همه چیز در مورد تاریخچه پیدایش اولین هواپیما

تاریخچه پیدایش اولین هواپیما

بی اغراق رویای پرواز در آسمان از صدها هزار سال قبل با انسان همراه بود. به همین دلیل تاریخچه پیدایش اولین هواپیما تنها به ابداعات برادران رایت محدود نمی‌شود بلکه قرن‌ها قبل از اختراع برادران رایت لئوناردو داوینچی طرح مربوط به ماشین پرنده را رسم کرده بود. اما به‌خاطر تعصبات وحشتناک حاکم بر اروپا در قرون وسطا این طرح‌ها به مرحله آزمایش عملی نمی‌رسید.

پرواز با بالن

طرح ماشین پرنده توسط شاگردان داوینچی دنبال شد و در نهایت در غالب یک مقاله چاپ شد. با انتشار این مقاله تلاش‌های زیادی برای به حقیقت رساندن رویای پرواز صورت گرفت. گوسمائو مهندسی پرتغالی بود که با بررسی نظریات منتشر شده اولین بالن تاریخ را ساخت. هرچند بالن گوسمائو پرواز ناموفقی داشت؛ اما ایده اولیه برای تحقیقات بعدی بود. در نهایت شارل، دانشمند فرانسوی، بالنی ساخت که به مدت ۹۰ دقیقه در آسمان پرواز کرد. با تکمیل بالن شارل سرانجام در سال ۱۸۷۳ بالنی که قابلیت انتقال انسان را داشته باشد اختراع شد.

برادران رایت

هرچند تئوری داوینچی در قرن پانزدهم مطرح شد؛ اما تاریخچه پیدایش اولین هواپیما بسیار پیچیده تر از این تئوری بود. در نهایت دو برادر به نام ویلبر و ارویل رایت با تکمیل و تغییر این نظریه در قرن بیستم اولین هواپیمای جهان را اختراع کردند. برادران رایت پس از چندین بار شکست، سرانجام توانستند برای مدت قابل‌توجهی هواپیما را در آسمان نگه دارند. بدین ترتیب انسان برای اولین‌بار قادر به کنترل یک ماشین پرنده شد. اختراع برادران رایت به طور رسمی در کارولینای شمالی ثبت شد و ازآن‌پس تغییرات بزرگی در سامانه حمل‌ونقل جهانی ایجاد شد.

همه چیز در مورد تاریخچه پیدایش اولین هواپیما

حمل‌ونقل با هواپیما

پس از ثبت اختراع برادران رایت در سال ۱۹۰۷ کشورهای قدرتمند جهان برای دستیابی به این تکنولوژی تلاش کردند. به‌زودی کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان، فرانسه و روسیه قادر به تولید هواپیما شدند‌. در نهایت دولت آلمان در بهبوهه جنگ جهانی تلاش های بسیاری برای تولید هواپیماهای حمل مسافر کرد. هرچند هدف اصلی ساخت این هواپیماها برای مقاصد نظامی بود؛ اما کم کم به صورت همگانی در دسترس گرفت. در نهایت تاریخچه پیدایش اولین هواپیما به نقطه نهایی رسید و حالا انسان ها با استفاده از هواپیما میتوانند به هر نقطه از زمین سفر کنند.

تدوین اولین مقررات و قوانین هواپیمایی

ازآنجاکه اختراع برادران رایت پس از سال ۱۹۰۳ با افزایش کیفیت هواپیماها توسط این دو برادر و برخی از کشورهای قدرتمند جهان همانند امریکا، آلمان، انگلستان و فرانسه همراه بود لازم گردید تا مقررات خاصی در خصوص پروازهای هواپیمایی تدوین گردد. به این منظور کنفرانس‌های و کنوانسیون‌های متعددی برگزار شد و امضا گردید. دراین‌خصوص می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کنوانسیون پاریس در سال ۱۹۱۹

تشکیل کمیسیون بین‌المللی هوانوردی یا ایکان

کنوانسیون هاوانا در سال ۱۹۲۸

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها