لیست کامل مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران

لیست کامل مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران

تأکید بسیاری که بر روی ورزش‌کردن و مراقبت از سلامت جسمانی می‌شود، سبب شد تا گروه بزرگی از افراد تمایل به انجام ورزش‌های مختلف داشته باشند. دولت نیز در این راستا اقدام به احداث مسیرهای دوچرخه سواری در تهران کرده است. بدین ترتیب شهروندان می‌توانند بخشی از اوقات فراغت خود را صرف ورزش بکنند اما سؤال این است که کدام پیست را انتخاب کنیم؟ در این مقاله پیست‌های معروف تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسیرهای دوچرخه سواری در شمال تهران

اگر ساکن شمال تهران هستید می‌توانید سری به پارک جمشیدیه بزنید و از پیست دوچرخه سواری آن استفاده کنید. ازآنجایی‌که این پیست در فضای سبز واقع شده است، دوچرخه سواری در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. از سایر پیست‌های منطقه می‌توان به آهار اشاره کرد. آهار یک روستای زیبا در منطقه ورجین لواسانات است که می‌توانید در کوچه‌باغ‌های آن دوچرخه سواری کنید. بانوان دوچرخه‌سوار نیز می‌توانند از پیست اختصاصی پارک مادران استفاده کنند و با امنیت بیشتری مشغول ورزش شوند.

مسیرهای دوچرخه سواری غرب تهران

مسیرهای دوچرخه سواری در تهران در چهارسوی تهران به اندازه کافی وجود دارد. در بخش‌های غربی نیز می‌توان از پیست حرفه‌ای پارک چیتگر بهره برد. پارک و دریاچه چیتگر منظره بی‌نظیری حین دوچرخه سواری به وجود می‌آورد و تأثیر بسیار زیادی بر روی روحیه افراد دارد. پیست دوچرخه سواری چیتگر داری چهار مسیر با درجه سختی متفاوت است که می‌توانید از استفاده از آن لذت ببرید. پیست دوچرخه سواری ۲۴ ساعته که در بوستان الهام واقع در منطقه پنج قرار دارد نیز بسیار موردتوجه ساکنان بخش غربی شهر است. اگر تمایل به دوچرخه سواری در حاشیه تهران را دارید میتوانید به سمت طالقان و دریاچه زیبای آن سفر کنید. توجه کنید رکاب زدن تا طالقان کمی دشوار است، پس بهتر است پس از خرفه ای شدن اقدام به انجام آن کنید.

مسیرهای دوچرخه سواری در تهران

مسیر های دوچرخه سواری در شرق تهران

اگر ساکن شرق تهران هستید، بهترین گزینه برای شما استفاده از پیست حرفه ای سرخه حصار است‌. این پیست حدود هشت کیلومتر طول دارد و یکی از قدیمی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین پیست های دوچرخه سواری تهران است. دوچرخه سواران حرفه ای میتوانند از مسیرهای دوچرخه سواری در تهران و باشگاه دوچرخه سواری جامین که در شمال شرقی شهر قرار دارد مراجعه کنند و در مسیر های تخصصی آن به ورزش مشغول شوند. پارک ملی لار و بوستان بهاران دو مجموعه دیگر در بخش های شرقی هستند که خدمات دوچرخه سواری ارائه میدهند. اما اگر تمایل به دوچرخه سواری در حاشیه شهر را دارید میتوانید تا منطقه آبسرد حرکت کنید و از طبیعت اطراف لذت ببرید.

مسیر های دوچرخه سواری در جنوب تهران

در جنوب تهران، پارک جنگلی دانش، توسکا و پارک آزادگان برای دوچرخه سواری مناسب هستند. علاقمندان ساکن در مناطق جنوبی تهران هم می توانند با رفتن به این پیست های دوچرخه سواری از لذت این ورزش مفرح بهرمند گردند.در بوستان آزادگان پیست دوچرخه سواری به طول ۱۱ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به منظور گسترش حمل و نقل پاک و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه ساخته شده است. این مسیر مجهز به یک کانکس دوچرخه سواری با تعدادی دوچرخه است که با ارائه کارت شناسایی کرایه داده می شود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها