راهنمای سفر به کلمبو

 راهنمای سفر به کلمبو

کلمبو کجاست؟ جواب این سوال را به طور خیلی خلاصه پاسخ می‌دهیم. کلمبو پایتخت تجاری و بزرگ‌ترین شهر در کشور سریلانکا است. این شهر از ۲۰۰۰ سال پیش تاکنون به عنوان بندری تجاری برای کشورهای چینی زبان و عرب زبان شناخته شده است. کلمبو از عبارت سریلانکایی کولا آمبا توته گرفته شده. این عبارت به معنای بندری پر از درختان انبه است. کلمبو در غرب جزیره سریلانکا و نزدیک پایتخت سیاسی این کشور قرار گرفته است. راهنمای سفر به کلمبو در این مقاله قصد دارد تا شما را با پایتخت زیبای تجاری سریلانکا آشنا سازد. اگر شما مشتاق هستید در مورد سریلانکا یا همان سیلان قدیم نیز اطلاعاتی کسب کنید، از مقاله‌ی راهنمای سفر به سریلانکا دیدن کنید.

کلمبو را بهتر بشناسیم

کلمبو کلان شهر سریلانکا است و بیشترین مناسبات تجاری اقتصادی در این شهر برگزار می‌شود. جمعیت کلمبو در سال ۲۰۱۱ چیزی حدود هفتصد و پنجاه هزار نفر سرشماری شده. مردم کلمبو دارای اقوام و فرهنگ‌های مختلفی هستند. بیشتر مردم کلمبو را سینهالی، مورها و تامیل‌ها تشکیل می‎دهد. در میان مردم کلمبو شما می‌توانید هندی‌ها، چینی‌ها، پرتغالی‌ها و مالایی‌ها را نیز ببینید. کلمبو شهری زیبا، مدرن و پر نشاط است. سواحل تفریحی و تجاری، مراکز تجاری، مکان‌های گردشگری کلمبو افراد زیادی را هر ساله به سمت خود جذب می‌کند.

راهنمای سفر به کلمبو به اطلاع شما می‌رساند که مردم کلمبو به زبان‌های سینهالی و تامیل صحبت می‌کنند. البته امروزه به خاطر صنعت گردشگری و تجاری، زبان بین‌المللی انگلیسی در این شهر رایج می‌باشد. پول و ارز کلمبو روپیه‌ی سریلانکا است.

آب و هوای کلمبو

کشور سریلانکا منطقه‌ای استوایی و معتدل است. طبیعت آن بسیار زیباست و به جهت باران‌های بسیار محیط مناسبی برای کشت گیاهان کشاورزی ارزشمند مانند چایی، برنج، کائوچو و… است. رودخانه‌ها، آبشارها و جنگل‌های همیشه سبز سریلانکا بر این مطلب گواهی می‌دهد. کلمبو، شهر ساحلی سریلانکا همانند سایر نقاط این کشور آب و هوای معتدل و فرح‌بخشی دارد. در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر، بارش‌ باران به اوج خود می‌رسد. بهترین زمان سفر ماه‌های معتدل سال است.

جاذبه‌های گردشگری در کلمبو

همان طور که در مطالب قبل اشاره شد، کلمبو پیشینه‌ی تاریخی غنی دارد. از سوی دیگر طبیعت سبز و پر برکت آن چشم‌اندازهای زیبایی را در کنار تمدن کهن و پیشرفت‌های امروزی پدید آورده است. جاذبه‌های گردشگری، چه طبیعت گردی یا بازدید از آثار تاریخی در این شهر بسیار زیاد هستند. راهنمای سفر به کلمبو به معرفی مهم‌ترین موارد می‌پردازد.

 راهنمای سفر به کلمبو

پارک Galle Face Green

اگر شما مشتاق تفریح در ساحل هستید، پارک گاله فیس گرین یکی از این مکان‌های زیبا و دلنشین است. این پارک که در خط ساحلی شهر و در مرکز تجاری شهر کلمبو ساخته شده پنج هکتار وسعت دارد. شما در ساحل این پارک می‌توانید از تماشای اقیانوس هند لذت ببرید. این پارک در ابتدا برای مسابقات سوارکاری، فوتبال، راگبی یا ورزش‌های ساحلی استفاده می‌شده، اما اکنون دارای بازارهای محلی، اغذیه فروشی‌ و… است.

معبد Kelani Raja Maha Viharaya

معبد ماها ویهارایا، معبدی بودایی است که در فاصله‌ی هفت کیلومتری شهر کلمبو قرار دارد. این معبد برای بودایی‌ها بسیار مقدس است، زیرا آن را تقدیس شده‌ی خدایان می‌دانند.

پارک Vihara Mahadevi

پارک ویهاراما در گذشته با نام پارک ویکتوریا شناخته می‌شده. این پارک عمومی است و در کنار موزه‌ی ملی کلمبو قرار دارد. پارک ویهاراما قدیمی‌ترین پارک سریلانکا می‌باشد. عمارت سفید، مجسمه‌ی بودا و باغ وحش کوچک این پارک مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

بازار پتا Pettah Bazaar

راهنمای سفر به کلمبو به شما پیشنهاد می‌دهد حتما از این بازار سنتی و زیبا دیدن کنید. بازار پتاه خود  دارای جاذبه‌های گوناگون مانند معابد بودا، موزه، خانه‌های اشراف‌زادگان، سالن کنفرانس‌های بین‌المللی و… است. ورودی این بازار یک بنای تاریخی را به شما نشان خواهد داد. این بنای تاریخی بلند که در مرکز میدان قرار گرفته به برج ساعت خان معروف است.

و در آخر چند مکان دیدنی دیگر با به طور خلاصه به شما معرفی می‌کنیم:  باغ وحش Dehiwala، موزه‌ی هلندی، موزه‌ی ملی کلمبو،  دریاچه Beira و…

معرفی غذاهای کلمبو

اگر چه غذا بخش کوچکی از روتین زندگی را در برمی‌گیرد اما یکی از مهم‌ترین موارد روزانه‌ی زندگی همه‌ی انسان‌ها است. حال اگر به سفر رفته باشید یکی از چیزهایی که سفر شما را دلپذیرتر می‌سازد، خوردن و چشیدن غذاهای محلی و سنتی خاص همان منطقه است. راهنمای سفر به کلمبو در این بخش شما را با چند غذای محبوب کلمبویی آشنا می‌سازد. یکی از محبوب‌تری غذاهای کلمبو  هاپرز است، هاپرز از رشته‌های آرد برنج و شیر نارگیل تهیه می‌شود.

غذای Gotu Kola Kanda ترکیبی از حلیم و سوپ دارد. این غذا که به خاطر سبزیجات، سبز رنگ است و از ترکیب سبزیجات جنگلی کلمبو و برنج درست می‌شود. غذای معروف دیگری در کلمبو سرو می‌شود که نام آن Lamprais است. برای پختن این غذای محلی ابتدا گوشت را به کوفته تبدیل کرده، با ادویه‌هایی مانند هل و دارچین طعم‌دار می‌کنند. سپس با برج ترکیب کرده و داخل برگ موز می‌پیچند و می‌گذارند تا به آرامی پخته شود.

چند نکته‌ی مهم و جالب در سفر به کلمبو

راهنمای سفر به کلمبو به شما پیشنهاد می‌دهد وقتی برای سفر تصمیم گرفتید، تلاش کنید یک ماه قبل از سفر هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. با این کار می‌توانید تا نزدیک ۵۰ درصد تخفیف بگیرید. یکی از مواردی که باعث می‌شود شما نسبت به مکانی که می‌خواهید به آن سفر کنید آگاه شوید استفاده از اپلیکیشن‌های سفر یا وب سایت‌های محلی همان منطقه است. برای اطلاع از جاذبه‌های کلمبو یا دیدن نظرات افرادی که به کلمبو سفر کرده‌اند می‌توانید از وب سایت withlocals.com  استفاده کنید. در کلمبو برای کاهش هزینه‌های خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. حتما آب معدنی تهیه کرده و از شیرهای آب ننوشید.

 راهنمای سفر به کلمبو

سخن پایانی

کلمبو اگر مقصد تجاری شماست باید از قبل بازارها و مرکز خریدهای مهم آن را بشناسید. برای مثال مرکز خرید Majestic City  و همچنین مرکز خرید Odel و مرکز خرید  Crescat Boulevard در  کلمبو بسیار معروف هستند. قبل از سفر از شرایط آب و هوای آن زمان اطلاع کسب کنید. موارد تست سلامت و واکسینه شدن را انجام دهید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در پایین صفحه برای ما پست کنید. راهنمای سفر به کلمبو برای شما اوقات لذت بخشی را آرزومند است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها