معرفی ۹ دسر گرم و خوشمزه زمستانی در دنیا

معرفی ۹ دسر گرم و خوشمزه زمستانی در دنیا

در واپسین روزهای پاییز، درست همان روزهایی که نم نمک دمای هوا پایین و پایین‌تر می‌آید یک نوشیدنی یا دسر گرم در کنار بخاری می‌تواند به آدم جانی دوباره بخشد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای ایام سرد سال چند نوشیدنی یا دسر گرم زمستانی یاد بگیرید تا گاهی آنها را در خانه درست کنید و در کنار عزیزان خود میل کنید. ما قرار است در این مقاله ۹ دسر گرم و خوشمزه زمستانی در دنیا را به شما معرفی کنیم.

با آنها آشنا شوید تا در روزهای سرد و یخی زمستانی هم از گرمای آنها لذت ببرید و هم در خانه خود سفری به اقصی‌نقاط دنیا داشته باشید. اگر دلتان می‌خواهد این دسرهای گرم و لذیذ را یادبگیرید، همراه ما بمانید.

۱- دونات «اولیبوله»؛ کشور هلند

اولیبوله یا توپ‌های روغنی، نوعی دسر گرم مخصوص کشور هلند است که در روغن سرخ می‌شود.این دسر چیزی شبیه دونات است و از توپ‌های خمیری آغشته به پورد قند و پر شده از انواع میوه‌ها، نوتلا یا کاستارد به دست می‌آید. اولیبوله گرم و شیرین، در کشور هلند طرفداران بسیاری دارد به این ترتیب در تمام ایام سرد زمستانی، می‌توان آن را در هر جای هلند پیدا کرد.

۲- اسنک چوروس و شکلات داغ

در اسپانیا یک دسر گرم زمستانی معروف، به نام اسنک چوروس با شکلات داغ وجود دارد که از نوعی خمیر شیرین و پف کرده به دست می‌آید. این دسر به شیرینی بامیه شبیه است به همین دلیل برخی آن را بامیه اسپانیایی می‌نامند. هنگام پخت، بامیه‌های خمیری را درون روغن داغ سرخ می‌کنند سپس در پودر قند و دارچین می‌غلتانند و با شکلات داغ سرو می‌کنند. البته این نوع دسر ممکن است در اشکال و طعم‌های مختلفی ساخته شود و گاهاً شکلات داغ را درون چورو تزریق کنند.

ترکیب اسنک چوروس و شکلات داغ یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین خوراکی‌های زمستانی در کل اروپا به شمار می‌رود.

۳- پودینگ تافی با سس کاستارد

در انگلستان دسرهای زمستانی بسیاری وجود دارد، که پودینگ تافی با سس کاستارد بهترین و معروف‌ترین آنهاست. اگر در فصل زمستان به انگلستان سفر کنید در اکثر شهرهای آن، دکه‌های سیاری را می‌بینید که مشغول فروش این دسر خوشمزه و بسیار لذیذ هستند. این دسر گرم زمستانی نوعی کیک اسفنجی خیسانده در کاستارد داغ است. سس کاستارد شباهت بسیاری به خامه قنادی دارد با این تفاوت که کاستارد دارای مقدار کمی نشاسته است.

پودینگ تافی در نوع معمول خود از شیره خرمای پوره شده حاصل می‌شود که در کنار سس کارامل و کاستارد به معجونی گرم و به شدت لذیذ برای روزهای سرد زمستانی تبدیل شده است.

۴- گلابی کاراملی

دسر گلابی کاراملی یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای زمستانی دنیاست که با کمترین هزینه می‌توان آن را در آشپزخانه خود تهیه کرد. این دسر از  ترکیب موادی چون گلابی، آب، عسل، پودر دارچین، پودر هل، پودر میخک و مقداری شکر به دست می‌آید. برای تهیه آن لازم است مخلوط آب و عسل را به مدت سه دقیقه بجوشانید، گلابی‌ها را خورد کنید و روی سینی فر بچینید و سپس مخلوط آب و عسل غلیظ شده و همچنین شکر، پودر دارچین، هل و میخک را روی گلابی‌ها بریزید و سینی را به مدت ۵۵ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه فر قرار دهید. با ذکر این نکته که میزان مواد لازم برای تهیه این دسر گرم زمستانی با خودتان است و همچنین فراموش نکنید که حتماً هسته‌های گلابی را جدا کنید و کف سینی فر را با مقدار کمی روغن چرب کنید.

۵- تارت سیب و دارچین

دسرهای میوه‌ای از محبوب‌ترین دسرهای دنیا هستند که تارت‌های میوه‌ای را نیز شامل می‌شوند. تارت سیب و دارچین نیز یک دسر زمستانی لذیذ است که در سرمای سوزناک زمستان می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. سیب و دارچین دو ترکیب اصلی و مهم این نوع دسر هستند که در کنار هم طعم فوق‌العاده‌ای خلق می‌کنند.

۶- هوتوک

اگر در فصل زمستان به کشور کره سفر کنید حتماً می‌بینید که مردم برای خرید این دسر زمستانی در کنار غرفه‌های خیابانی صف کشیده‌اند. این شیرینی گرم از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین شیرینی‌های کره جنوبی محسوب می‌شود که از نوعی خمیر شیرین تهیه می‌شود و معمولاً مغز آن را با انواع آجیل و همینطور مقداری عسل و دارچین پر می‌کنند. این دسر به قدری لذیذ و شیرین است که توصیه می‌کنیم حتماً آن را در زمستان امتحان کنید.

۷- دسر موس شکلاتی

دسر موس شکلاتی یکی  دسر گرم زمستانی دیگر است. این موس معمولاً از سفیده تخم‌مرغ همزده یا خامه فرم گرفته به دست می‌آید یا گاهاَ ممکن است از ترکیب هر دوی آنها ساخته شود. این موس‌ها را معمولاً با شکلات داغ سرو می‌کنند اما ممکن است از طعم‌ دهنده‌های مختلفی چون قهوه، پوره میوه، وانیل و… برای تزئین آن استفاده کنند. این دسر بسیار خوش طعم و دوستداشتنی است و می‌تواند در کنار یک فنجان چای، طعم بهتری هماز خود نشان دهد.

۸- سیب کریسپی

دسرهای سیب در میان تمام دسرهای دنیا همیشه بهترین بوده‌اند. سیب کریسپی یکی از لذیذترین دسرهای سیب است که خوردنش جانی دوباره به هر کس می‌بخشد. طرز تهیه این دسر بسیار راحت است، برای تهیه آن لازم است چند عدد سیب ترجیحاً ترد و تازه را خرد کنید و با مقدار کمی پودر دارچین، آبلیمو و شکر مخلوط کنید. سپس مخلوط را درتابه‌ای به همراه کره، جو دوسر، آرد و شکر تفت دهید تا به خورد هم بروند.

۹- سامبی پودینگ برنج و نارگیل

اگر به دنبال یک دسر گرم زمستانی متفاوت هستید، سامبی پودینگ برنج و نارگیل را امتحان کنید. این دسر را می‌توان به صورت گرم و سرد تهیه کرد  و از طعم بی‌نظیرش لذت برد.  مواد تشکیل دهنده این دسر شامل برنج، شکر و  شیر نارگیل است، البته گاهی از خامه به جای شیر نارگیل هم استفاده می‌شود. برای پخت دسر، مخلوط تمامی مواد را در قابلمه‌ای می‌ریزند و آن را روی حرارت ملایم گاز قرار می‌دهند. دسر بعد از نرم شدن برنج حاضر است.

سامبی نوعی دسر سنگالی است که پخت آن در بخش‌های مختلف سنگال متفاوت است. این دستور از پخت آن دارای بافتی شبیه به بافت حلیم است و معمولاً آن را در مراسمات عروسی سرو می‌کنند. شما هم می‌توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید و از آن در وعده‌های مختلف استفاده کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها