راهنمای سفر به گرجستان

راهنمای سفر به گرجستان

راهنمای سفر به گرجستان از دیگر مقالات گردشگری است که ما در جهت رفاه حال شما گردشگران و توریستان عزیز فراهم کرده‌ایم تا با یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی واقع در منطقه‌ی جذاب قفقاز آشنا شوید. این منطقه‌ی کم وسعت دارای طبیعت خارق العاده و بسیار زیبایی است که در محدوده‌ی ساحلی دریای سیاه قرار گرفته است. البته جاذبه‌های تاریخی موجود در دل دنیای مدرنیته گرجستان، ترکیب تحسین برانگیزی را از این کشور به نمایش گذاشته که باعث شده تا بطور روزانه بر میزان محبوبیت گرجستان در میان مسافران افزوده شود.

موقعیت جغرافیایی

اولین موردی که لازم است تا در راهنمای سفر به گرجستان به آن پرداخته شود، وضعیت جغرافیایی گرجستان است. کشور گرجستان با وسعتی به اندازه‌ی ۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع در شرق اروپا در منطقه‌ای به نام قفقاز قرار دارد. این کشور با جمعیت تقریبی برابر با ۳.۷۲ میلیون نفر از سمت شمال در مجاورت روسیه، از جنوب در همسایگی ترکیه، از غرب با سواحل دریای سیاه و از جنوب غربی به جمهوری آذربایجان می‌رسد.

معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی گرجستان

به خاطر داشته باشید که در طول سفرتان بازدید از جاذبه‌های معروف و مهم گرجستان را از دست ندهید؛ چرا که در این کشور کوچک، مناظر خارق العاده و نفس گیری نهفته است که به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بازدید از آن‌ها را در اولویت قرار دهید. جاذبه‌های مهم این کشور عبارتند از: کلیسای جامع سامبا، کلیسای گرگتی ترینیتی، کوه کازبک، واردزیا، قلعه ناریکالا و باغ ملی بوتانیکال.

فصل مناسب سفر

تفاوت ارتفاعی نواحی مختلف گرجستان از سطح دریا باعث شده تا هر منطقه از گرجستان دارای آب و هوای منحصر به فردی باشد. به عنوان مثال آب و هوای مناطق شرقی این کشور در تابستان از ۲۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد و در زمستان بین ۲ تا ۳ درجه متغیر است؛ اما قسمت‌های دیگر گرجستان دارای آب و هوای معتدل‌تر و گرم‌تری است. بر این اساس می‌توان گفت که در مجموع این کشور، آب و هوای معتدل و رو به گرمی دارد که به هنگام سفر در فصل‌های مختلف سال حتی در زمستان هم اذیت نخواهید شد. بنابراین ما در راهنمای سفر به گرجستان به شما اطمینان می‌دهیم که سفر به این کشور در تمامی فصول جذاب و لذت بخش خواهد بود.

هزینه‌های سفر به گرجستان

  • هزینه اقامت در هاستل: با پرداخت شبی ۷۰ لاری می توانید در یکی از هاستل‌های خوب با صبحانه رایگان اقامت کنید.
  • هزینه اقامت در هتل: اقامت در هتل‌های معمولی از شبی ۱۰۰ لاری شروع می‌شود اما اقامت در یک هتل خوب به طور میانگین شبی ۴۰۰ لاری هزینه بردار است.
  • هزینه غذا: یکی از نقاط قوت راهنمای سفر به گرجستان توجه به غذاهای لذیذ آن است. هم می‌توانید غذاهای سنتی و محلی میل کنید و هم در رستوران‌های فست فود بین المللی مثل فست فود مک دونالد. به طور کلی هزینه‌های غذا در گرجستان بالا نیست و برای صرف غذا در یک رستوران معمولی می‌توانید با پرداخت ۱۹ دلار آن را میل کنید.
  • هزینه حمل و نقل: یکی از وسایل مرسوم حمل و نقل مخصوص کشور گرجستان نوعی مینی بوس به نام marshrutka است که رفت و آمد با آن هزینه‌ی کمی دارد. برای مثال برای یک سفر داخل شهری فقط ۷ لاری باید بپردازید.
منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها