نگاهی به بهترین جاهای هلند سرزمینی پر از گل

معرفی بهترین جاهای هلند

کشور هلند یکی از کشورهای پرجاذبه و زیباست و هر ساله گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به سوی خود جذب می کند. با وجود اینکه نمی توان همه مکان های خوب و جالب این کشور را در یک مطلب کوتاه جمع آوری کرد ولی ما سعی می کنیم در این مقاله به بهترین جاهای هلند بپردازیم. پس اگر قصد دارید سفری به کشور گل های لاله و موزه های جالب داشته باشید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

گروت کرک کلیسایی با رویدادهای تاریخی

کلیسایی با نمای آجری و برج بلند ناقوس به نام گروت کرک (Grote Kerk) در هلند قرار دارد. ساخت این کلیسای زیبا و تاریخی مربوط به قرن سیزدهم میلادی بوده که البته بنای فعلی آن در سال ۱۵۳۹ میلادی ساخته شده است. کلیسای گروت کرک رویدادهای تاریخی بسیاری مانند تعمید ویلهلم- الکساندر پادشاه هلند را به خود دیده است. جالب است بدانید که برج ناقوس این کلیسا بلندترین برج ناقوس هلند است.

بهترین جاهای هلند

زانس اسخانس سفر زمان در هلند قرن ۱۷ و ۱۸

احتمالا با آمدن به زانس اسخانس (Zaanse Schans) به یاد فیلم های سفر زمان می افتید. شما در زمان سفر نکرده اید بلکه به یکی از بهترین جاهای هلند با آسیاب های بادی و روستاهای سنتی آمده اید. زانس اسخانس که در شمال آمستردام واقع شده است مکانی است که در آن با مشاغل پیشه وران قدیمی آشنا می شوید. پنج آسیاب بادی از ۶۰۰ آسیاب باقی مانده از گذشته دور را می توانید در این منطقه ببینید و لذت ببرید.

موزه آنه فرانک

اگر به بناهای قدیمی که زمانی محل زندگی افرادی در گذشته بوده است علاقه دارید، حتما به موزه آنه فرانک(Anne Frank Museum)  بروید. آنه فرانک زنی بوده است که در زمان جنگ جهانی دوم از دست نازی ها فرار کرده و به این خانه پناه آورده است. او تا دو ماه قبل از تمام شدن جنگ در این خانه می زیسته است تا اینکه در اثر بیماری جان می دهد. در واقع او یکی از قربانیان هولوکاست بوده که البته بعد از مرگش به شهرت رسیده است. دفترچه خاطرات آنه عامل به شهرت رسیدن او می شود.

کانال های هلند با جذابیت های منحصر به فرد

قدم زدن در کنار کانال های هلند که از آمستردام می گذرد یکی از جذابیت های بی نظیر این کشور است. بسیاری از گردشگران توسط قایق های تفریحی به گشت و گذار در داخل این کانال ها می پردازند و این اماکن را یکی از بهترین جاهای هلند می دانند. کسانی که به شهر آمستردام وارد می شوند در واقع این کانال ها را به عنوان نماد شهر می دانند. روستایی در هلند به نام «گیتورن» نیز وجود دارد که بیشتر جذابیت آن مدیون  عبور کانال آبی از میان روستا است.

موزه ملی یکی از بهترین جاهای هلند

موزه رایکس یا موزه ملی هلند یکی از بهترین موزه ها در قاره اروپا است. این موزه که با نام امپراطوری نیز شناخته می شود درسال ۱۸۰۰ میلادی افتتاح شده است. در این موزه حدود ۸۰۰۰ آثار هنری در یک فضای یک و نیم کیلومتری قرار دارد. آثار و عتیقه جات موزه رایکس در ۲۵۰ اتاق مخصوص نگهداری می شود و ۳۵ هزار جلد کتب عتیقه و قدیمی نیز در کتابخانه عظیم این موزه قرار دارد. این موزه بزرگ و جذاب هر ساله در حدود دو میلیون نفر بازدید کننده دارد و یکی از جاذبه های مهم شهر آمستردام به شمار می رود.

موزه ونگوگ با بیش از ۲۱۰۰ اثر شگفت انگیز

موزه ونگوگ در واقع محل جمع آوری آثار هنرمند بزرگ هلندی «ونسان ونگوگ» است. این نقاش بزرگ که شهرت جهانی دارد در حدود ۲۱۰۰ اثر به جای مانده از او به گونه ای در این موزه نگهداری می شود که شما می توانید سیر پیشرفت ونگوگ را در آثار هنری اش ببینید. موزه ونگوگ به اندازه ای در میان مردم جهان شهرت و محبوبیت دارد که هر سال در حدود یک و نیم میلیون توریست از آن دیدن می کنند.

بهترین جاهای هلند

موزه پنیر موزه ای عجیب با تست و بازدید رایگان

به قدری محصولات لبنی و دامی در کشور هلند اهمیت دارد که موزه ای در حدود ۶۰۰ سال پیش با نام پنیر در شهر آمستردام آن احداث شده است. شما در هنگام ورود به موزه می توانید انواع و اقسام پنیرها را به طور رایگان تست کرده و در صورت تمایل خریداری کنید. در بخش زیرزمین ساختمان موزه پنیر، نمایشگاه های مختلفی برگزار می شود. شما می توانید در این موزه لباس های سنتی پنیرسازان قدیمی کشور هلند را بپوشید و عکس یادگاری بگیرید.

گران ترین دستگاه برش پنیر که با تکه های الماس تزئین شده است به عنوان یکی دیگر از جاذبه های این موزه به شمار می رود. با توجه به توضیحاتی که در مورد موزه پنیر ارائه دادیم می توان گفت که این مکان به عنوان یکی از بهترین جاهای هلند شناخته می شود.

دهکده مارکن روستایی کوچک با طبیعت چشم نواز

دهکده مارکن (Marken Village) طبیعتی زیبا و دیدنی دارد به طوری که هر ساله گردشگران و علاقمندان طبیعت زیادی به سوی خود می کشاند. کلبه های چوبی رنگارنگ و همینطور قایق های بومی ماهیگیری در این روستا جلوه شگفت انگیزی به آن داده است. اغلب گردشگران در هنگام بازدید از طبیعت جالب مارکن، عکس یادگاری می گیرند. برگزاری فستیوال های رنگی تابستانی، این دهکده زیبا را پرشور می سازد.

نمایشگاه های صنایع دستی نیز در خلال فستیوال ها برگزار می شود که در آن آموزش هایی نظیر طریقه ساخت کفش چوبی داده می شود.

سخن آخر

هلند کشوری زیبا و پر از جاذبه های مناظر طبیعی و موزه های گوناگون است. در این کشور موزه های مختلفی وجود دارد که مردم بسیاری هر ساله از آنها بازدید می کنند. موزه هایی مثل آنه فرانک، موزه پنیر، موزه هنرهای ونگوگ و موزه امپراطوری. این کشور می تواند مقصدی مناسب جهت علاقمندان به مناظر طبیعی و موزه های عجیب و شگفت انگیز باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها