راهنمای سفر به دانمارک

راهنمای سفر به دانمارک

یکی از کشورهای شمالی قاره اروپا با مناظر دیدنی و چشم اندازهای زیبا کشور دانمارک است. در این کشور می توانید مکان های تاریخی مربوط به وایکینگ ها را مشاهده کنید و از آنها لذت ببرید. رفتارهای دوستانه مردم و مهمان نوازی آنها یکی دیگر از جذابیت های سفر به دانمارک است. اغلب کسانی که اهل مسافرت به کشورهای اروپایی هستند با اینکه سفر به این کشور هزینه های فراوانی در بردارد ولی گردش و بازدید از آن را از دست نمی دهند. به همین جهت ما هم قصد داریم شما را در این سفر راهنمایی کنیم.

بنابراین اگر قصد گردشگری و مسافرت به این کشور را دارید، با این مقاله همراه شوید تا با آشنایی قبلی بتوانید سفر دلپذیری داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی کشور دانمارک

همانطور که گفتیم دانمارک یکی از کشورهای شمال اروپا است. این کشور که در اسکاندیناوی واقع شده است یک سرزمین کم ارتفاع محسوب می شود. در واقع دانمارک یک جلگه حاصلخیز و سرسبز بوده که در آن مراتع زیبا و پر طراوتی به وجود آمده است. در سفر به دانمارک رودهای متعددی را مشاهده می کنید که طول کوتاهی دارند. با اینکه طول رودهای دانمارک کوتاه است ولی پر آب و خروشان هستند. در مساحت ۴۲ کیلومتری این کشور در حدود ۵ میلیون نفر زندگی می کنند که یک کشور آرام و کوچک به حساب می آید.

 بر اساس نظر عده ای از محققین مردم دانمارک از ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در این منطقه ساکن بوده اند و حکومت پادشاهی بر آنها حکمفرما بوده است.

سفر به دانمارک

برای سفر به دانمارک چه زمانی را انتخاب کنیم؟

کشور دانمارک از نظر چهار فصل بودن شبیه کشور ایران است. آب و هوای آن معتدل تر از سایر کشورهای منطقه اسکاندیناوی است. دانمارک در طول سال با بارش یکنواخت باران مواجه است که میانگین آن در حدود ۶۱ سانتی متر است. با وجود این توضیحات در می یابید که سفر به دانمارک در هر فصلی زیباست و جذابیت های خود را دارد. اما شاید زیباترین مواقع آن اواخر بهار و فصل تابستان باشد. زمستان در این کشور با سرمای زیادی همراه است ولی با این وجود سفری دلچسب برای کسانی است که به این کشور مسافرت می کنند.

مناظر دیدنی همراه با برف زمستانی یکی از جذابیت های این کشور است.

هزینه های اقامت و خورد و خوراک در سفر به دانمارک

یکی از فاکتورهای مهم در سفر، میزان هزینه هایی است که مسافر باید پرداخت کند. به طور کلی باید در سفر خود شهر مورد نظر را انتخاب کرده و با توجه به آن هزینه ها را برآورد کنید. به عنوان مثال هزینه های اقامت در کپنهاک بسیار بالاتر از اقامت در شهری مانند آرهوس است. رزرو هتل در کپنهاک و هزینه های دیگر آن بسیار بیشتر از آرهوس است. بنابراین اگر بودجه کمی برای این سفر در نظر گرفته اید باید از قبل شهر ارزان تری را برای اقامت انتخاب کنید.

هزینه های خورد و خوراک و مواد غذایی یکی دیگر از هزینه های اصلی گردشگران است. هزینه های مواد غذایی در شهری مانند آرهوس به دلیل دانشجویی بودن آن، ارزان تر از اغلب شهرهای دیگر دانمارک است. رستوران های شهر و سوپرمارکت ها که نیازهای غذایی توریست ها را برطرف می کنند، در شهر کپنهاک بسیار گران تر است. اگر در سفر به دانمارک هتل را برای اقامت انتخاب کنید، باید هزینه زیادی را بپردازید. برای پرداخت هزینه های کمتر باید خوابگاه هاستل یا خوابگاه های کوچک تر را برگزینید.

هتل های خارج از شهرهای کوچک نیز می توانند گزینه های مناسب تری برای اقامت مقرون به صرفه محسوب شوند. کرایه هتل های خارج از شهرهای بزرگ در حدود شبی ۴۵۰ کرون است.

کرایه های حمل و نقل عمومی در کشور دانمارک

یکی از هزینه های مهم در سفرهای گردشگران، هزینه های حمل و نقل است. در دانمارک باید بلیط های قطار، اتوبوس را زودتر از زمان آن تهیه کنید. زیرا در این کشور هزینه های بلیط هر چه به زمان حرکت نزدیک تر باشد، هزینه ها نیز گران تر است. بنابراین شما با تهیه بلیط قبل از زمان حرکت در هزینه های رفت و آمد خود صرفه جویی قابل توجهی می کنید. سفر با قطار در همه مناطق دانمارک در حدود ۵۵۰ کرون است ولی کرایه اتوبوس ها از ۳۰۸ کرون آغاز می شود. سیستم حمل و نقل عمومی تمام کشور دانمارک را پوشش می دهد.

هزینه های تاکسی ها به گونه دیگری محاسبه می شود. هنگامی که سوار تاکسی می شوید باید ۳۷ کرون را برای پرداخت حساب کنید و به ازای هر کیلومتری ۱۵ کرون به آن اضافه کنید.

جاذبه های گردشگری دانمارک

همانطور که گفتیم دانمارک دارای جاذبه های بسیاری است. مکان های و بناهای تاریخی و قدیمی که برای افراد علاقمند به آثار باستانی مناسب است. شهرهای زیبایی مانند کپنهاک با معماری های کلاسیک، ادنسه با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان و همینطور آرهوس شهری آرام و بدون دغدغه برای بازدید گردشگران گوناگون در سفر به دانمارک لذتبخش است. کانال نیهاون، کاخ دیدنی و مجلل روزن بورگ، موزه تاریخی دن گامل و مراکز خرید مختلفی از جمله: فیلدز، ایلوم و برونوس همگی جزو مکان های گردشگری و پرطرفدار این کشور به شمار می روند.

در نظر داشته باشید که اگر در سفر به کشور دانمارک از تمام مراکز دیدنی و تفریحی بازدید کنید باید هزینه بالایی بپردازید. برای صرفه جویی در سفر می توانید مراکز مهم تر و زیباتر را انتخاب کرده و از آنها بازدید کنید.

سفر به دانمارک
Traveling to Copenhagen

سخن آخر

یکی از کشورهای خوب و مناسب برای گردشگری، کشور دانمارک است. برای سفر به دانمارک باید هزینه های نسبتا زیادی بپردازید ولی به دلیل جاذبه های فراوان این کشور از مسافرت خود پشیمان نمی شوید. البته شما می توانید با تدابیر مختلفی هزینه های خود را کاهش دهید. تهیه بلیط قبل از سفر، اقامت در شهرهای کوچک تر، اقامت در خوابگاه ها و هاستل ها و انتخاب مکان های مهم تر و جذاب تر برای بازدید، از جمله این تدابیر به شمار می روند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها