۱۰ دلیل برای سفر به کشور عمان

۱۰ دلیل برای سفر به کشور عمان

کشور عمان یکی از کشورهای لاکچری و پیشرو در زمینه جلب توریسم در دهه اخیر است. به همین دلیل سفر به این منطقه از خلیج‌فارس موردتوجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. سفر به کشور عمان می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای سفر به نقاط تکراری ولی معروف جهان باشد. به همین دلیل قصد داریم تا لیستی از مهم‌ترین دلایل گردشگران برای سفر به این کشور جزیره‌ای کوچک را بیان کنیم.

خون گرمی و مهربانی

از مهم‌ترین دلایل رضایت مسافران عمان می‌توان به ادب و خلق‌وخوی شایسته مردم بومی یا مسافران اشاره کرد. مردم عمان یادگرفتن‌اند که با توریست‌ها به نحو شایسته برخورد کنند و امنیت و آرامش آنها را تأمین کنند.

صلح و آرامش سیاسی

توجه دوطرفه مردم و دولت به یکدیگر، این کشور را تبدیل به یکی از باثبات‌ترین کشورهای جنوب خلیج‌فارس نموده است. حکومت با کاهش میزان تورم و افزایش سطح رفاه رضایت مردم را جلب کرده است. مردم نیز در مقابل تمامی قوانین را به نحو احسن اجرا می‌کنند.

امنیت سیاسی خارجی

روابط دیپلماتیک عمان با سایر کشورهای جهان در یکی از بهترین نقاط خود قرار دارد. به‌گونه‌ای که این کشور با هیچ‌یک از کشورهای دیگر درگیری یا تنش سیاسی و اقتصادی ندارد. بدین ترتیب سفر به کشور عمان تبدیل به گزینه‌ای ایمن با هزینه مناسب در سراسر جهان شده است.

آب‌وهوای فوق‌العاده

اگر به دنبال یک کشور با سطح بهداشت بالا هستید؛ عمان گزینه خوبی برای شماست. آلودگی هوا در این کشور بسیار کم است و شاخص سلامت هوا حکایت از کاهش آلودگی‌های جو دارد. بدین ترتیب می‌توانید ریه‌های خود را از هوای سالم و تمیز این کشور پر کنید؛ بدون اینکه نگران آلاینده‌ها باشید.

جذابیت‌های طبیعی

در طول سفر به عمان می‌توانید از انواع جاذبه‌های طبیعی بازدید کنید‌. اگر علاقمند به کوهنوردی باشید میتوانید از کوه های مرتفع و سرسبز یا بنادر صخره ای منطقه دیدن کنید. اما اگر علاقمند به کمپینگ هستید؛ میتوانید از دشت های سرسبز، جلگه های غنی و رودخانه های پر آب بازدید کنید. به همین دلیل سفر به کشور عمان میتواند برای همه سلیقه ها تجربه ای بی نظیر است.

شهر صلاله

هرچند بیشتر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری عمان در شهر مسقط، پایتخت این کشور، قرار دارد؛ اما نباید از زیبایی‌های بخش‌های دیگر کشور غافل شد. شهر صلاله یکی از شهرهای عمان است که هنگام بارش باران‌های موسمی تبدیل به بهشتی گم شده بر روی زمین می‌شود. از اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر رویش گیاهان خودرو و گل‌های زیبا در کنار آبشارهای طبیعی و رودخانه‌های فصلی منظره‌ای بکر و زیبا می‌آفریند که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

غذاهای بی‌نظیر

در کنار تمام نکته‌هایی که ذکر شد جذابیت‌های غذایی نکته قابل توجهی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. مانند سایر کشورهای عربی، در عمان نیز غذاهای بی نظیر با ادویه‌ها و سس‌های اختصاصی طبخ می‌شود که بسیار مورد توجه است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید حتماً غذای معرف عمانی یعنی Shuwa را امتحان کنید.

فرهنگ غنی

به طور معمول کشورهای عرب‌زبان نسبت به حفظ تاریخ و سنت‌های خود اهتمام ویژه‌ای می‌ورزند. به همین دلیل در طول سفر به کشور عمان با سنت‌های بی‌نظیر فرهنگ عربی در میهمان‌نوازی و زندگی روزمره آشنا خواهید شد.

مراکز خرید سنتی و مدرن

یکی از مهم‌ترین مقاصد تجاری در سطح جهان بخصوص در میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس، کشور عمان است. در اغلب نقاط کشور عمان و بخصوص مرکز این کشور می‌توان شاهد مراکز خرید کاملاً لاکچری و یا مراکز خرید کاملاً سنتی باشید.

ساختمان‌های لوکس و لاکچری

بسیاری از مسافران ادعا می‌کنند عمان در حال تبدیل شدن به یک کشور مطرح همانند امارت است. حتی برخی از آن‌ها می‌گویند می‌توان به‌جای سفر به دبی، سفر به کشور عمان را انتخاب کرد. در سالیان اخیر ساختمان‌های بسیار زیبا و لوکسی در سراسر کشور عمان و بخصوص مرکز این کشور ساخته شده است که جلوه بسیار زیبا و نمای خیره‌کننده‌ای دارند. این ساختمان‌ها در کنار بافت‌های سنتی ساخته شده‌اند و می‌توانند نظر هر رهگذری را به خود جلب کنند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها