گشت و گذاری در مکان های گردشگری کیش

مکان های گردشگری کیش

برخی گمان می کنند که باید به یک کشور خارجی سفر کنند تا دسترسی به مکان های جذاب و دیدنی داشته باشند. اما این تصور درستی نیست! شما می توانید با هزینه بسیار کمتر به جنوب کشور سفر کنید تا از دیدن مکان های گردشگری کیش لذت ببرید. انواع مکان های تاریخی و زیبا به همراه مناظر دلفریب و دوست داشتنی با سفر به کیش در اختیار شما قرار می گیرند. اگر با این توضیحات مختصر می خواهید به کیش سفر کنید کمی دست نگه دارید و تا آخر مقاله را بخوانید.

شهر باستانی «حریره» شهری به قدمت هزار سال

حریره شهری قدیمی و سند تمدن مکان های جالب و زیبای کیش است. این شهر باستانی از سه بخش خانه اعیانی، بخش کارگاهی و همینطور بخش حمام تشکیل می شود. اگر می خواهید تصوری از زمان قدیم این شهر داشته باشید به خانه های ویران آن که نشانگر روزگار شلوغ و پرهیاهوست نگاه کنید. در گلستان سعدی به وجود حریره اشاره شده است ولی تاریخ نویسان معتقدند که از ۶۰۰ سال پیش این شهر به صورت متروکه درآمده است.

مکان های گردشگری کیش

کاریز شهری در اعماق جزیره

کاریز یکی دیگر از مکان های گردشگری کیش است. این شهر زیرزمینی که در واقع یک قنات قدیمی است در حدود ده هزار متر مربع وسعت دارد. برای دیدن کاریز باید حدود ۱۶ متر پایین تر از سطح زمین بروید. از جذابیت های این شهر، پوشیده شدن دیوارها و سقف آن با صدف های زیبا است. اگر گمان می کنید که کاریز صرفا یک قنات است سخت در اشتباهید! زیرا جاذبه هایی نظیر بازارچه صنایع دستی، موزه و رستوران های مدرن و سنتی در داخل این شهر مستقر شده اند. بنابراین امکان استراحت و غذاخوردن نیز در کاریز وجود دارد.

آب انبار دوقلو با سقفی گنبدی شکل

آب انبار دوقلو یکی دیگر از جاذبه های تورسیتی جزیره کیش است. در سال های دور آب انبار مذکور با داشتن بادگیرهایی به شکل خانه های مناطق کویری برای نگهداری آب خنک احداث شده بود. فضای مدرن جزیره با آب انبار دوقلو تضاد جالب و زیبایی ایجاد کرده است به طوری که گردشگران از دیدن آن شگفت زده می شوند. طراحی جذاب این بنا را به فرزندان خود نشان دهید تا با ساختمان های قدیمی نیز آشنا شوند.

خانه اعیانی یکی از مکان های گردشگری کیش

خانه اعیانی کیش به عنوان یکی دیگر از مکان های گردشگری این جزیره شناخته می شود. مصالح این خانه از خشت و آجر است ولی دیدن آن برای کسانی که به خانه های باستانی علاقه مندند بسیار جالب است. کسانی که به شهر یزد سفر کرده اند با مشاهده خانه اعیانی کیش، خاطره خانه های قدیمی یزد برای آنها زنده می شود. بازدید از این خانه قدیمی دوران ایلخانی بعد از پاساژ گردی و دیدن ساختمان های مدرن کیش خالی از لطف نیست.

روستای باغو و مردم بومی کیش

اگر می خواهید با مردم بومی و اصیل جزیره کیش آشنا شوید حتما سری به روستای باغو بزنید. این روستا که در غرب کیش واقع شده است دارای سه منطقه است. از سه منطقه مذکور فقط یک منطقه دارای سکنه است و مردم در آن زندگی می کنند. مردم روستا در قسمتی از باغو سیاه چادر برپا می کنند تا گردشگران در صورت تمایل از آن دیدن کنند.

دلفیناریوم از مکان های گردشگری کیش

از خانه ها و ساختمان های قدیمی کیش که بگذریم خوب است با طبیعت زیبای این جزیره آشنا شوید. یکی از این مناطق جالب، پارک دلفین های جزیره کیش است. دلفیناریوم که از معروف ترین جاذبه های گردشگری این جزیره است در جنوب شرقی آن واقع شده است. در این پارک، پستانداران دریایی دیگری نیز نگهداری می شوند. بازی دلفین ها با توپ و اجرای حرکات نمایشی آنها برای کودکان و بزرگسالان جذاب و دیدنی است.

مکان های گردشگری کیش

باغ پرندگان مکانی با بیش از ۵۰ گونه پرنده

باغ پرندگان به عنوان یکی دیگر از مکان های گردشگری کیش معروف است. شما با بازدید از این باغ با بیش از ۵۰ گونه پرنده آشنا می شوید. پلیکان ها و طوطی های زیبا و همینطور طاووس های جذاب و رنگارنگ تنها سه نوع از این پرندگان هستند. شما در این باغ می توانید با انواع پستانداران در آکواریوم آب شور نیز آشنا شوید و از دیدن آنها نیز لذت ببرید.

اسکله زیبا و بزرگ کیش

یکی از جاذبه های جزیره کیش، خلیج فارس و مناظر زیبای آن است. برای دیدن این آبهای بیکران می توانید به اسکله جزیره بروید و مدتی روی آن به تماشای آب های نیلگون بپردازید. این اسکله تفریحی طولی ۴۳۷ متر و عرضی ۱۸ متر دارد. ساختار اسکله تفریحی از چوب بوده و صرفا برای سرگرمی و تفریح ساخته شده است. روی این اسکله می توانید به رستوران بروید و غذاهای خوشمزه میل کنید. جوانان نیز به قسمت های کلوپ تفریحات دریایی، باشگاه بولینگ و سینما چهار بعدی علاقه نشان می دهند.

تماشای لاک پشت های بزرگ دریایی، پرندگان زیبا و همینطور غروب آفتاب از جاذبه های دیگر این اسکله تفریحی است. کسانی که به ماهیگیری علاقه دارند با آمدن به این بخش جزیره می توانند به امر ماهیگیری نیز بپردازند.

اسکله تفریحی کیش

جمع بندی

یکی از جزیره های زیبای کشور، جزیره کیش است. این جزیره مکان های گردشگری بسیاری دارد. خانه های قدیمی و باستانی، مناظر زیبا و طبیعی و همینطور آب های بیکران خلیج فارس از جاذبه های توریستی این جزیره است. باغ پرندگان، دلفیناریوم و کشتی یونانی جزو مناظر زیبا و جالب کیش به شمار می روند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها