راهنمای سفر به میانمار

راهنمای سفر به میانمار

میانمار یا برمه، کشوری که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و شهرتش را مرهون طبیعت بکر خود و معابد زیبا و باستانی است. هر سال گروهی از توریست‌ها به قصد دیدن طبیعت و آثار باستانی میانمار راهی این کشور می‌شوند. راهنمای سفر به میانمار اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید برای سفری دلپذیر آماده شوید. ابتدا باید گفت که متاسفانه میانمار هیچ سرکنسول‌گری در ایران ندارد، به همین جهت شما باید یکی از کشورهای مالزی، تایلند، ویتنام و… سفر کرده و سپس ویزای میانمار را دریافت کنید. البته امیدواریم به زودی اخذ ویزای الکترونیکی برای کشورمان ایران نیز فراهم شود.

سفر افسانه ای به سرزمین افسانه ای میانمار

میانمار همسایه‌هایی مانند لائوس، تایلند، چین، هند و بنگلادش دارد. پایتخت این کشور نایپیداو است و هشتاد و هشت درصد مردم میانمار بودایی هستند. معادن یاقوت، یشم، مروارید و… در کنار طبیعت زیبا و آثار تاریخی باید یک کشور غنی و پیشرفته به شما نشان دهد اما راهنمای سفر به شما این آگاهی را می‌دهد که علی‌رغم تمام این جذابیت‌های طبیعی میانمار کشور چندان پیشرفته‌ای نیست. در میانمار مردم هنوز پوشش سنتی خودشان را دارند و اگر به پاهایشان نگاه کنید بیشتر آن‌ها دمپایی انگشتی پوشیده‌اند.

مکان های توریستی و طبیعت میانمار

راهنمای سفر به میانمار مواردی را برای شما نام می‌برد که جزو پر بازدیدترین‌هاست.

مکان‌های طبیعی همچون رودخانه پازوندانگ، پارک کانداگی، دریاچه کانداگی، مزارع مختلف ذرت، زنجبیل، آفتابگردان و برنج و…

مکان‌های آیینی و باستانی مانند مسجد سورتی، میدان سوله پاگودا و معبد آن، معبد شوادگون، رستوران سنتی کاراوایک، معبد پوپا، معبد سولامانی، معابد تاریخی شهر باگان، معبد شوزیگون و…

خا سوئی چیست؟

مبدا خا سوئی یا نودل معطر برمه‌ای، ایالت «شان» (Shan State) در میانمار است. این غذا با ترکیبی شجاعانه از طعم‌ها و بافت‌ها به‌عنوان غذایی با شعار «غذای خودت را بساز» سرو می‌شود و در آشپزی برمه‌ای از جایگاه خاصی برخوردار است.

 راهنمای سفر به میانمار

خا سوئی، یک سوپ نودل متشکل از نودل‌های رشته‌ای، کاری مرغ یا گوشت گاو و شیر نارگیل است و با مخلفات متنوعی مانند آب لیمو سرو می‌شود. این غذا در میانمار ابداع شد و در حین جنگ جهانی دوم با مهاجران هندی به شرق هند سفر کرد. این غذا در کشورهای دیگری چون پاکستان و تایلند نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها