مقاصد گردشگری اهواز در زمستان

مقاصد گردشگری اهواز در زمستان

ایران یکی از معدود کشورهای چهار فصل جهان است. این موضوع مزیت‌های زیادی دارد که یکی از آنها تنوع بسیار بالای مقاصد گردشگری در فصول مختلف سال است‌. به‌عنوان‌مثال، اگر شما تمایل به سفر در فصل زمستان را داشتید، می‌توانید به شهرهای جنوبی کشور سفر کنید. ما در این مقاله از تاریخ ما قصد داریم مقاصد گردشگری اهواز در زمستان را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد سفر در زمستان را داشتید از زیبایی‌های این شهر دوست داشتنی کمال استفاده را کنید. با ما همراه باشید.

کارون را فراموش نکنید

رود زیبای کارون یکی از بلندترین رودخانه‌های دائمی کشور است. این رودخانه بزرگ حدود ۹۵۰ کیلومتر طول دارد و در سرتاسر شهر اهواز جاری است. تماشای طلوع و غروب آفتاب در کنار رودخانه زیبای کارون یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران در اهواز است. علاوه‌برآن انواع تفریحات آبی نظیر قایق سواری و غیره را می‌توانید لب کارون تجربه کنید. پل سفید یا پل معلق نیز یکی از معروف‌ترین پل‌های معلق جنوب کشور است که بر روی کارون قرار گرفته است. می‌توانید ازروی این پل به تماشای رودخانه بپردازید. رستوران‌ها و کافه‌های اطراف رودخانه نیز غذاهای محلی بسیار لذیذی طبخ می‌کنند که می‌توانید از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

مقاصد گردشگری اهواز در زمستان

بازار عبدالحمید

سر زدن به مراکز خرید و بازدید از بازارهای سنتی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر باشد. بازار عبدالحمید نیز یکی از مقاصد گردشگری اهواز در زمستان است. این بازار در حقیقت قدیمی‌ترین بنای تجاری اهواز است که درگذشته صرفاً افراد ثروتمند توانایی خرید از آن را داشتند؛ اما امروزه از رونق آن کاسته شده است. در این بازار علاوه بر خرید، می‌توانید از ساختمان‌های قدیمی نظیر خانه دادرس بازدید کنید.

خانه معین التجار

معین التجار از شخصیت‌های معروف و محبوب اهوازی در دوران حکومت قاجار بود. خانه این تاجر معروف اکنون یکی از بناهای بسیار مهم اهواز محسوب می‌شود که نمایانگر فرهنگ، آداب و رسوم مردم جنوبی ایران است. بازدید از این خانه می‌تواند شما را با سبک زندگی مردم جنوب آشنا کند.

مقاصد گردشگری اهواز در زمستان

معرفی برخی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اهواز در زمستان

البته علاوه بر موارد فوق، اهواز مناطق دیدنی و تفریحی بسیار زیادی دارد که هر کدام از آنها دارای معماری خاص و منحصر به فردی است. از جمله این موارد می توان به کوهساران اهواز و گورستان سنگی، بازار کاوه، ، بنای تعیین التجار، دانشگاه سه گوش (دانشکده ادبیات)، ، ، آرامگاه علی ابن مهزیار، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه، پل طبیعت کیانپارس، لشکرآباد (بازار فلافل اهواز) و موزه خراطی اشاره نمود که در دل خود زیبایی های تاریخی و گردشگری را جای داده اند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها