راهنمای سفر به قرقیزستان

راهنمای سفر به قرقیزستان

شما در حال مطالعه راهنمای سفر به قرقیزستان هستید. قرقیزستان، کشور چهل ایل که حماسه‌ی ملی قرقیزها را به وجود آوردند. اگر قرقیزستان را با قزاقستان اشتباه بگیرید چندان عجیب نیست، زیرا همسایه‌ی یکدیگراند. پایتخت قرقیزستان بیشکک نام دارد، مردمان آن به زبان قرقیزی که شاخه‌ای از زبان ترکی است صحبت میکنند و سپس روسی رواج دارد. از دیگر همسایگان قرقیزستان می‌توان چین، تاجیکستان و ازبکستان را نام برد. راهنمای سفر به قرقیزستان در ادامه‌ی مقاله اطلاعاتی از قبیل آب و هوا، مکان‌های گردشگری و فرهنگ در اختیار شما قرار می‌دهد.

قرقیزستان شناسی

قرقیزستان در آسیای مرکزی قرار دارد، شش میلیون جمعیت داشته و هشتاد درصد مردم مسلمان هستند. قرقیزستان سرزمینی کوهستانی و پر از دشت و دمن است، آب و هوای آن در نقاط مختلف فرق دارد. راهنمای سفر به قرقیزستان به شما توصیه می‌کند هم لباس گرم در اختیار داشته باشید و هم لباس خنک. زیرا علاوه بر تفاوت هوا در مناطق مختلف، تفاوت درجه‌ی هوا در طول شبانه روز کاملا مشهود است. کرم ضد آفتاب بزنید، در غیر این صورت هنگام گشت و گذار صورتتان آفتاب سوخته خواهد شد. پول رایج قرقیزستان که سوم Som نام دارد را همراه خود داشته باشید زیرا هنگام رفتن به مناطق روستایی و طبیعت‌گردی حتما نیازتان می‌شود.

مکان‌ های گردشگری در قرقیزستان

راهنمای سفر به قرقیزستان مناسب‌ترین زمان سفر را ماه‌های معتدل سال معرفی می‌کند. هنگامی که نه آفتاب تابستان باشد و نه سرمای زمستان، زیرا قرقیزستان کوهستانی و سرد است. از جمله مکان‌های پرطرفدار قرقیزستان  این موارد را می‌توان نام برد: دریاچه ایسیک کول، کوهستان تیان شا، کوه قاقشال داغ، دره فرغانه، برج بورا، شهر اوش و…

فرهنگ قرقیزستان تحت تاثیر زندگی عشایری شکل گرفته است

قرقیزها به عنوان مردم عشایری، همواره ارتباط نزدیکی با طبیعت داشته و دارند. همه چیز آنها از مسکن و خانه تا لباس‌هایشان به طبیعت نزدیک است. یورت‌ها (خانه سنتی قرقیزها) به راحتی از جایی به جای دیگر منتقل می‌شود و آن را می‌توان مطابق با تمام فصول سال گرم یا خنک کرد. شیردک و توش کیئز (فرش نمدی و گلدوزی برای روی دیوار) که در یورت‌ها به چشم می‌خورند و کاربرد دارند، همچنین از اشکال طبیعی الهام گرفته‌اند. حتی لباس‌ها نیز از مواد طبیعی تولید می‌شود؛ لباس‌هایی که هم زیبا است و هم برای پوشیدن راحت و مناسب.

اسب در فرهنگ قرقیز بعنوان یک حیوان نمادین بوده و هنوز هم هست. قرقیزها از این حیوان به عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌کردند و در جنگ‌ها و نبردها نیز اسب برای قرقیزها نقش مهم داشته است. گوشت اسب در برخی غذاهای سنتی قرقیزها استتفاده می‌شود و از شیر آن نوشیدنی سنتی قرقیزها یعنی «کیمیز» درست می‌شود. همچنین مراسم‌های عروسی و ازدواج قرقیزها بدون اسب برگزار نمی‌شود. برخی سازهای موسیقی مخصوصاً جوری ساخته شده‌اند که بر سوار اسب امکان نواختن آن وجود داشته باشد و در موسیقی قرقیزی می‌توان صدای سم اسب را نیز شنید.

منبع مهر نیوز
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها