درجه نیز برسد. همچنین در تمام فصل زمستان بارش برف وجود دارد.

۵- چین

کشور چین هم در زمره سردترین کشورهای دنیا قرار دارد اما میزان سرمای این منطقه از بخشی به بخشی دیگر در تفاوت است. چین در فصول زمستان خود، دمایی حدود ۱۰- درجه سانتی‌گراد را نیز تجربه می‌کند. در چین شرایطی از بخش‌های شمالی تا مرکز کشور چین با سردترین و سخت‌ترین شرایط آب و هوایی درگیر هستند.

دمای هوای این کشور سردسیر با نزدیک شدن به فصل تابستان کم کم افزایش می‌یابد و تابستانی خنک و خوش آب و هوا را برای مردم و گردشگران آن به ارمغان می‌آورد.

۶- آلاسکا

آلاسکا یک کشور فوق‌العاده سردسیر دیگر در جهان است که بزرگترین ایالت آمریکا محسوب می‌شود. دمای هوا در زمستان‌های این کشور به ۶۵- درجه سانتی‌گراد می‌رسد بنابراین می‌توان تصور کرد که چقدر روزهای زمستانی آن سخت سپری می‌شوند. آلاسکا بسیار زیبا و دیدنی است به همین دلیل بیشتر در حوضه گردشگری فعالیت می‌کند.

۷- کانادا

کانادا کشوری است که در آمریکای شمالی واقع شده است. این سومین منطقه سردسیر جهان محسوب می‌شود. دما در این کشور از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. روزها و شب‌های زمستانی کانادا بسیار سرد همراه با وزش باد سپری می‌شوند، تا جایی که دما ممکن است از ۱۵-  درجه به زیر ۴۰- درجه هم برسد. اما از آنجا که کانادا کشوری پیشرفته است و از زیر ساخت‌های عالی برخوردار است، ساکنان آن با آب و هوای کشور سردسیر خود مشکلی ندارند.

۸- ایسلند

ایسلند کشوری اسکاندیناوی است که بین اقیانوس اطلس و اقیانوس قطب شمال واقع شده است. دامنه دمای این کشور از ۳۰- درجه سانتی‌گراد تا ۲۰- درجه سانتی‌گراد است. بخش جنوبی این کشوردر طول تابستان‌ها در مقایسه با منطقه شمال کمی گرم‌تر است. زندگی در ایسلند به دلیل شرایط آب و هوایی غیر قابل پیش بینی بسیار دشوار است. اگر تمایل دارید یکی از سردترین کشورهای دنیا از از نزدیک ببینید، حتماً ایسلند را انتخاب کنید. این کشور همانند نامش که به معنای سرزمین یخی است واقعاً یخی و سرد است.

۹- روسیه

روسیه کشوری است که با وسعتی بسیار وسیع از شرق اروپا تا شمال آسیا امتداد دارد. این کشور از آب و هوایی بسیار سرد برخوردار است به گونه‌ای که زمستان‌ها و حتی تابستان‌های غیر قابل تحملی دارد. روسیه با دمایی که می تواند در ژانویه به منفی بیست و هفت درجه کاهش یابد و در تابستان فقط به سه درجه برسد، کشوری بسیار سرد برای اقامت است.

۱۰- نروژ

نروژ یک کشور سردسیر دیگر در دنیاست که در شمال اروپا واقع شده است. آب و هوا در نروژ از بخشی به بخش دیگر بسیار متفاوت است اما به طور کلی ، مناطق ساحلی آن معمولاً زمستان‌های نسبتاً معتدلی دارند در حالی که قسمت های داخلی دارای زمستان‌های سرد با برف فراوان هستند. دمای هوای این کشور در فصل زمستان به ۴۰- درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.

۱۱- استونی

کشور استونی در منطقه بالتیک در شمال اروپا واقع شده است و با فنلاند همسایه است. دمای آب و هوای استونی در طول زمستان‌ها از ۷- درجه سانتیگراد تا ۳- درجه سانتی گراد است و در تابستان‌ها دما ممکن است بین ۱۵ تا ۱۶ درجه سانتیگراد افزایش یابد. جنوب شرقی این کشور از اواسط ماه دسامبر تا اواخر ماه مارس عمیق‌ترین پوشش برفی را به خود می‌بیند.

استونی به طور کلی کشوری گرمتر در مقایسه با دیگر کشورهای سردسیر است. مردم این کشور در ماه ژوئیه گرم‌ترین و در ماه فوریه سردترین روزهای خود را سپری می‌کنند.

عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
علاوه
امتیاز :
     

کشور آلاسکا؟؟؟

فتحیان